اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726161385809

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت:

با تبادل یافته‎هابه روندتوسعه شتاب بخشیم

کد: 13950726161385809

https://goo.gl/N6D8R0

، تهران , (اخبار رسمی): معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت، برگزاری کنگره نفت و نیرو را فرصتی برای تعمیق ارتباطات و تبادل یافته ها با هدف شتاب بخشی به روند توسعه ای کشور اعلام کرد.

با تبادل یافته‎هابه روندتوسعه شتاب بخشید

 به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو (IPEC 2016) که امروز صبح (دوشنبه، 26 مهرماه) با حضور وزیر نفت، مدیران عامل چهار شرکت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و مدیران شرکت های بین المللی انرژی در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد، ضمن خیر مقدم به مهمانان خارجی و حامیان برگزار کننده و تشکر از وزیر نفت که با راهنمایی ها و حمایت های خود زمینه برگزاری فعال این کنگره را به صورت گسترده فراهم کردند، گفت: برگزاری این کنگره که از 5 سال پیش کلید خورد زمینه ای را فراهم کرده تا مدیران، کارگزاران و علاقمندان بخش انرژی بتوانند برای توسعه بخشی به اقتصاد کشور با هم همکاری کنند.

رکن الدین جوادی ادامه داد: برای برگزاری این کنگره، کارگروهی از مدیران ارشد نفت و بخش خصوصی و دانشگاه ها گرد هم آمدند و محورها و سیاست هایی را برای این کنفرانس تعیین کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره راهبردی نفت و نیرو یادآور شد: در نخستین دور برگزاری کنگره نفت و نیرو در سال گذشته، 16 سخنران از شرکت های بین المللی و 16 سخنران از صاحبنظران ایرانی حضور داشتند و 5 کارگروه یا میزگرد برگزار شد که حاصل آن کشف ایده ها و نکات ارزشمندی بود که در بسیاری از مباحث، چراغ راه برنامه ریزی ها و تعمیق اقدامات توسعه ای در بخش انرژی قرار گرفت.

جوادی با بیان اینکه 78 شرکت بین المللی در کنفرانس امسال حضور دارند، گفت: این امر فرصتی است تا صاحبنظران ایرانی و بین المللی بتوانند به تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.

به گفته رئیس شورای سیاستگذاری کنگره راهبردی نفت و نیرو، در کنگره فعلی نفت و نیرو، 11 سخنران از شرکت های بین المللی و 21 سخنران از صاحبنظران ایرانی  در زمینه نفت و گاز و نیرو حضور دارند.

بررسی راهبردهای توسعه ای و سرمایه گذاری در ایران

جوادی با اعلام نیاز کشور به توسعه و سرمایه گذاری در پساتحریم، محورهای کنفرانس نفت و نیرو را راهبردهای توسعه و سرمایه گذاری در ایران با نگاه درون زایی و برون گرایی بیان کرد و گفت: این امر راهبردها و فرصت های جدید توسعه ای را پیش روی ما قرار می دهد.

وی ضرورت اجرای طرح های ازدیاد برداشت در میادین نفت و گاز (IOR و EOR) را یکی از ضرورت های توسعه و نجات ذخایر در میدان هایی که نیمه عمر خود را گذرانده اند خواند و گفت: برای ارتقا ضریب برداشت نفت در کشور به عزم، سرمایه و دانش فنی نیازمندیم تا عقب ماندگی موجود در این بخش را جبران کنیم.

وی یکی از محورهای مورد بحث در دومین کنگره نفت و نیرو را مدل های کسب و کار در شرکت های اکتشاف و تولید اعلام کرد و گفت: در این محور چگونگی ضمیمه سازی شرکت های E&P و چگونگی توسعه و بلوغ آن ها واشکافی می شود. همچنین نحوه اینکه چگونه این شرکت ها می توانند همچون شرکت های بین المللی تعیین کننده آتی صنعت باشند بررسی می شود تا فرصتی فراهم شود که این شرکت ها بتوانند به واسطه پشتیبانی و تجربه صد ساله صنعت نفت به بازارهای بین المللی راه پیدا کنند.

شتاب بخشی به روند توسعه ای کشور

جوادی محور سوم کنگره را تجربیات و مدل های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت نفت اعلام کرد و گفت: امروزه صنعت برق یکی از صنایع راهبردی و تعیین کننده صنعتی است که نقش مهمی را در افزایش رفاه مردم دنیا بازی می کند. تولید نفت، برق و انتقال و توزیع و صادرات نفت و برق یکی از صنایع مهم دنیا است که در این محور راهکارهای شتاب بیشتر در توسعه کشور پیشنهاد می شود.

وی راهبردهای توسعه و نوسازی بخش پایین دستی با تمرکز بر صنایع پتروشیمی را از دیگر محورهای کنگره نفت و نیرو خواند و گفت: کشور ما به واسطه ذخایر عظیم و توسعه نسبی صنعت گاز شرایطی دارد که می تواند در ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی نقش ارزنده ای داشته باشد و در توسعه کشور نقش مهمی ایفا کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: چگونگی تقویت حضور بخش خصوصی در صنایع انرژی بر به ویژه نفت و گاز یکی از مباحث مورد تاکید در این کنگره است که امیدواریم با بررسی چالش های قانونی و ساز و کارهایی که برای آن مورد نیاز است، بتوانیم با راه حل های اجرایی مناسب دست پیدا کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره راهبردی نفت و نیرو اظهار امیدواری کرد که بستر مناسبی برای تعامل بخش خصوصی و دولتی فراهم و گام بلندی در راه توسعه و خودکفایی کشور برداشته شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته