اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951110228315517

نماینده اتاق اصناف ایران در تهران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد

مالیات طلا از اجرت ساخت دریافت شود نه کل کالا

کد: 13951110228315517

https://goo.gl/WdwT1N

، تهران , (اخبار رسمی): اخذ مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا باید از اجرت ساخت یا سود کالا دریافت شود نه کل کالا . این کار هم به ضرر فروشنده و مصرف کننده است.

مالیات طلا از اجرت ساخت دریافت شود نه کل کالا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، سیدطاهر میرحسن زاده گفت: طلا یک کالای مصرفی نیست و تنها چیزی که هنگام فروش طلا از بین می رود، اجرت ساخت آن بوده و اصل کالا قابل خرید خواهد بود؛ بنابر این مالیات بر ارزش افزوده باید از اجرت ساخت محاسبه و اخذ شود چون دریافت مالیات ارزش افزوده به شیوه فعلی به زیان مصرف کننده است.

وی تصریح کرد: از همان ابتدای شروع اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده این قانون با نقایص بسیار زیادی اجرایی شد که حاصل آن ضرر و زیان کسبه طلا فروش و مصرف کنندگان بودند و دریافت ناصحیح مالیات بر ارزش افزوده باعث شده تا تعداد زیادی از کسبه به ورطه تعطیلی بروند.

میرحسن زاده اظهار کرد:  سازمان امور مالیاتی نظرش راجع به قانون ارزش افزوده برای طلا، اخذ مالیات از کل فروش طلا است و اکنون مبلغ ۹ درصد مالیات  ارزش افزوده از کل مصنوعات طلا دریافت می شود در حالی که نباید اینگونه باشد.

وی گفت: طلا کالایی است که مجددا وارد چرخه شده و دوباره به محصول قابل عرضه به بازار تبدیل می شود. به عنوان مثال از یک کیلوگرم طلا که در مراحل مختلف  ذوب و مجددا ساخته شود، چندین بار ارزش افزوده اخذ خواهد شد.

میرحسن زاده افزود: اعضای صنف طلا و جواهر مخالف پرداخت مالیات نیستند؛ اما معتقدند باید قانون درست و اصولی اجرا شود و شیوه نادرست دریافت مالیات بر ارزش افزوده طلا اصلاح شود.

وی ادامه داد: امسال از تعداد ۱۵۰ واحد صنفی فعال در شهرستان ملارد در مجموع ۶۵ واحد درخواست تمدید پروانه را ارسال کرده و یا در حال ارسال درخواست هستند و بقیه به دلیل شرایط رکود و اعمال فشار مالیاتی تمایلی به ارسال درخواست تمدید را ندارند.

میرحسن زاده تصریح کرد: ما نیز مانند سایر اصناف و مردم  منتظر بهبود شرایط اقتصادی کشور هستیم. این تنها دلیلی است که هنوز این صنف را رها نکرده ایم و از دولت انتظار داریم حمایت بیشتری را از فعالان این صنف داشته باشد و طلا کالای سرمایه ای است و با اخذ نادرست مالیات بر ارزش افزوده نباید به سرمایه مردم ضرر وارد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]