اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980203362606844

تبلیغات کلیکی در بازاریابی موتورهای جستجو

SEM چیست؟

کد: 13980203362606844

http://bit.ly/2GFr9Vx

، تهران , (اخبار رسمی): SEM، یک استراتژی در دیجیتال مارکتینگ است که جهت بیشتر دیده شدن سایت‌ها استفاده می‌شود.

SEM چیست؟ تبلیغات کلیکی در بازاریابی موتورهای جستجو
SEM چیست؟

سئو فرایند زمان‌بری است و بسیاری از کسب‌وکارها برای اینکه به رشد زودبازده برسند به تبلیغات کلیکی روی می‌آورند. تبلیغات کلیکی در حال حاضر یکی از زودبازده‌ترین روش‌های بازاریابی و جذب مشتری است

در حقیقت سئو و تبلیغات کلیکی دو روشی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان در موتورهای جستجو بیشتر و بیشتر دیده شد. در حال حاضر سئو یک فعالیت رایگان محسوب می‌شود و برای دیده شدن در نتایج ارگانیک گوگل و یا بینگ و سایر موتورهای جستجو نیازی نیست به آن‌ها هزینه‌ای پرداخت شود اما برای تبلیغات کلیکی هزینه‌ای به ازای هر کلیک دریافت می‌شود.

سئو فرایند زمان‌بری است و بسیاری از کسب و کارها برای اینکه به رشد زودبازده برسند به تبلیغات کلیکی روی می‌آورند. در ادامه به اهمیت  تبلیغات کلیکی در بازاریابی موتورهای جستجو پرداخته خواهد شد و نحوه عملکرد آن بررسی می‌شود.

چرا تبلیغات در بازاریابی موتورهای جستجو مهم است؟

روز به روز به تعداد مشتریان دنیای آنلاین اضافه می‌شود و در مقابل کسب و کارهای مختلف روز به روز رقبای جدیدتری پیدا می‌کنند. در این میان هر کدام که بتواند از موتورهای جستجو بیشترین استفاده را ببرد حجم بازار بیشتری را جذب می‌کند. چرا؟ چون موتورهای جستجو مانند گوگل جاهایی هستند که افراد در آن به دنبال محصولات و نیازهای خود هستند و دنیای تجارت الکترونیک وابستگی زیادی به موتورهای جستجو دارد.

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM یک استراتژی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که برای دیده شدن بیشتر سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو استفاده می‌شود. این استراتژی شامل دو بخش SEO و PPCاست.

پس تدوین یک استراتژی قدرتمند برای بالا بردن استفاده و کارایی موتورهای جستجو و همچنین بهینه‌سازی موتورهای جستجو باید در دستور کار کسب‌وکارها قرار بگیرد.

در تبلیغات کلیکی که بخش مهمی از بازاریابی موتورهای جستجو است کسب‌وکارها بابت هر ایمپرشن و یا کلیک باید هزینه‌ای پرداخت کنند. یکی از مزایای تبلیغات کلیکی و سئو این است که روی کلیدواژه‌های خاص است و کسب و کار مشتریان و ترافیک ارگانیک دریافت می‌کند. چگونه؟ به طور مثال یک کسب و کار در حیطه فروش جواهرات کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکار خود را سئو می‌کند تا وقتی کاربران این کلیدواژه‌ها را جستجو کنند سایت آن‌ها در نتایج جستجو دیده شود. تبلیغات کلیکی هم با کلیدواژه‌هایی که توسط خود وبسایت‌ها تعیین می‌شوند عمل می‌کنند. به طور مثال وقتی کاربران کلمات «خرید جواهرات» را جستجو می‌کنند اگر وب‌سایت موردنظر این کلمات را در لیست کلمات تبلیغاتی خود قرار داده باشد سایت آن‌ها در بالای صفحه نمایش داده می‌شود. باید در نظر داشت که بخش تبلیغاتی با یک کلمه Ad در کنار نتایج جستجو مشخص شده است.

اهمیت دیگر تبلیغات کلیکی این است که هر زمان که نیاز مبرم به جذب مخاطب باشد می‌توان از آن استفاده کرد، به طور مثال اگر کسب و کاری در تعطیلات تابستانی سعی دارد لوازم شنا بفروشید چون کاربران زیادی در این زمان در دنیای اینترنت به دنبال خرید این لوازم هستند به راحتی می‌توان از تبلیغات کلیکی استفاده کرد. اما سئو نیازمند زمان و انرژی زیاد است. هر چند نتایج سئو پایدار هستند و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توان در نتایج جستجو دیده شد.

SEM چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو الگوریتم‌های خاص خود را دارند تا بتوانند مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران نشان دهند. به طور مثال وقتی عبارت «بهترین رستوران‌های شیراز» جستجو می‌شود، گوگل از طریق الگوریتم‌های خاص خودش تنها نتایجی را نشان می‌دهد که با عبارت مورد جستجو همخوانی داشته باشد.

شبکه‌ها و ابزارهای مجزایی برای تبلیغات کلیکی در دنیای SEM وجود دارد. در حقیقت این نوع تبلیغات Self-Serve هستند. یعنی خود بازاریابان و صاحبان کسب و کارها تعیین می‌کنند که چگونه و به چه شکل در بازه‌های زمانی خاص از کلیدواژه‌های خاص کسب و کارشان استفاده کنند. مکانیزم کاری بازاریابی موتورهای جستجو از طریق تبلیغات کلیکی شامل مراحل زیر است:

کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را باید پیدا و آن‌ها را در شبکه تبلیغاتی وارد کرد. برای پیدا کردن این کلیدواژه‌ها می‌توان از ابزارهای تحقیق کلیدواژه استفاده کرد.

جغرافیا و مکان‌های مورد نظر کمپین خود را تعیین کرد تا صرفا در این مکان‌ها نمایش داده شود. (برای کسی که در نیویورک و از طریق IP نیویورک عبارت بهترین رستوران‌های شیراز را جستجو می‌کند در نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شود.)

باید متن تبلیغاتی، شامل هدلاین‌ها و توضیحات لازم تعیین شود تا کاربران آن را ببینند.

میزان هزینه‌ای که برای این کمپین در نظر گرفته می‌شود را تعیین کرد تا پس از اتمام دوره تبلیغات متوقف شود.

در حقیقت این تبلیغات برای مارکترها چندان زمان‌بر نیستند و آن‌ها صرفا متن‌های لازم مانند تیترها و توضیحات و URL موردنظر را می‌نویسند و در سیستمی مانند Google Adwords ثبت می‌کنند. اگر کسب و کاری قصد دارد هزینه‌ای را برای تبلیغات صرف کند بهترین جا همین تبلیغات در موتورهای جستجو است.

Google Adwords و Bing Ads دو شبکه و ابزار مهم در دنیای بازاریابی موتورهای جستجو هستند.

با اینکه حجم تبلیغات در گوگل بالاتر است و عمدتا نتایج بهتری هم در بر دارد، گوگل هزینه‌های کمتری نسبت به بینگ می‌گیرد و چون الگوریتم های گوگل هم نتایج مرتبط‌تری به کاربران نمایش می‌دهد نرخ تبدیل کلیک تبلیغات در گوگل عمدتا بالاتر است.

تبلیغات کلیکی در حال حاضر یکی از زودبازده‌ترین روش‌های بازاریابی و جذب مشتری است که مکانیزم خاص خود را دارد. از کمپانی‌های بزرگ گرفته تا کسب‌وکارهای کوچک از این ابزار کارآمد استفاده می‌کنند تا حجم بازار خود را گسترش دهند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی