اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980210364576844

گوگل آنالیتیکس چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

کد: 13980210364576844

http://bit.ly/2GTUVWB

، تهران , (اخبار رسمی): گوگل آنالیتیکس موضوعاتی چون تعداد کسانی که از سایت دیدن کرده‌اند، از کجا وارد سایت شده‌اند و اینکه بیشتر در چه زمان‌هایی بازدید سایت بیشتر است را برای افراد مشخص می‌کند.

گوگل آنالیتیکس چیست؟ چرا از گوگل آنالیتیکس استفاده نماییم؟
گوگل آنالیتیکس چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

گوگل آنالیتیکس ابزاری است که به صورت رایگان توسط گوگل در اختیار وبمستران قرار می گیرد. گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز از نام های دیگری است که در ایران برای گوگل آنالیتیکس به کار می رود

موفقیت در دنیای کسب و کاری‌های اینترنتی به خصوص وبسایت‌ها نیاز به تحلیل و بررسی‌های مداوم دارد. در زمینه سایت‌ها، ابزار‌های گوناگونی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به بررسی و تحلیل سایت خود و سایت‌های رقیب پرداخت. از معروف‌ترین این ابزار‌هایی که در زمینه بررسی و تحلیل معیارهای سئو استفاده می‌شود می‌توان به وورنک، ahrefs، moz و گوگل آنالیتیکس نام برد که در این مطلب ابزار گوگل آنالیتیکس و شیوه کار با آن شرح داده شده است.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس ابزاری است که به صورت رایگان توسط گوگل در اختیار وب‌مستران قرار می‌گیرد. گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز از نام‌های دیگری است که در ایران برای گوگل آنالیتیکس به کار می‌رود. این ابزار می‌تواند نقش یک دستیار مدیر را برای مدیران وبسایت‌ها بازی کند. گوگل آنالیتیکس به مدیر سایت کمک می‌کند که درباره ترافیک ورودی سایت، اطلاعات مفیدی به دست آورد. اگر به این اطلاعات توجه شود، می‌تواند تحولی در کسب و کار آن وبسایت به وجود بیاورد. گوگل آنالیتیکس دارای ویژگی‌های خاصی است که باعث می‌شود مدیران وبسایت‌های ایرانی به استفاده از آن تشویق شوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوگل آنالیتیکس که آن را در ایران محبوب کرده است رایگان بودن آن است. گوگل آنالیتیکس ابزار چندان پیچیده‌ای نیست و کار کردن با آن برای کسانی که با دنیای وب آشنا هستند کار دشواری نیست، این موضوع یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت گوگل آنالیتیکس است که کاربران را به استفاده از آن تشویق می‌کند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد هر سایتی برای رسیدن به موفقیت نیاز به تحلیل‌گر قوی دارد. ترافیک ورودی، یکی از معیار‌هایی است که تحلیل و بررسی آن ضروری است.  البته این موضوع بستگی به نوع سایتی که مدیریت می‌شود نیز دارد، مثلا شاید کارایی گوگل آنالیتیکس برای یک سایت دانلود فیلم و سریال به اندازه یک سایت فروشگاه اینترنتی نباشد. افرادی که از این ابزار کاربردی استفاده می‌کنند معمولا به هدف چک کردن بازدید ماهانه و روزانه این کار را انجام می‌دهند، اما حقیقت این است که کاربرد‌های گوگل آنالیتیکس بیشتر از این‌ها است.

گوگل آنالیتیکس  تعداد کسانی که از سایت  دیدن کرده‌اند، اینکه از کجا وارد سایت شده‌اند و اینکه بیشتر در چه زمان‌هایی بازیدید سایت بیشتر است را برای افراد مشخص می‌کند. علاوه بر این، افراد می‌توانند با استفاده از گوگل آنالیتیکس بفهمند که مخاطبان بیشتر به دنبال چه موضوعاتی هستند، بیشتر خانم هستند یا آقا، با موبایل وارد سایت می شوند یا با دسکتاپ، از کدام صفحات وارد می‌شوند و به کدام صفحات می‌روند و… این‌ها باز هم اندکی از کاربرد‌های بی‌شمار گوگل آنالیتیکس است.

دو نکته مهم برای کار کردن با گوگل آنالیتیکس

پیش از آن که گوگل آنالیتیکس استفاده شود بهتر است چند نکته را در نظر داشت تا بتوان از این ابزار بهترین بازدهی را دریافت کرد. البته پیش‌فرض این است که خواننده مطلب نسبتا مبتدی است چرا که افراد حرفه‌ای معمولا به صورت تجربی با این نکات و موضوعات آشنا هستند.

نکته اول اینکه افراد نباید با آی پی ایران وارد شوند.

متاسفانه به خاطر این که کشور ما در تحریم به سر می برد، این ابزار برای ایرانی‌ها و مردم چند کشور دیگر غیر فعال است. این یعنی افراد برای ورود به این سایت باید از فیلتر شکن یا نرم افزار‌های تغییر آی پی استفاده کنند، در غیر این صورت با ارور‌هایی نظیر Your client does not have permission to get URL مواجه خواهند شد.

نکته دوم این است که افراد تا حدودی باید انگلیسی بلد باشند. یکی از نکاتی که می‌تواند برای کاربران ایرانی گوگل آنالیتیکس منفی قلمداد شود این است که تمام قسمت‌های این ابزار به زبان انگلیسی است. اگر افراد زبان انگلیسی خوبی ندارند، مجبور خواهند شد با اصطلاحات و واژه‌های این سایت آشنا شوند. بهتر است این کلمات را از کسانی که در این کار با تجربه هستند پرسیده شود چرا که اکثرشان کلماتی تخصصی در حوزه سایت و وب هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی