اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980125360566844

5 تاکتیک اشتباه در نوشتن محتوا مناسب برای سئو

کد: 13980125360566844

http://bit.ly/2Iz4USz

، تهران , (اخبار رسمی): محتوای نامناسب برای سئو مثل جمع کردن تعداد زیادی سوسک در یک خانه است. آن‌ها از بین نمی‌روند و به سرعت تولید مثل می‌کنند. به این ترتیب به هر جا نگاه شود آن‌ها، یا اثرات‌شان دیده می‌شود. آن‌ها از شما نمی‌ترسند. هر وقت آن‌ها را می‌بینید بدون آنکه توجهی به شما داشته باشند راهشان را می‌گیرند و می‌روند.

5 تاکتیک اشتباه در نوشتن محتوا مناسب برای سئو
5 تاکتیک اشتباه در نوشتن محتوا مناسب برای سئو

نوشتن محتوای مناسب برای وب سایت یکی از معیارهای مهم سئو است. در این مطلب 5 تاکتیک اشتباه در نوشتن محتوا برای وب سایت معرفی شده است.

محتوای نامناسب برای سئو مثل جمع کردن تعداد زیادی سوسک داخل یک خانه است.

محتوای بد داخل سایت هم همین است. جلو چشم رژه می‌رود. تیترهای نامناسب، متن بدنه به دردنخور و حتی محتوا و موضوع بی فایده. روز به روز هم در حال افزایش است. اگر جلوی تولید این محتوا گرفته نشود،  تکثیر می‌شود و در کارایی وبسایت، رتبه در موتورهای جستجو، ترافیک و نرخ تبدیل اثرات مخربی می‌گذارد.

در این مقاله برخی از تاکتیک‌های اشتباه رایج در تولید محتوا برای سئو یادآوری می‌شود. اطلاع داشتن این تاکتیک‌های اشتباه کمک می‌کند دوباره آن اشتباهات ایجاد نشود و سایتی در دام محتوای به دردنخور نیفتد.

1. استفاده از یک کلیدواژه در کل متن، بدون تغییر

در گذشته که اصطلاح سئو به تازگی سر زبان‌ها افتاده بود و کسب و کارها درگیر سئو سایت شده بودند. استفاده از یک کلیدواژه در داخل یک متن و تکرار مداوم آن تقریبا در همه سایت‌ها دیده می‌شد. حتی سعی نمی‌شد تغییراتی در کلیدواژه ایجاد کنند و در تمام طول متن یک کلیدواژه به صورت مداوم تکرار می‌شد.

به طور مثال در یک محتوا مربوط به شیوه درست کردن مربای هویج بیش از 7 یا 8 بار از همین عبارت «شیوه درست کردن مربای هویج» استفاده می‌شد. البته در آن دوران جواب می‌داد. چون سئو هنور تکامل نیافته بود. اما در دنیای مدرن، سئو کاملا فرق کرده است. می‌توان در داخل یک متن کلیدواژه‌های متعددی را به کار برد تا محتوای سایت خود را برای این کلیدواژه‌ها سئو کنند.

با جستجو در گوگل می‌توان دید که گوگل پیشنهادهای مشابه زیادی که حاوی کلمات مشابه جستجو است پیشنهاد می‌دهد. این پیشنهادها دقیقا عبارت‌هایی هستند که توسط افراد مختلف جستجو شده‌اند. در حقیقت وقتی در یک محتوا تنها از یک کلیدواژه خاص استفاده می‌شود مخاطبانی که سایر کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کنند را از دست می‌دهند.

2. محتوای کوتاه معجزه نمی‌کند

گوگل به دنبال ریچ کانتنت (محتوای غنی) است. یعنی محتوایی که ارزشمند باشد و اطلاعات زیادی را حول موضوع جستجو شده در اختیار کاربران قرار دهد. پس محتوای کوتاه مثلا کمتر از 500 کلمه واقعا به درد سایت و حتی کاربران نمی‌خورد. البته نباید محتوا را بیهوده طولانی کرد تا نتیجه بهتری گرفت. بلکه مساله این است که محتوای کوتاه قرار نیست معجزه کند.

شاید بسیاری افراد، مثال‌های زیادی از سایت‌های مختلف در ذهن داشته باشند که از این طریق به نتایج خوبی رسیده‌اند. بسیاری از سایت‌های خبری که اخبار کوتاه کار می‌کنند یا مجله‌های اینترنتی به این شکل به نتایج خوبی رسیده‌اند. اما دلیل موفقیت آن‌ها تعداد زیاد محتوای این سایت‌هاست. به طور مثال وبسایت معروف Forbes با همین استراتژی شروع به کار کرد  و در حال حاضر یکی از معروف‌ترین مجله‌های خبری در جهان است که درآمدی میلیون دلاری تنها از انتشار رپورتاژ آگهی دارد و در این زمینه موفق بوده است. اما اکنون این سایت نیز به محتوای بلند رو آورده است تا نتایج بهتری بگیرد.

وبسایت BuzzSumo قریب به 100 میلیون پست وبلاگ را مورد آزمایش قرار داد تا هم از نظر رتبه بندی گوگل و هم میزان اشتراک‌گذاری و بازدید آن‌ها را تحلیل کند. این آزمایش نشان داد محتوای بالای 1500 کلمه تقریبا 3 برابر بیشتر از محتوای 500 کلمه‌ای خوانده می‌شود و به اشتراک گذاشته می‌شود. بالطبع رنکینگ آن هم در موتورهای جستجو بهتر است. پس برای گرفتن نتایج معجزه‌آور، محتوای بلند را حتما باید در دستور کار خود قرار داد. البته موضوعات را هم به گونه‌ای باید انتخاب کرد که کشش بالایی برای نگارش داشته باشند و بتوانند به طور کامل آن را پوشش دهند.

3. انتشار نامنظم محتوا

این مورد ربطی به خود محتوا ندارد و صرفا به برنامه زمانی برای تولید محتوا بستگی دارد. گوگل روی فعالیت مداوم کسب و کارها حساسیت بسیاری نشان می‌دهد. اگر در یک روز 10 محتوا تولید و منتشر شود و یک هفته هیچ فعالیتی نباشد نشان از آشفتگی کسب و کار دارد. البته شاید کسب و کار کاملا هم رو به رشد باشد. اما گوگل این آشفتگی در محتوا را یک سیگنال بد از جانب آن سایت به حساب می‌آورد.

بنچ مارک Hubspot در یک تحقیق گسترده نشان داد که وبسایت‌هایی که به صورت منظم محتوا تولید می‌کنند (به طور مثال بیش از 16 بار در ماه در محدوده‌های زمانی مشخص) 8 برابر بیشتر از وبلاگ‌هایی با 4 محتوای نامنظم در ماه ترافیک جذب می‌کنند. در ضمن میزان اعتبار و اتوریتی وبسایت‌های منظم هم بیشتر است و مخاطبان راحت‌تر به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

4. کمیت یا کیفیت؟

مسلما کیفیت در اولویت قرار دارد.  تولید محتوای منظم با تعداد بالا اهمیت ویژه‌ای دارد اما باید دانست اگر محتوا کیفیت لازم را نداشته باشد هزار محتوا در ماه هم اثری نخواهد داشت.

گوگل افرادی را استخدام می‌کند تا کیفیت جستجو در کلمات کلیدی مشخصی را ارزیابی کنند. پشت الگوریتم‌های گوگل تنها ماشین‌ها ننشسته‌اند و افراد زیادی هم برای ارزیابی محتوا استخدام شده‌اند. از نقطه نظر انسانی کیفیت کاملا متفاوت با نقطه نظر ماشینی است و گوگل اهمیت این موضوع را به خوبی درک کرده است. البته گوگل از این نقطه نظرات انسانی نیز رفته رفته در الگوریتم‌های خود استفاده می‌کند تا الگوریتم‌های ماشینی از حجم کار انسانی کم کنند.

از نظر گوگل کیفیت به این معناست:

در جهت موضوع است و به موشکافی موضوع موردبحث می‌پردازد.

سطح بالایی از تخصص و دانش لازم را دارد.

در حد موردنیاز است و نسبت به اهمیت موضوع کم (و یا زیاد) نیست.

اگر در سایتی، محتوای باکیفیت تولید نمی‌شود و صرفا برخی کلمات، روی وبسایت ریخته می‌شود در واقع وقت تلف شده است. حتی اگر گوگل هم سایت را پیدا کند و در صفحه اول گوگل نمایش دهد کاربران با دیدن محتوا سریعا سایت را ترک می‌کنند و هرگز نمی‌توان اعتماد آن‌ها را جلب کرد تا محصولات و خدمات خود را به آن‌ها فروخت. 

5. محتوای کپی؟ هرگز.

وبسایت معروف SEMrush در یک تحلیل از 100 هزار وبسایت نشان داد که یکی از شایع‌ترین اشتباهات سئو در این وبسایت‌ها استفاده از محتوای کپی است. قریب به 66 درصد از این سایت‌ها حداقل یک و یا بیشتر از یک محتوای کپی داشته‌اند.

گوگل در زمینه مسائل مربوط به کپی رایت با کسی شوخی ندارد. اگر محتوا از سایت‌های مختلف برداشته می‌شود و کنار هم گذاشته می‌شود و تبدیل به یک محتوای جدید می‌شود، گوگل به سادگی خواهد فهمید چرا که این محتوا قرار است توسط گوگل بات شناسایی و کرول شود و  سپس ایندکس شود. اگر محتوا، دارای قسمت‌های کپی باشد نه تنها رتبه‌ای کسب نمی‌شود بلکه مشمول گوگل پنالتی یا همان جریمه گوگل می‌شود.

اگر نیاز است محتوایی، دقیقا از یک سایت برداشته شود و نقل قول شود حتما باید به خود سایت هم در داخل محتوا لینک داده شود تا مشمول جریمه گوگل نشود.

یکی از مهم‌ترین مسائل در سئو سایت و حتی زندگی روزمره درس گرفتن از اشتباهات است. این درس گرفتن شروع راه موفقیت است اگر تا به حال این اشتباهات در زمینه سئو در سایت انجام می‌شده است حالا باید متوقف شود و سعی شود اصول و تکنیک‌های سئوهای صحیح یاد گرفته شود تا نتایج بهتری کسب شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی