اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951023219226119

IOT و تاثیر آن بر پزشکان، بیماران و درمان

اینترنت اشیا درمان را مقرون به صرفه می کند

کد: 13951023219226119

https://goo.gl/SVc6i0

، تهران , (اخبار رسمی): اینترنت اشیا با ورود به حوزه‌ مراقبت‌های بهداشتی به سرعت روابط درهم‌آمیخته‌ میان ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی، به‌ بیماران و عموم مردم را تغییر می‌دهد.

IOT چه تاثیری بر پزشکان، بیماران و درمان دارد؟

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت آی‌اوتی‌تی iott، با وجود اینکه صنایع پزشکی و دارویی در طول چهار دهه‌ گذشته با تحقیقات، روش‌های درمانی و ابزارهای تشخیص پیشرفته از سایر بخش‌ها پیشه گرفته‌اند، اما این امر در مورد نحوه تعامل و ارتباط پزشکان، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های دارویی با بیماران از طریق تکنولوژی‌های شخصی‌شان صادق نیست.

اینترنت اشیا آماده است تا با ورود به حوزه مراقبت‌های بهداشتی به سرعت روابط درهم‌آمیخته میان ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی، به‌ بیماران و عموم مردم را تغییر دهد.

به نظر می‌رسد که این امر به‌صورت ناگهانی و در ابعادی وسیع در حال تغییر است، زیرا در مطالعه‌ای که eMarketer انجام داده مشخص شده که حوزه‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی به صورت روزافزون در حال مراجعه به شرکت‌های فناوری هستند تا بتوانند در کنار ارائه خدمات درمانی سنتی، از برنامه‌های دیجیتالی استفاده کنند.

بر اساس این گزارش مزیت بزرگی که این خدمات دیجیتالی که به «beyond-the-pill» یا «around-the-pill» (فراتر از دارو) دارند، این است که ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی قادر می‌شوند تا درمان بیماران را شخصی‌تر، کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر کنند. فعلا، این خدمات با مجموعه‌ای از نگرانی‌های نظارتی و حریم خصوصی روبرو هستند.
اما با توجه به گزارش eMarketer، خدمت دیجیتالی بهداشت و درمان ایالات متحده یعنی «US Healthcare Beyond The Pill»، با دقت و احتیاط در طول چند سال گذشته زمینه را مساعد کرده تا این رویکرد بیشتر توجهات را به خود جلب کند.

eMarketer بیان کرده که به‌طور‌خاص، اینترنت اشیای بهداشت‌و‌درمان که شامل وسیله‌های الکترونیکی، سنسورها و پلتفرم‌هایی با محصولات مشتری‌پسند مانند مچ‌بندهای سلامتی و سایر گجت‌های پوشیدنی است، درحال ورود به فاز بعد است. این فاز شامل پرونده‌های الکترونیک سلامت (EHRs)، وسایل پزشکی هوشمند و حتی وسیله‌های قابل بلع یا قابل کاشت در بدن است که از وضعیت داخل بدن گزارش ارسال می‌کنند.
داده‌هایی که توسط این وسایل الکترونیکی و سنسورها جمع‌آوری شده را می‌توان تحلیل کرد و در پک‌هایی به بیماران ارائه داد که با این کار نه تنها بیماران می‌توانند وضعیت سلامتی خود را دنبال کنند، بلکه با ارسال فیدبک به ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی حلقه‌ درمان نیز کامل می‌شود.

حرکت به سوی سرویس «فراتر از دارو» (Beyond The Pill)

در گزارش eMarketer به مقاله‌ سال ۲۰۱۵ میشل لانگمیر، مدیرعامل شرکت مدابل ارائه دهنده اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های تحلیلی بهداشت‌ و درمان، که در HIT Consultant به چاپ رسیده اشاره شده که «همانطور که از دارو فراتر رفته و به سمت سیستم جامع الکترونیکی پیش می‌رویم، بینش‌هایی که از آینده به دست می‌آیند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار محققان قرار می‌دهند تا به دنبال بیماری‌ها و مسائل درمانی جدید و همچنین راهکارهای درمان آنها باشند».

