اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102224345809

با عملیاتی شدن آیین نامه ارزیابی، تامین و مصرف مواد شیمیایی محقق می شود

تسهیل روند تامین مواد شیمیایی شرکت اروندان

کد: 13951102224345809

https://goo.gl/wh0fdW

، تهران , (اخبار رسمی): سرپرست تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان از کاهش مشکلات خرید مواد شیمیایی با اجرایی شدن آیین نامه ارزیابی، تامین و مصرف مواد شیمیایی در تاسیسات نفتی این شرکت خبر داد.

تسهیل روند تامین مواد شیمیایی شرکت اروندان

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، نخستین جلسه هماهنگی کمیته تامین مواد شیمیایی شرکت نفت و گاز اروندان با موضوع ابلاغ آیین نامه ارزیابی، تامین و مصرف مواد شیمیایی در تاسیسات نفتی؛ به میزبانی اداره تدارکات و امور کالا و با حضور مدیران، سرپرستان و کارشناسان مناطق عملیاتی، اداره کالا، اداره مهندسی فرآورش، اداره امور حقوقی و قراردادها و اداره بازرسی و خوردگی فلزات این شرکت در سالن جلسات منطقه عملیاتی دارخوین برگزار شد.

 سرپرست تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان در ابتدای این جلسه به چگونگی تدوین آیین نامه ارزیابی، تامین و مصرف مواد شیمیایی در تاسیسات نفتی، اشاره کرد و گفت: مسائلی از جمله طولانی شدن فرآیند برگزاری مناقصات به دلیل عدم وجود فهرست منابع تولید کننده مواد شیمیایی، اداره تدارکات و امور کالا را بر آن داشت آیین نامه ارزیابی، تامین و مصرف مواد شیمیایی را تدوین و نسبت به تشکیل کمیته تامین مواد شیمیایی با موافقت مدیرعامل این شرکت اقدام کند.
زهیری ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن مفاد این آیین نامه بخش عمده ای از مشکلات خرید مواد شیمیایی کاسته شود و با جمع آوری یک فهرست از شرکت های تولید کننده، روند تامین مواد شیمیایی به حداقل زمان ممکن برسد.
در ادامه جلسه غلامرضا کمالی، مشاور مدیرعامل در اداره تدارکات و امور کالا ضمن تشکر از همه افراد موثر در تدوین فرآیند مذکور، اذعان داشت: در آینده ای نزدیک این آیین نامه مبنا و ملاک کار و به عنوان یک راهنمای مشخص و موثر در رفع موانع موجود در تهیه و خرید مواد شیمیایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی به بیان محاسن تدوین و استفاده از این آیین نامه پرداخت و افزود: با توجه به گسترده شدن مناطق عملیاتی در آینده و نیاز مبرم این مناطق به مواد شیمیایی، این فرآیند باعث جلوگیری از توقف عملیات تولید خواهد شد و با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی مقدار استفاده مواد شیمیایی یک سال جلوتر خواهد بود.
کمالی، تطبیق آیین نامه مورد نظر با دستور العمل و مقررات خرید را یکی دیگر از محاسن تدوین آن برشمرد و اضافه کرد: اجرای این فرآیند باعث خواهد شد که سازمان در زمان نیاز عملیاتی جهت تهیه مواد شیمیایی در معرض آزمون و خطای شناسایی تولید کنندگان قرار نگیرد.
وی استفاده از خرد جمعی در تهیه و تدوین این آیین نامه، استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان داخلی و رفع شائبه های ذهنی در فروشندگان و تولیدکنندگان مواد شیمیایی را از دیگر مزایای اجرای این دستورالعمل دانست و یادآور شد: تهیه و تنظیم هر فرآیندی بدون شک بی عیب و نقص نخواهد بود، اما همه اعضای این کمیته تمام تلاش خود را جهت ارائه یک برنامه مدون، مشخص و بدون نقص به کار گرفته اند و هر زمان و با توجه به نیازهای سازمان نیاز به اصلاح فرآیند باشد، آیین نامه مذکور مطابق با قوانین و مقررات خرید مواد شیمیایی اصلاح خواهد شد.
در پایان این جلسه، رئیس کمیته مواد شیمیایی شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به ضرورت های تشکیل این کمیته در شرکت اروندان، سازماندهی فعالیت های فنی و بازرگانی مرتبط با مواد شیمیایی در سطح خرد و کلان را از اهداف کمیته مذکور دانست و خاطرنشان کرد: این کمیته تمام تلاش خود را به جهت بهبود و ارتقای کیفیت تامین و پایش مواد شیمیایی به کار خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته