اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214935809

در ۹ ماه نخست امسال صورت گرفت

ارزش صادرات گمرک منطقه ویژه پارس،۱۱ میلیارد دلار

کد: 13951015214935809

https://goo.gl/tw1Da5

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ارزش کالاهای صادراتی منطقه شامل میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی تولیدی منطقه در ۹ ماهه نخست امسال ۱۱ میلیارد دلار اعلام کرد.

ارزش صادرات گمرک منطقه ویژه پارس،۱۱ میلیارد دلار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مهدی یوسفی‏‌، با اشاره به رشد محصولات صادراتی از منطقه در ۹ ماهه امسال، گفت: طی بازه زمانی یاد شده، ارزش صادرات میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی از گمرک منطقه ویژه پارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حیث وزن و ارزش به ترتیب ۴۳ و ۲۳ رشد را نشان می دهد.

وی با بیان این‌که در طی زمان یاد شده محصولات و کالاهای صادراتی از لحاظ وزن و از حیث ارزش رشد قابل توجهی داشته است‏، تصریح کرد: از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طی این مدت بیش از ۲۴ میلیون و ۵۷۱ هزار تن کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۹۶۴ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۲۳ دلار به خارج از کشور صادر شده است.

 یوسفی با بیان اینکه در آذر ماه امسال 2 میلیون و ۷۸۰ هزار و ۶۰۷ تن  کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ۷۸میلیون و ۶۴۷ هزار و ۲۵۹ دلار است گفت: این میزان صادرات در آذر ماه امسال نیز از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۸ و ۱۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

 این مقام مسئول با بیان این که به زودی فازهای جدید پارس جنوبی و  مجتمع های پتروشیمی در حال توسعه منطقه به بهره برداری می رسند، گفت: میزان صادرات امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد قابل توجهی داشته است.

 برپایه این گزارش، دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ،میعانات گازی، سیمان و متانول از مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی این منطقه است که به ۲۹ کشور مختلف صادر می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته