اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111229055431

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور خبر داد

کاهش 70 درصدی واردات سیگار

کد: 13951111229055431

https://goo.gl/qZxwgf

، تهران , (اخبار رسمی): واردات 10 ماهه سال 94 ، 12.5 میلیارد نخ بوده است که در 10 ماهه سال جاری به 3.7 میلیارد نخ کاهش یافته است که علت کاهش 70 درصدی را در واردات ناشی از دو عامل دانست .

کاهش 70 درصدی واردات سیگار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از وزارت صنعت، علی‌اصغر رمزی رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، علت اول و اصلی این کاهش را  اجرا شدن تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم اعلام کرد که این تبصره دولت را مکلف کرده تا در طول برنامه پنجم واردات سیگار را باهمان برند اصلی تبدیل به تولید داخل نماید و در همین راستا از 3 سال قبل با پیگیری‌های مستمر مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور واردکنندگان سیگار ملزم به رعایت قانون گردیدند و با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و یا تکمیل ظرفیت واحدهای موجود عملا بخش قابل توجه ای از واردات تبدیل به تولید داخل شده اند و آمار واردات آنها به تولیدات داخلی اضافه شده است و علت دوم این کاهش واردات نیز وضع عوارض و مالیات جدید در قانون بودجه سال 95 بوده است که علاوه بر مالیاتهای قبلی بر واردات سیگار که حدود 100 درصد بوده به ازای هر نخ 500 ریال نیز براساس بند ( د )  تبصره 7 اضافه شده است و بر واردات سیگار در مجموع بین 120  تا  150 درصد عوارض و مالیات دریافت می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]