اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951119233175517

فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقتصاد رااز رکود خارج می‌کند

کد: 13951119233175517

https://goo.gl/om33kX

، تهران , (اخبار رسمی): توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور رشد اشتغال‌زایی در کشور تاثیرات مهمی را از خود برجای گذاشته و هم‌اکنون در بحث این فروشگاه‌ها ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شاغل هستند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقتصاد رااز رکود خارج می‌کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، امیرخسرو فخریان رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن اشاره به افزایش سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در برنامه ششم توسعه گفت: هدف از تشکیل و احداث فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور اصلاح، بهبود و بهره‌وری نظام توزیع کشور به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم است.

سهم ۵۰ درصدی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا

وی با بیان این که سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران بین ۷ تا ۱۰ درصد است، افزود: سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا بیش از ۵۰ درصد است و بعضا در کشورهای پیشرفته سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بیش از ۸۰ درصد می رسد.

میانگین ۵ تا ۲۰ درصدی تخفیفات سبد کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به تنوع  کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره کرد و گفت: درصد تخفیف هایی که روی کالاهای موجود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعمال می‌شود، متفاوت است اما معمولا میانگین تخفیفات سبد کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از ۵ تا ۲۰ درصد است.

مالیات بر درآمد، مستغلات و ارزش افزوده در فروشگاه زنجیرهای

وی به چگونگی افزایش بهره وری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین تنوع بالای کالا و ارائه اجناس با کیفیت اشاره کرد و گفت: مالیات بر درآمد، مستغلات، ارزش افزوده در فروشگاه های زنجیره ای رعایت می‌شود.

کاهش ریسک وصول مطالبات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

فخریان در ادامه یکی از معضلات بازار خرده فروشی را ریسک وصول مطالبات برای فروش کالا عنوان کرد و ضمن اعلام آنکه ریسک وصول مطالبات فروش کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیست، گفت: تولیدکنندگان در زمان ارائه کالا به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر نگران ریسک وصول مطالبات نیستند و نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اطمینان خاطر بیشتری دارند.

کاهش فاصله تولید و مصرف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

وی همچنین کاهش هزینه‌های انبارداری کالا و تخلیه بار  و فاصله تولید و مصرف را از دیگر مزیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان کرد و افزود: در سیستم سنتی کالا برای آنکه به دست مصرف کننده برسد، مسیر طولانی را از تولید کننده گرفته تا شرکت پخش، بنکدار و خرده فروشی طی می‌کند  و در چنین شرایطی کالا باید چندین بار تخلیه و بارگیری شود و در انبارهای بنکدار، مغازه دار، شرکت پخش بماند و همین مسئله موجب می‌شود که تولیدکننده دیرتر به پول خود برسد اما در این فروشگاه‌ها کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از تولیدکننده به مصرف کننده می‌رسد.

با شکل گیری فروشگاه های زنجیره ای تخفیفات تولیدکننده به دست مصرف کننده می‌رسد

وی در ادامه اعمال تخفیفات روی کالاهای موجود در فروشگای زنجیره‌ای را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در گذشته تخفیفات تولیدکنندگان به دست مصرف‌کننده نمی‌رسید اما هم اکنون تولیدکنندگان در فواصل زمانی مختلف، تخفیفاتی را بر روی کالا های موجود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعمال می‌کنند.

افزایش قدرت خرید مردم و تقویت سبد خانوار

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچنین افزایش قدرت خرید مردم و تقویت سبد خانوار را از دیگر نتایج ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اقتصاد کشور ذکر کرد و گفت: اکثر کارخانه‌های ما پایین تر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند، مسلما با فروش بیشتر محصولات تولیدکننده، حجم تولیدات تولیدکننده نیز بالا می‌رود و به این ترتیب اشتغال‌زایی در کشور نیز رشد و توسعه پیدا می‌کند.

فعالیت ۲۰ هزار نفر  

فخریان بر توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور رشد اشتغال‌زایی در کشور تاکید کرد و افزود: هم اکنون در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شاغل هستند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقتصاد ایران را از رکود خارج می‌کند

وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت های وزارت صنعت و اتاق اصناف ایران برای شکل‌گیری و افزایش سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور افزود: افزایش سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کند.

تبدیل واحدهای صنفی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن اعلام آنکه۶۰ برند از اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجوز گرفتند و هم اکنون در بازار فعال هستند، درباره پیوستن واحدهای صنفی خرده فروشی به مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: واحدهای صنفی می‌توانند با اعمال تغییرات لازم در ساختار خود و دارا بودن حداقل مساحت برای احداث فروشگاه زنجیره‌ای و همچنین گذراندن دوره های آموزشی به مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بپیوندند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]