اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951030223066844

7 راه جلوگیری از کپی‌برداری محتوای وب‌سایت

کد: 13951030223066844

https://goo.gl/vVsw1G

، تهران , (اخبار رسمی): اشخاصی فعال در زمینه تولید محتوا، نگران کپی‌شدن مطالب خود هستند که در این مطلب 7‌راه جهت جلوگیری از کپی‌برداری شدن محتوای وب‌سایت آمده است.

7 راه جلوگیری از کپی برداری شدن محتوای وب سایت

محتوای کپی شده تاثیر فوق العاده بدی می تواند درسئوسایت شما بگذارد واگر وب سایت شما مورد مجازات قرار گیرد، کار سختی پیش رو دارید که بتوانید رتبه قبلی خود را بدست بیاورید.

به گزارش اخبار رسمی از seokar، اگر شما در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنید، حتما یکی از مسائلی که با آن مواجه هستید، کپی برداری شدن از محتوایی است که برای وب‌سایت خاصی تولید کرده‌اید و شخص دیگری آن را بدون ذکر منبع، کپی می‌کند؛ می‌توان گفت که این کار عملا یک نوع سرقت اینترنتی محسوب می‌شود اما به دلیل نبود قانون کپی‌رایت در ایران، نمی‌توان از نظر قانونی جلوی اقدام این گونه افراد سودجو ایستادگی کرد، یا اینکه قصد دارید از محتوای وب‌سایتی دیگر استفاده کنید بدون اینکه قصد کپی کردن از آن را داشته باشید.

حتما می دانید تولید محتوای ناب تاثیر به‌سزایی در سئو سایت و افزایش رتبه الکسا دارد و اگر کسی محتوای شما را سرقت کند و به دلیل بالا بودن رتبه الکسا سایت آنها محتوا زودتر در سایت آنها توسط گوگل ایندکس شود، تمامی زحمات شما به هدر خواهد رفت.

ما می خواهیم قبل از اینکه وارد راه های جلوگیری از کپی شدن محتوا شویم، در این خصوص صحبت کنیم که چرا واقعا باید مراقب این مساله باشیم؟ واقعا کپی شدن متن یا قرار دادن متن کپی شده چه تاثیری می تواند در سئوسایت و رتبه الکسا داشته باشد.

چرا باید مراقب باشیم

متخصصان سئو و بازاریابان اینترنتی، دراین چندسال اخیر در خصوص مجازات گوگل در مورد محتوای کپی شده هشدار های زیادی  داده اند. محتوای کپی شده تاثیر فوق العاده بدی می تواند درسئوسایت شما بگذارد و اگر وب‌سایت شما مورد مجازات قرار گیرد، کار سختی پیش رو دارید  که بتوانید رتبه قبلی خود را بدست بیاورید. 

آیا می دانید که بدتر از محتوای کپی شده چیست

محتوای شبیه به هم؛ شاید الان از خود بپرسید که این دوتا چه فرقی با هم دارند، بعضی از افراد فکر می کنند که برای اینکه مورد جریمه گوگل قرار نگیرند، بهتر است که محتوای را فقط کمی تغییر دهند و به این صورت دیگر کپی نکرده اند اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستند. گوگل باهوش تر از آنها است و سریعا متوجه این تکنیک سیاه خواهد شد و شما را باز جریمه خواهد کرد، چونکه عبارت های به کار رفته در دو محتوا کاملا شبیه به هم هستند.

گوگل هر صفحه را که محتوای خاص دارد به طور مجزا رتبه‌بندی می‌کند و شما با تولید محتوای یکسان نه کپی شده، باعث سردرگمی گوگل می شوید که کدام آدرس صفحه را رتبه بندی کند و اگر نتواند راهی پیدا کند آنها را کپی شده تلقی کرده و وب سایت شما را جریمه خواهد کرد.

خیلی ساده بگوییم:" با این تکنیک سیاه نباید به دنبال بهبود افزایش سئوسایت و رتبه الکسا سایت خود باشید."

پس باید چه کاری انجام بدهیم:

1.ارتباطات داخلی

اگر در زمینه تولید محتوا و بازاریابی محتوا فعالیت می کنید، حتما در مورد اهمیت ارتباط داخلی بین صفحات شنیده اید. اجازه  بدهید که با یک مثال شروع کنیم. فرض کنید که شما دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید و وب سایت شما دارای قسمت بلاگ است. شما می خواهید که سئو صفحه اول و قسمت بلاگ خود به طور موازی افزایش دهید. تکنیک های زیادی برای افزایش رتبه الکسا و ورودی گوگل وب سایت شما وجود دارد.

اما برای اینکه بتوانید رتبه الکسا این دو صفحه را به طور موازی افزایش دهید، استفاده از لینک برای ارتباط دهی بین آنها می باشد. شما باید با استفاده از کلمات کلیدی تعریف شده برای هر قسمت، می توانید بین صفحات یک ارتباط داخلی برقرار کنید.

مسلما شما وبلاگ های زیادی دارید که موضوع بعضی از آنها مشابه یکدیگر است. برای اینکه بتوانید تمایزی بین این وبلاگها برقرار کنید، این است که بتوانید با استفاده از کلمات کلیدی در هر وبلاگ، بین صفحات یک ارتباط داخلی ایجاد کنید و به گوگل بفهمانید که این صفحات کپی همدیگر نیستند بلکه از نظر محتوا به هم ارتباط دارند.

2. ارتباط صحیح بین صفحات از طریق کلمات کلیدی

سئوسایت، اولین هدف هر سئوکار و بازاریاب اینترنتی است که بتواند آن را افزایش دهد. متسفانه بارها مشاهده است که بعضی از افراد با استفاده از جمله های مرتبط و مورد جستجو، کاربر را به صفحه ای دیگر هدایت می کند.این از نظر گوگل یک تخلف محسوب می شود و جریمه های سنگینی را برای وب سایت در نظر میگیرد.

پس حتما ارتباط بین کلمه کلیدی صفحه هایی که می خواهید آنها را به هم لینک بدهید را بررسی کنید.چون به این صورت گوگل محتوای صفحه را به حالت اسپم می شناسد.

3. تگهای متعارف و استاندارد کننده صفحه

در طراحی سایت، شما می توانید از تگهای استفاده کنید که به گوگل اعلام کنید محتویات این صفحه کپی شده یا شبیه صفحه دیگری است و به نوعی آن را استاندارد کنید. البته ناگفته نماند، شما استانداردسازی فقط مربوط به این تگ نمی باشد. شما باید محتویات خود را نیز تا حدی استاندارد کنید و اشتباه بیش از حد از این تکنیک باعث می شود که گوگل سایت شما را مورد جریمه قرار دهد و سئو سایت شما تحت تاثیر قرار گیرد.

4. متفاوت کردن عنوان صفحه و متا تگ ها

متاسفانه نکته ای که اکثر محتوانویسان به آنها دقت نمی کنند زمانی است که می خواهند مقاله یا خبری را از سایت دیگر کپی کرده و آن در وب سایت خود قرار دهند. آنها هیچ تغییری در عنوان مطلب ایجاد نمی کنند و برای همین گوگل سریعا آن را کپی شده میخواند و یک نمره منفی در سئو آنها قرار می دهد.

در صورتی که مطلبی را از مکانی دیگر کپی می کنید، بهتر است که در عنوان و متاتگ ها تغییراتی ایجاد کنید. برای مثال عنوان یک صفحه " راه های افزایش سئوسایت " است و شما می خواهید از مطلب این صفحه کپی برداری کنید . بهتر است که عنوان را به گونه ای تغییر دهید که فقط کلمه کلیدی آن حفظ شود. برای مثال به این صورت بنویسید:" چگونه سئوسایت خود را افزایش دهیم".

5. محتوای وب سایت خود را یکی کنید

فرض کنید که شما می خواهید در خصوص راه های افزایش سئوسایت صحبت کنید و هر تکنیک را در هر صفحه مجزا بیان کنید و قصد دارید از مقاله یک وب سایت معروف استفاده کنید. برای اینکه محتوای شما کپی نباشد، بهتر است که تمامی مقالات مرتبط با آن را کامل بخوانید و از آن یک خلاصه بنویسید و به عنوان یک مقاله جدید ارائه بدهید. فقط کافی است که چگالی کلمات کلیدی مرتبط با آن مقاله را رعایت کنید.

6. نقشه محتوا تهیه کنید

می توان گفت این تکنیک شبیه تکنیک اول است اما با این تفاوت اصلی که در این تکنیک شما باید بدانید که مقاله خودرا برای چه هدفی تولید می کنید. آیا شما می خواهید مقاله جدید تولید کنید یا نه صرفا یک خبر را به گوش کاربران خود برسانید. 

داشتن یک برنامه کامل از هدف و تمامی مقالات تولید شده می تواند یک راه برای ایجاد کند تا  آن را در استراتژی تولید محتوای خود به کار ببرید.برای بهبود رتبه الکسا و سئوسایت داشتن این استراتژی خیلی مهم است.

7. اگر نمی توانید مقاله اصلی را اصلاح کنید تا زمان کامل شدن اصلاح آن را ایندکس نکنید

بعضی مقالات نیاز به ویرایش تخصصی دارند تا بتوانید آن را بازنویسی کنید و از طرفی دیگر چون موضوع مقاله به روز است باید آن را در وب سایت خود قرار دهید تا کاربران خاص شما آن را مطالعه کنند اما به دلیل مشکلات فنی که در محتوا وجود دارد و در صورتیکه آن را قرار دهید ممکن است توسط گوگل جریمه شوید، بهتر است آن را با یک دستور، اجازه ایندکس شدنش را بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]