با پیشرفت و گسترش استفاده از راهکار «فراتر از دارو»، با توجه به جریان دائمی داده‌هایی که این دستگاه‌های الکترونیکی منتشر می‌کنند، به ناچار باید از اینترنت اشیا در مرکز این راهکار استفاده کرد.
لئون مارش، مدیر عامل Inova Design Solutions، شرکتی که دستگاه های وایرلس حسگر بدن می‌سازد، در جولای ۲۰۱۶ به سایت ComputerworldUk گفت: اینترنت اشیا پایه و اساس پایش مستمر غیرتهاجمی بوده و اگر مشکلاتی به وجود بیایند، قبل از اینکه به مرحله‌ اورژانسی برسند قابل رویت خواهند بود.

نقش موقعیت مکانی

اینکه بهترین و نزدیک‌ترین مرکز خدمات بهداشتی کجا باشد اهمیت بالایی دارد؛ در واقع تعیین درست مکان استقرار تکنولوژی، یکی از پایه‌های کلیدی داده‌هایی است که توسط لوازم الکترونیکی مجهز به اینترنت اشیا به اشتراک گذاشته می‌شود.

طی تحلیلی که در تابستان گذشته توسط شرکت یکست (Yext) بر روی ۱۸۰۰ پزشک و موسسه‌ بهداشت و درمان از میان ۱۵۰۰۰ پزشک و موسسه انجام شد، مشخص شد که ۵درصد از پزشکان و بیمارستان‌ها حتی یک لیست داخلی آنلاین هم ندارند که این آمار ۳٫۶ برابر بیشتر از درصد لیست نشده سایر کسب و کارها است (۸٫۶۸ درصد).
مارک فرنتینو مدیر منابع انسانی شرکت یکست پس از انتشار این گزارش گفت: ساختار داده‌های بهداشت‌و‌درمان با مثلا فروشگاه‌ها و رستوران‌ها متفاوت است، زیرا برخلاف یک کسب و کار عمومی، مردم به دنبال نزدیک‌ترین مرکز درمان هستند (به جز در شرایط استثنایی). 

مراکز بهداشت و درمان یک ساختار چندبعدی دارند که با یک بیمارستان، یک موسسه و یا یک مرکز آموزشی شروع می‌شود و در داخل این مراکز بخش‌های مختلفی از جمله بخش تومورشناسی، زنان و ارتوپدی وجود دارد که هرکدام ازین بخش‌ها نیز مجزای از یکدیگر هستند؛ لیست کردن بیماران در چنین بخش‌های تخصصی‌ درون سازمانی‌ کار چالش برانگیزی است.
فرنتینو گفت: بیایید فرض کنیم که شما موفق شدید بیمارستانتان را در لیست قرار دهید و فرض کنیم یک نفر به دنبال یک ارتوپدیست می‌شود و ممکن است بخش ارتوپدی بیمارستان شما در لیست نشان داده نشود. حالا اگر شما تک‌تک بخش‌های بیمارستانتان را لیست کرده باشید، احتمال اینکه شخصی که به دنبال یک بخش خاص است بیمارستان شما را بیابد بیشتر است.
وی افزود: ثانیا، اگر فردی به دنبال یک پزشک متخصص در یک زمینه‌ خاص باشد، می‌توانیم با قابل جستجو کردن جزئیات سوابق و زمینه کاری پزشکان لیست را کامل‌تر کرد.
با یکپارچه شدن بازاریابی به یک مجموعه واحد در یک موسسه نیاز به مذاکره با افراد کمتری است. و با یکپارچه شدن مجموعه پزشکان، سهم بیشتری به بودجه‌ بازاریابی اختصاص خواهد یافت. به این ترتیب، سازمان‌ها می‌توانند بازاریاب‌های حرفه‌ای استخدام کنند و مشخصا بازاریاب‌های حرفه‌ای، میدان دید بسیار وسیعتری نسبت به اینکه چه چیزی امکان‌پذیر است و برای کمک به ارتقا تجربه‌ی بیمار چه کارهایی می‌توان انجام داد دارند.
این امر هم اکنون یک مقوله‌ جدید است که در گذشته در این مقیاس وسیع وجود نداشته و این مطلب ما را به مقوله‌ بزرگ دیگری که درحال حاضر وجود دارد می‌رساند.

جستجوها در زمینه‌ بهداشت و درمان سر به فلک کشیده است و حدود ۹۵ درصد از جستجوهای بهداشت و درمان مربوط به جستجو برای نزدیک‌ترین مکان به افراد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]