اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980217366266844

هشتگ چیست؟

بررسی انواع هشتگ و مهمترین نکات کلیدی در مورد استفاده از آن

کد: 13980217366266844

http://bit.ly/2YBj3n2

، تهران , (اخبار رسمی): افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال موضوعی خاص هستند، می‌توانند از هشتگ‌ها برای دستیابی به پست‌هایی که نزدیکی بسیاری با خواسته آنها دارد، استفاده کنند.

انواع هشتگ چیست؟ مهمترین نکات کلیدی در استفاده از هشتگ
هشتگ جیست؟

هشتگ را می‌توان نوعی برچسب دانست که در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توان به کمک آن مطالب را به هم ربط داد

تعریف هشتگ و کاربرد آن

با گسترش روز افزون استفاده از موبایل و شبکه‌های اجتماعی لغات جدیدی به فرهنگ لغت فارسی و حتی جهانی اضافه شده‌اند که شاید تا سال‌ها پیش خبری از آنها نبود. یکی از این لغات هشتگ است.

می‌توان به زبان ساده هشتگ را برچسبی دانست که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها و نظرات در رابطه با موضوعی خاص در سطح فرامرزی و بین المللی در نظر گرفته می‌شود. به کارگیری هشتگ امروزه آنقدر رواج داشته که فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد واژه هشتگ را در بخش میکرو بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی استفاده می‌کند. این واژه به فهرست لغت نامه اضافه شده و معنا و مفهوم آن مرتب‌سازی پیام‌هایی با یک مضمون و یا موضوع خاص است.

شروع هشتگ از کجا بود؟

در لغت نامه آکسفورد آمده است که برای اولین بار در سال 2007 در شبکه اجتماعی توئیتر از هشتگ در یکی از پست‌های کاربران استفاده شده است و می‌توان آن را نقطه تولد هشتگ در شبکه‌های اجتماعی دانست.

هشتگ چیست؟

منظور از هشتگ چیست؟ هشتگ را می‌توان نوعی برچسب دانست که در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توان به کمک آن مطالب را به هم مرتبط کرد. برای ایجاد هشتگ لازم است تا با استفاده از علامت # عناوین برچسب مورد نظر را بدون وجود فاصله در میان آنها در ابتدا یا انتهای پیام قرار داد.

از هشتگ در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس، اینستاگرام و… استفاده می‌شود. در صورتی که در تعدادی از پست‌های مرتبط با هم از یک هشتک استفاده شود می‌توان در هر زمانی با استفاده از فراخوانی همان هشتگ همه پست‌هایی که در آنها از این هشتگ استفاده شده را یافت. این معادل کاری است که موتورهای جستجو برای سئو انجام می‌دهند.

ایجاد هشتگ

برای ایجاد هشتگ می‌توان از یک کلمه معمولی، اصطلاح، ترکیبی از حرف یا عبارت استفاده کرد. برای ایجاد هشتگ باید به این نکته توجه داشت که در میان کلمات آن نباید هیچ فاصله‌ای قرار داشته باشد. در صورتی که لازم است کلمات دارای فاصله باشند باید میان آنها از – یا _ استفاده کرد.

همچنین باید به یاد داشت که تمامی هشتگ‌ها در کلیه شبکه‌های اجتماعی با # شروع شده و تفاوتی در استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود ندارد.

یکی از مهم ترین نکات در استفاده از هشتگ آن است که تمامی کاربران شبکه‌های اجتماعی در بکار بردن هشتگ‌های مختلف آزاد هستند و محدودیتی از این بابت برای کسی وجود ندارد. افراد می‌توانند در هر یک از صفحه‌های اجتماعی نسبت به ایجاد پست‌هایی دنباله‌دار با استفاده از هشتگ اقدام کرده و در کامل‌تر کردن پست‌های مربوط به یک موضوع خاص مشارکت کنند.

هشتگ‌های زمان‌دار

گاهی ممکن است در شبکه‌های اجتماعی با موج‌های چند روزه هشتگ‌هایی با یک موضوع رو به رو شد. این هشتگ‌ها معمولا در پی رخ دادن اتفاقی خاص در فضای مجازی و یا جامعه واقعی به وجود می‌آیند و افراد سعی می‌کنند تا با اضافه کردن محتوا و قرار دادن هشتگ مورد نظر نسبت به ادامه یافتن و پر محتواتر شدن هشتگ مربوطه اقدام کنند.

عمر اینگونه هشتگ‌ها از چند ساعت تا چند روز است و با آرام شدن جریان، هشتگ مربوطه به آرشیو هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی می‌پیوندد.

هشتگ‌های ارزشمند

طبق تحقیقات صورت گرفته 70 درصد هشتگ‌‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا از طریق موبایل و 30 درصد مابقی از سایر دستگاه‌ها مانند کامپیوترها و لپتاب‌ها و … ایجاد شده‌اند. در شبکه اجتماعی توئیتر پست‌هایی که در آنها از هشتگ استفاده شده است 55 درصد بیش از سایر پست‌ها بازنشر داده می‌شوند.

همچنین کاربران کشورهای آمریکا، برزیل، بریتانیان، هلند، مکزیک، کانادا، استرالیا، ژاپن، شیلی و اندونزی بیشترین میزان استفاده از هشتگ را در شبکه‌های اجتماعی از آن خود کرده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]