اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951211240545517

روند افزایش قیمت دام زنده متوقف می‌شود

کد: 13951211240545517

https://goo.gl/gfT779

، تهران , (اخبار رسمی): در پی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با اقدامات انجام شده نسبت به ایجاد ثبات در بازار و کاهش قیمت گوشت قرمز ابراز امیدواری کرد.

روند افزایش قیمت دام زنده متوقف می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علیرضا رستمی، درباره افزایش قیمتی که گوشت قرمز در بازار داشت، گفت: درپی افزایش قیمت دام زنده در بازار گرانی قیمت مصرف کننده گوشت قرمز رقم خورده است و صرفا موضوع گرانفروشی در سطح خرده فروشی علت افزایش قیمت نیست.

وی در ادامه افزود: این امر ناشی از افزایش تقاضا نسبت به نیاز واقعی دام زنده رخ داده و موضوع عدم عرضه دام مطرح نیست و مجموع اقدامات صورت گرفته در زمینه واردات دام زنده وگوشت قرمز آماده مصرف با هدف ایجاد تعادل در بازار تدوین شده و کماکان تداوم دارد.

رستمی همچنین نسبت به کاهش قیمت ها ابراز امیدواری کرد و اظهار کرد: با اتخاذ تدابیر لازم توسط وزارت جهاد کشاورزی وشرکت پشتیبانی امور دام برای واردات و توزیع  گوشت قرمز سرد و گرم و دام زنده به کشور انتظار می رود بازار در آینده نزدیک با ثبات و کاهش قیمت روبرو شود.

وی اضافه کرد: گوشت گرم توزیع شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به قیمت هرکیلو ۳۱۵۰۰ تومان موجب عدم رشد قیمتها شده و بازرسی‌های صورت گرفته این سازمان نیز موید این موضوع بوده و افزایش حجم گوشت توزیع شده می تواند تاثیرسریعتر و بیشتری در بازار داشته باشد که با جدیت توسط متولیان امر در حال پیگیری است.

این اظهارات در پی سخنان حسن رکنی – معاون وزیر جهاد کشاورزی-است، که چندی پیش درباره افزایش قیمت گوشت قرمز گفته بود: وقتی که گوشت قرمز در بازار خرده‌فروشی و در شرایطی که هیچ مشکلی از نظر تامین دام زنده در گوشت قرمز در بازار عمده‌فروشی وجود ندارد، بیش از حد گران می‌شود و با قیمت‌های غیرمنطقی در بازار مصرف عرضه می‌شود، ارتباطی با وزارت جهاد کشاورزی ندارد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان متولی نظارت بر بازار خرده‌فروشی موظف به پیگیری و رسیدگی به این وضعیت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]