اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980203362626844

تاکتیک‌های کاربردی محتوا برای بک لینک و تاثیر آن در سئو

کد: 13980203362626844

http://bit.ly/2YEIYu4

، تهران , (اخبار رسمی): جذب بک لینک تاثیر زیادی در سئو سایت دارد و رتبه‌ی کلی را در موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی کسب و کارها و سایت‌ها نمی‌توانند بک لینک دریافت کنند و تمام تلاش‌های آنها در این زمینه به بن بست می‌رسد.

تاکتیک‌های کاربردی محتوا برای بک لینک و تاثیر آن در سئو
تاکتیک‌های کاربردی محتوا برای بک لینک و تاثیر آن در سئو

در استراتژی لینک سازی، محتوا حرف اول را می‌زند

تاکتیک‌های ایجاد بک لینک دائما در حال تغییر هستند. برخی کسب و کارها و سایت‌ها نمی‌توانند بک لینک دریافت کنند و تمام تلاش‌های آنها در این زمینه به بن بست می‌رسد. دریافت بک لینک هم مانند سایر بخش‌های بازارابی دیجیتال به استراتژی و تاکتیک‌های خاص نیاز دارد.

در ادامه چند مورد از این تاکتیک‌ها بررسی شده است. اگر این تاکتیک‌ها را به صورت اصولی و صحیح اجرا کرد مطمئنا می‌توان لینک‌های باکیفیت دریافت کرد و وضعیت ترافیک وبسایت را بهبود بخشید.

اجرای کمپین‌های محتوایی کارآمد

باورهای قدیمی در مورد کمپین‌های محتوایی در حال حاضر کارآمد نیستند. دریافت لینک مانند تبلیغات نیست و نمی‌توان با اجرای یک کمپین لینک‌های باکیفیت زیادی دریافت کرد.

اگر بودجه و منابع هم محدود باشند این کمپین‌ها مناسب نخواهند بود. اکثر کمپین‌های محتوایی که در حال حاضر در بستر اینترنت اجرا می‌شوند کاملا مقطعی هستند و پس از اتمام دوره‌ی آن هیچ لینکی از جانب سایت‌های دیگر جذب نمی‌شود. 

بهتر است کمپین‌های قدیمی را رها و کمپین‌‌های کارآمد طراحی کرد که بارها و بارها بتوان از آن استفاده کرد. البته این کار آسان نیست ولی کاملا امکان پذیر است. بسیاری از سایت‌ها با چند متن خبر و یا رپورتاژ سعی می‌کنند لینک دریافت کنند اما این رپورتاژها اثر چندانی برای دریافت لینک ندارد. اما اگر محتوایی تولید شود که به عنوان مرجع باشد مسلما سایت‌های متعددی به آن لینک می‌دهند.

در دنیای مارکتینک به این نوع از کمپین‌های محتوایی کارآمد Inbound Marketing گفته می‌شود. بازاریابی درونگرا اگر به صورت کمپین‌های مداوم اجرا شود نتیجه‌ی خارق العاده‌ای در جذب مخاطب و دریافت لینک خواهد داشت.

توسعه نباید متوقف شود

نکته‌ی مهمی که در مورد کمپین‌های تولید محتوا  وجود دارد این است که به هیچ وجه نباید تلاش‌‌های انجام شده در زمینه توسعه‌ی محتوای سایت را متوقف کرد. کمپین محتوایی هیچگاه با زمان متوقف نمی‌شود و باید به صورت مداوم ادامه داشته باشد. این توسعه حتی گسترده‌تر هم می‌شود و علاوه بر محتوا می‌تواند روی طراحی سایت و ایده‌های جدیدتر هم کار کند تا وبسایت روز به روز بهتر ظاهر شود.

باید همیشه به دنبال روش‌های تازه برای دریافت لینک بود. هر سایت و هر کسب و کار متناسب با فعالیتی که دارد می‌تواند روش‌های تازه‌ای برای جذب بک لینک براساس کلمات کلیدی امتحان کند.

به طور مثال برخی کسب و کارها در رویدادهای سالانه و یا مراسمات مختلف سعی می‌کنند محتوایی متناسب با آن تولید کنند. حتی یک تبریک ساده هم در نظر بسیاری از وبسایت‌ها جالب است و در وبسایت و صفحات اجتماعی به آن می پردازند. اگر خلاقیت ویژه‌ای در این رویدادها استفاده شود و محتوا از این نظر بهینه‌ شود، نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد.

فعال بودن در حوزه کاری، یاد گرفتن و یاد دادن

هر کسب و کار متناسب با فعالیت و مشتریانی که دارد نگرش‌ها و رویکردهای خاصی نیز دارد. با قطعیت می‌توان گفت که هیچ دو کسب و کاری با یک تفکر مشترک فعالیت نمی‌کنند. اگر دریک حوزه‌ی کاری همواره نگرش‌ها و رویکردهای تازه‌ای استفاده شود می‌توان نظر مشتریان و حتی رقبا را هم جلب کرد.

در دنیای صنعت همواره از ایده‌ها و رویکردهای تازه استقبال می‌‌شود. در خبرها به آنها پرداخته شده و در شبکه‌های اجتماعی افراد زیادی در مورد ان بحث می‌کنند.

چیزی که اهمیت دارد فعال بودن در زمینه‌ی کاری است. باید به صورت مداوم در حال یادگیری بود و ایده‌های تازه‌ای را پیاده سازی کرد تا به نتیجه رسید. سعی کرد از داده‌های کمی و کیفی هم استفاده و در استراتژی محتوا آن را به کار برد.

هدف گذاری سایت‌ها و خبرگزاری‌های مورد نظر

نکته‌ای که در گرفتن بک لینک باکیفیت بسیار حائز اهمیت است دریافت لینک از خبرگذاری‌ها و سایت‌های مرتبط با یک کسب و کار است. اگر یک کسب و کار در حوزه‌ی فروش لوازم آشپزخانه کار می‌کند و یک وبسایت در حوزه‌ی بازی سازی به آن لینک داده است، این لینک کارایی نخواهد داشت.

خبرگذاری‌ها هم یکی دیگر از جاهایی هستند که از نظر دریافت لینک و اثرگذاری روی مخاطب بسیار کارآمد هستند. به طور مثال خبرگذاری‌هایی که در حیطه‌ی خانواده و مسائل مربوط به آن کار می‌کنند برای یک کسب و کار در حوزه‌ی لوازم آشپزخانه کارایی بالایی دارد؛ زیرا مخاطبان این خبرگذاری‌ها اعضای خانواده هستند و معمولا خرید لوازم آشپزخانه هم توسط خانواده انجام می‌شود.

اما چگونه با خبرگذاری‌ها و سایت‌ها در ارتباط بود؟ یکی از روش‌ها این است که مطالب و محتویات سایت آنها پروموت شود. روش بعدی همکاری با آنهاست. باید در نظر داشت که درآمد عمده‌ی خبرگزاری‌ها از رپورتاژ آگهی و فعالیت‌های تبلیغاتی است.

در این حالت می‌توان به صورت مداوم بک لینک گرفت که البته این کار هزینه‌هایی هم در پی خواهد داشت ولی این هزینه می‌تواند با فروش بیشتر و درآمد بیشتر جبران شود.

از تحقیق کلیدواژه‌ها استفاده شود 

این روش یکی از روش‌های قدیمی لینک سازی است که هنوز هم کارایی جالب توجهی دارد و وقت زیادی هم نیاز ندارد.

ایده‌ی کار این است که آیا محتوا با کلیدواژه‌های مرتبط که حجم جستجوی بالایی دارند مرتبط است یا نه. اگر این کلیدواژه‌ها کاملا با کلیدواژه‌های قدرتمند مرتبط باشند مسلما ترافیک بالایی جذب می‌شود و رتبه‌ی خوبی هم کسب خواهد شد. فقط یک نکته‌ی مهم را باید در نظر داشت و آن هم این است که باید محتوای این کلیدواژه‌ها ارزش لینک دادن داشته باشد. هیچ سایتی به محتوای بی‌کیفیت لینک نمی‌دهد.

برای این کار باید ابتدا کلیدواژه‌ها را شناسایی و متناسب با این کلیدواژه‌ها محتوا تولید کرد. یک ترفند کوچک این است که سعی کرد علاوه بر کلیدواژه‌ها سوالات را هم در محتوا سئو کرد. چون بسیاری از کاربران دنیای وب به دنبال جواب سوالات خود هستند. وبسایت‌های خبری هم عمدتا این سوالات را پوشش می‌دهند و اگر این وبسایت‌های خبری جواب این سوالات را در وبسایت پیدا کنند از نظر حرفه‌ای ملزم هستند به آن لینک دهند.

نوشتن محتوای ویرال 

محتوای ویرال محتوایی است که روی تعداد زیادی از افراد تاثیر می‌گذارد و آنها این محتوا را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. در حقیقت این محتوا ترند است و افراد زیادی آن را می‌خوانند. نوشتن محتوای وایرال کار آسانی نیست.

این محتوا باید شامل داستان سرایی، تکنیک‌های روایی، درگیر کردن احساسات و اخبار تکان دهنده باشد. نمی‌توان محتوای وایرال را یک استراتژی محتوایی در نظر گرفت اما باید گفت که کمپانی‌های زیادی صرفا در این حیطه فعالیت دارند و نه تنها لینک‌های زیادی دریافت می‌کنند بلکه برند آنها هم روز به روز شناخته شده‌تر می‌شود. 

این تاکتیک‌ها عمدتا با محتوای سایت درگیر هستند و به سئو سایت کمک می‌کنند. در استراتژی لینک سازی، محتوا حرف اول را می‌زند؛ زیرا اگر محتوای باکیفیت تولید شود مطمئنا سایت‌های مختلفی به آن لینک می‌دهند.

باید در نظر داشت که این روش‌ها صرفا بخشی از دنیای لینک سازی هستند و صدها روش دیگر در دنیای اینترنت وجود دارند که می‌توان آن‌ها را امتحان کرد. تا زمانی که محتوای بهینه و کارآمد تولید نشود روش‌های دیگر کارایی زیادی نخواهند داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]