اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951005207025809

درپارس جنوبی صورت گرفت

آغاز تولیدگاز از ردیف دوم شیرین سازی فاز 20 و 21

کد: 13951005207025809

https://goo.gl/fG5jAd

، تهران , (اخبار رسمی): با آغاز بهره برداری از دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه، تولید گازشیرین از ردیف دوم شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی آغاز شد.

آغاز تولیدگاز از ردیف دوم شیرین سازی فاز 20 و 21

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، علیرضا عبادی مجری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با اعلام بهره برداری از دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فازها گفت :‌ فرایند شیرین سازی گاز دراین ردیف و تزریق آن به شبکه سراسری با ثبت رکوردی تازه، در مدت 23 ساعت انجام شده است.
مجری فازهای 20و21 از تولید و ذخیره سازی میعانات گازی در این فازها خبر داد و افزود: از آغاز فرایند پالایش گاز این فاز ها از هفته گذشته تاکنون 90 هزار بشکه معادل ارزی روزانه یک میلیون و 200 هزار دلار، میعانات گازی در این فازها تولید شده است.
وی همچنین با اشاره به ورود تدریجی سایر بخش های پالایشگاه به چرخه تولید محصولات با ارزش عنوان کرد: از ابتدای هفته آینده واحد تولید اتان این فاز ها راه اندازی شده و ارسال اولین محموله اتان تولیدی فازهای 20 و21 پارس جنوبی به مجتمع های پتروشیمی آغاز می شود.
با آغاز به کار ردیف دوم شیرین سازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز در این فازها به تدریج به 28 میلیون و 500 هزار متر مکعب در روز می رسد .
هر کدام از فازهای 20 و 21 پارس جنوبی روزانه یک میلیارد فوت مکعب به ظرفیت برداشت گاز از مخزن پارس جنوبی می افزاید.
تا کنون با بهره برداری از سکوی فاز 21 و 2 ردیف شیرین سازی، شرایط لازم برای دستیبابی به 50درصد از ظرفیت تولید و فرآورش گاز در این فازها فراهم شده است .
هفته گذشته (‌29 آذرماه 1395)‌ برای نخستین بار گاز ترش محصول بخش فراساحل این فازها پس از فرآورش در ردیف اول شیرین سازی به شبکه سراسری تزریق شده بود .
مجری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی تمامی مراحل انجام کار در بخش فراساحل و پالایشگاه این پروژه را بدون حادثه عنوان کرده و به گفته وی باتوجه به بهره برداری از ردیف دوم شیرین سازی، میزان فلرینگ پالایشگاه این فازها هم بزودی به حداقل می رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته