اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951210240295517

عضو هیات مدیره اتحادیه طلافروشان بابل: به بی‌عدالتی معترضیم

نمی‌خواهیم بازار از نفس بیافتد

کد: 13951210240295517

https://goo.gl/aKvOTU

، تهران , (اخبار رسمی): طلا یک کالای سرمایه‌ای در کشور ماست، با این رویکرد حتی مردم نیز در فروش طلای خود ضرر خواهند کرد که این امر موجب کاهش میل به خرید آنان شده و بازار از نفس می‌افتد، ما نمی خواهیم این اتفاق بیافتد.

نمی‌خواهیم بازار از نفس بیافتد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق اصناف ایران، میرمحمود حسینی بصرا عضو هیات مدیره اتحادیه طلافروشان بابل گفت: برخی از اعضای صنف طلافروشان بابلی با اعلام  نارضایتی از وضعیت مالیات برارزش افزوده مغازه‌هایشان را تعطیل و تجمع اعتراضی تشکیل دادند، همچنین در راستای تحقق مطالبات طلافروشان جلسه‌ صنفی نیز این اتحادیه برگزار شد.

وی ادامه داد: امروز جمع شدیم تا از حق صنفی خود دفاع کنیم، حدود ۱۰۰ نفر از طلافروشان در پی اعلام نارضایتی از وضع موجود خواستار رسیدگی به مطالبات خود هستند.
وی با اشاره به عدم رضایت این صنف از وضعیت مالیات بر ارزش افزوده گفت: طبق قانون ما موظف به پرداخت ارزش افزوده هستیم، اما همین قانون می‌گوید معیار ارزش افزوده بر فروش طلاست نه بر طلای موجود، ما طبق قانون باید به دولت ارزش افزوده بدهیم، ولی اگر در ماه یا سالی فروشی حاصل نشود، دیگر مجبور به پرداخت نیستیم.
حسینی بصرا تصریح کرد: با این رویکرد همکارانی که سرمایه‌شان محدود و فروششان کم است، باید بخش اعظمی از دارایی‌ها را به عنوان ارزش افزوده بپردازند که این امر موجب فلج شدن نبض بازار می‌شود زیرا طلا یک کالای سرمایه‌ای در کشور ماست، با این رویکرد حتی مردم نیز در فروش طلای خود ضرر خواهند کرد که این امر موجب کاهش میل به خرید آنان شده و بازار از نفس می‌افتد، ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیافتد.
عضو هیات مدیره اتحادیه زرگران بابل خاطرنشان کرد: قانون ارزش افزوده قانونی کلی و فراگیر در کشور است، حتی اعتراضاتی مشابه در شهرهای تهران، مشهد و… نیز صورت گرفته است و آن اعتراضات نتیجه‌بخش بوده است و ارزش افزوده مطابق با معیارهای قانونی تعیین شد.
وی ادامه داد: تعیین ۹درصد از سرمایه برای مالیات بر ارزش افزوده، رقم مناسبی نیست و با پیگیری‌های صنفی ما پیش‌بینی‌مان بر این است که در سال آینده این رقم به ۳ درصد کاهش یابد و در مجلس شورای اسلامی هم مطرح خواهد شد، با این وجود تخصیص ۹درصد از سرمایه به ارزش افزوده هم معیارهایی دارد از جمله فروش، کارمزد و ساخت طلا اما متاسفانه هیچ‌کدام ازاین معیارها در اداره دارایی بابل رعایت نشده و معیار سرمایه افراد قرا گرفته است، بحث کنونی ما نیز معیار اداره دارایی بابل در تعیین ارزش افزوده است، زرگران شهرستان بابل نسبت به سایر شهرهای استان بیشتر تحت فشار این قانون هستند و تقریبا باید ۳برابر سایر شهرهای استان ارزش افزوده بپردازند.
این مقام مسئول بازاریان را در دفاع از کشور پیشرو دانست و اظهار کرد: همین بازاریان در زمان جنگ بازار را نگه داشتند و در دوران سخت تحریم و فشارهای اقتصادی پای نظام ایستاده‌ایم، ما با قانون مشکلی نداشته و نخواهیم داشت، ما به بی‌عدالتی و بی‌رحمی معترضیم، نباید با بازاریان با بی‌عدالتی برخورد شود، دوستان اداره دارایی نباید رفتاری توهین‌آمیز داشته باشند و تکریم به ارباب رجوع را فراموش کنند.
وی با اشاره به قانونی بودن تجمع طلافروشان گفت:این اعتراضات تنها در دفاع از حقوق صنفی ماست و با اطلاع به فرماندار ، معاونت سیاسی فرمانداری، حراست، اداره دارایی و دادیار دادستانی صورت پذیرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی