اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980229368976844

7 تکنیک سئو که باید بدون در نظر گرفتن گوگل آنها را انجام داد

کد: 13980229368976844

http://bit.ly/2MQjc5d

، تهران , (اخبار رسمی): در دنیای کسب و کارهای آنلاین، داشتن رنک جستجوی بالا یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت است. ولی این را نیز باید در نظر داشت افرادی که می‌خواهند در دنیای آنلاین حضور داشته باشند باید هدف آنها چیزی فراتر از رنک جستجو باشد.

7 تکنیک سئو که می بایست بدون در نظر گرفتن گوگل انجام داد
7 تکنیک سئو که باید بدون در نظر گرفتن گوگل آنها را انجام داد

گوگل سایت‌هایی که درخواست اطلاعات شخصی دارند و فاقد HTTPS و گواهی SSL هستند به ندرت در صفحه نتایج نمایش می‌دهد

افرادی که در دنیای سئو فعالیت دارند می‌دانند که گوگل حرفی درباره الگوریتم‌های رنکینگ نمی‌زند و از طرفی دیگر به صورت مداوم آنها را بروز رسانی می‌کند. زمانی که یک بروزرسانی جدید عرضه می‌شود علاقه مندان و فعالان دنیای سئو سعی دارند خیلی سریع استراتژی جدید را مطابق با ربات‌های گوگل، پیدا و اعمال کنند.

در طول زمان دست‌های پشت پرده در گوگل، نکاتی را در زمینه به روز رسانی‌ها ارائه می‌دهند؛ اینکه چه روش‌هایی را در اولویت قرار داد و از چه روش‌هایی صرف نظر کرد.

صرف نظر از اینکه گوگل اعلام می‌کند که افراد لازم است چه کاری انجام دهند و چه کارهایی را انجام ندهند، چند وظیفه اصلی و بزرگ در سئو وجود دارد که باید به آنها توجه داشت. در ادامه هفت تکنیک اصلی و مهم سئو بررسی شده است.

۱. بهینه سازی متن جایگزین تصاویر (alt text)

متن جایگزین تصاویر در طول زمان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای در دنیای سئو بوده‌ است. در طول چند سال گذشته همیشه صحبت از تقویت یادگیری ماشین گوگل برای درک بهتر تصاویر در میان بوده است. گوگل از متن جایگزین برای درک بهتر محتوای تصاویر استفاده می‌کند و از متن جایگزین تصاویر متوجه می‌شود که چرا این تصویر در صفحه یک سایت قرار گرفته است.

بعضی‌ها می‌گویند با توسعه و تکامل هوش مصنوعی گوگل، دیگر نیازی نیست که متن جایگزینی برای تصاویر در نظر گرفت و اصلا کار درستی نیست. اینکه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی گوگل پیشرفت چشم گیری داشته است، کاملا صحیح است اما هنوز به جایی نرسیده که بتواند محتوای تصاویر را درک کند.

۲. اولویت بندی اعتبار محتوا (content authority)

اعتبار محتوا موضوع مبهمی از اجزای سئو است. گوگل می‌خواهد قابل اطمینان‌ترین و کامل‌ترین نتایج را برای جستجوی کاربران فراهم کند.

در به روز رسانی که گوگل در سال ۲۰۱۸ برای هسته‌ی موتور جستجوی خود عرضه کرد، تقریبا واضح است که گوگل می‌خواهد به صنعت‌ها و سازمان‌هایی که بر پرداخت متکی هستند بگوید که باید محتوا را بر اساس تخصص، اعتبار و اعتماد اولویت بندی کنند. البته حدس و گمان‌هایی وجود دارد که بسیاری از جزئیات در مورد آن اصلاح شده است.

هنوز این سوال وجود دارد که‌ آیا لازم است اعتباری برای تولید محتوا ایجاد شود و به چه میزان؟ در پاسخ باید گفت که همیشه باید محتوایی تولید شود که دارای اعتبار باشد.

این کار به اصول اولیه ایجاد محتوای بصری قابل اطمینان می‌انجامد و باعث می‌شود که کاربران عادی بهتر بتوانند از محتوا استفاده کنند، به آن اعتماد کنند و همچنین این اعتماد ایجاد می‌شود که به محتوای دارای اعتبار رفرنس دهند. این روش ایجاد محتوای دارای اعتبار از زمان ایجاد اینترنت مرسوم بوده است.

۳. ایجاد محتوای طولانی

جان مولر «John Mueller» رسما اعلام کرده است که تعداد کلمات به خودی خود یک فاکتور رنک گیری نیست. برخی از صفحات دارای تعداد زیادی کلمات هستند که چیزی را بیان نمی‌کنند، تعداد کلمه‌ها نشانگر کیفیت نیست. 

گوگل صرفا بر اساس تعداد کلمات به محتوا رنک نمی‌دهد. محتوای کوتاه بعضی مواقع می‌تواند به اندازه‌ی یک محتوای طولانی رنک دریافت کند.

۴. AMP را باید در نظر گرفت

با توجه به گفته‌های جان مولر، AMP یک فاکتور رنک گیری نیست. AMP که مخفف Accelerated Mobile Pages است، پروژه مشترک گوگل و توییتر است و با استفاده از این تکنولوژی صفحه‌های سایت در مرورگر‌های موبایل با سرعت بسیار زیادی بارگذاری می‌شوند.

یکی از بزرگترین بروز رسانی‌های گوگل در سال ۲۰۱۸، این بود که صفحه‌هایی که متناسب با موبایل طراحی و بهینه شده‌اند، سریع‌تر از سایت‌های مشابه که برای صفحه‌های موبایل بهینه نشده‌اند ایندکس می‌شوند. همچنین این صفحه‌ها رنکینگ بهتری را دریافت می‌کنند. از زمان ارائه‌ی این به روز رسانی شایعه شده که در بعضی از موارد AMP بر روی رنکینگ تاثیر می‌گذارد.

۵. هدف قرار دادن کلمات کلیدی LSI است اما نه برای رنکینگ

LSI مخفف Latent Semantic Indexing به معنی ایندکسینگ یا نمایه سازی معنای نهفته است و مستقیما بر روی رنکینگ جستجو تاثیر نمی‌گذارد. (هوش مصنوعی و یادگیری ماشین گوگل می‌تواند ارتباط معنایی میان کلمات مختلف را درک کند). با این حال می‌توان زمانی را صرف انتخاب دقیق کلمات کلیدی LSI کرد که با این کار بتوان اطلاعات و عبارت‌های مرتبط با کلمه کلیدی را نیز هدف قرار داد. با این کار می‌توان جستجو و رنک مرتبط با این نوع کلمه‌های کلیدی را بدون پنالتی شدن به دلیل پرکردن بی دلیل کلمات کلیدی کسب کرد.

اگر از کلمات کلیدی LSI استفاده نشود، کار گوگل برای هم پوشانی و مرتبط کردن محتوا در یک سایت سخت‌تر خواهد شد. پس به جای استفاده چندین و چند بار از کلمات کلیدی تکراری سعی شود از کلمات کلیدی LSI هم استفاده شود.

پیدا کردن این نوع کلمات کلیدی کار سختی نیست. ترکیب کلمات کلیدی LSI برای کمک به ربات‌های گوگل بسیار مهم هستند با این کار آنها پیام و ارتباط آن را با جستجوهای مرتبط کاربران درک خواهند کرد.

۶. حضور کلمات کلیدی در نام دامنه

این روزها، URLهای مربوط به دامنه نقش اصلی را در فاکتور رنک گیری گوگل ایفا می‌کنند. گوگل می‌گوید افراد پاسخ می‌خواهند، نه میلیاردها صفحه. پس سیستم رنکینگ گوگل از میلیاردها صفحه‌ی موجود، در کسری از ثانیه مرتبط‌ترین نتایج را مرتب می‌کند.

مطابقت دقیق کلمات کلیدی می‌تواند به طور بالقوه در رتبه بندی وب سایت نقش داشته باشد. کلید این کار این است که دامنه را به سمت قصد و نیاز کاربر حرکت داد. 

در برخی موارد ترکیب دامنه و کلمه کلیدی با نام دامنه‌ می‌تواند شواهدی را برای کاربر فراهم کند که پی ببرد یک سایت در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند و این کار به کاربر کمک می‌‌کند به جواب برسد.

باید در نظر داشت که این شیوه همیشه جواب گو نیست. چیزی که باعث شده گوگل این شیوه را از روش‌های رنکینگ خود حذف کند، این بود که افرادی شروع به سواستفاده از این روش کردند.

۷. HTTPS

گوگل گفته است که HTTPS یک فاکتور کوچک در رنکینگ است و حتی جان مولر در چند ماه گذشته آن را تایید کرده است. با این حال از نظر فنی نیازی نیست که حتما HTTPS داشت تا سایت توسط گوگل ایندکس شود. اما این موضوع به این معنی نیست که به گواهی SSL نیازی نیست!

وقتی فردی وارد یک سایت می‌شود گوگل به وضوح نشان می‌دهد که آیا این سایت امن است یا نه و این را توسط یک برچسب کنار نوار آدرس نشان می‌دهد.

همچنین گوگل سایت‌هایی که درخواست اطلاعات شخصی می‌کنند و فاقد HTTPS و گواهی SSL هستند به ندرت در صفحه نتایج نمایش می‌دهد. اگر فردی قصد دارد بهترین رنک را در گوگل دریافت کند باید یک حضور مناسب و خوب در دنیای آنلاین فراتر از رنکینگ داشته باشد.

برخی از کارها عاقلانه است که آن را انجام داد چون هیچ تاثیر منفی ندارند اما برخی از وظایف سئو وجود دارند که تنها باعث هدر رفتن پول و زمان می‌شوند و تنها کاری که انجام می‌دهند این است که یک سایت عالی، عالی تر شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]