اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960105245136844

9 مزیت ویدئو مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی

کد: 13960105245136844

https://goo.gl/2RMq80

، تهران , (اخبار رسمی): ویدئو مارکتینگ امروزه به یکی از ابزارهایی برای جذب کاربران و افزایش رتبه وب سایت تبدیل شده است. در واقع کاربران ترجیح می دهند به جای اینکه متن های طولانی را مورد مطالعه قرار دهند، فیلم های آموزشی کوتاه مدت آن را تماشا کنند.

ویدئو مارکتینگ

هدف نهایی که بعضی از کاربران به دنبال آن با استفاده از ویدئو مارکتینگ هستند، افزایش فروش است.

ویدئو مارکتینگ امروزه به یکی از ابزارهایی برای جذب کاربران و افزایش رتبه وب سایت تبدیل شده است. در واقع کاربران ترجیح می دهند به جای اینکه متن های طولانی را مورد مطالعه قرار دهند، فیلم های آموزشی کوتاه مدت  آن را تماشا کنند. برای همین است که اکثر مالکان و متخصصان سئو، استراتژی تولید محتوا را به سمت ویدئو مارکتینگ برده اند تا بتوانند کاربران جدیدی را برای سایت خود جذب نمایند.

 

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ خیلی تعریف پیچیده ای ندارد در واقع خیلی ساده می توان آن را بیان کرد: استفاده از ویدئو برای گسترش برند، محصول یا خدمات کسب و کار شما. امروزه کمپین های بازاریابی قوی از ویدئو مارتینگ برای  گسترش فعالیت های خود نیز استفاده می کنند.

 

هدف از ویدئو مارکتینگ چیست؟

هرکسی بسته به نوع کسب و کار خود، می تواند هدف متفاوتی از ویدئو مارکتینگ برای خود تعریف کند. متاسفانه باور غلطی که در این خصوص وجود دارد، بعضی از افراد گمان می کنند که هدف اصلی تولید ویدئو فقط فروش محصول است و اگر نتوانند با ویدئو اولیه محصولی را به فروش برسانند، تولید آن را متوقف می کنند. اگر با چنین دیدی در این خصوص دارید، باید بگوییم که اصلا وارد این حوزه نشوید. هدف اصلی تمامی روش های مارکتینگ، برندسازی است نه فروش. تا برندسازی صورت نگیرد، هیچ فروشی از محصولات شما اتفاق نخواهد افتاد.

 

اهداف اصلی ویدئو مارکتینگ
1. افزایش آگاهی و اطلاع در خصوص برند

ویدئو بهترین ابزار برای اطلاع رسانی در خصوص شرکت یا محصولات می باشد. اگر هدف ویدئو مارکتینگ شما فقط این یک مورد است، تولید انواع ویدئو زیر به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری در این خصوص بدست بیاورید:

ویدئوهایی که در آن به تحلیل صنعت شما و بررسی قدمت و نوع پیشرفت از ابتدا تا حال حاضر را نشان دهد.
ویدئوهای کوتاه که برای جلب توجه کاربران که بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. البته برای اینکه بتوانید بازدهی بیشتری دریافت کنید، بهتر است که ویدئو خود را به صورت داستانی تولید کنید تا تبلیغاتی.

2. افزایش درگیر کردن آنلاین

منظور از درگیر کردن آنلاین در ویدئو مارکتینگ این است که ویدئویی که شما تولید کنید به اندازه جذاب است که کاربران را تشویق به لایک کردن آن، کامنت گذاری زیر آن یا اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی کند تا دیگر دوستان آن ها ویدئو شما را مشاهده کنند. علاوه براین، این درگیری آنلاین باعث افزایش حس اعتماد بین کاربران جدید می شود. آن ها وقتی مشاهده کنند که دوستان خود ویدئوی شما را به اشتراک می گذارند، ناخودآگاه یک حس اعتمادی نسبت به برند شما در ذهن آن ها ایجاد می شود. ویدئو مارکتینگ بهتر ابزار برای افزایش درگیر شدن کاربران می باشد.

انواع ویدئو مارکتینگ که به منظور این نوع هدف می توان استفاده کرد، شامل:

ویدئوهایی تبلیغی کوتاه که در خصوص یک مقاله یا مطلب سایت شما توضیح مختصری می دهد و در انتها کاربران را تشویق به خواندن کل مقاله متنی آن می کند.
ویدئوهایی با برانگیختن زمینه های احساسی
ویدئوهایی که به کاربران مساله یا نکته ای را آموزش می دهد.

3. افزایش آموزش کاربران و مشتریان

یکی از اهداف تولید محتوا این است که کاربران آموزش استفاده از ابزاری خاص را بدهند که به این ها محتوای آموزشی می گویند. این کار خیلی راحت تر و سریع تر با استفاده از ویدئو مارکتینگ می توانید، انجام دهید.  برای مثال می توانید تمام مطالب یا سوالاتی را که در صفحه FAQ سایت خود قرار دادید را در قالب یک ویدئو تولید کرده و به کاربران خود نشان دهید.

4. افزایش درآمد فروش

هدف نهایی که بعضی از کاربران به دنبال آن با استفاده از ویدئو مارکتینگ هستند، افزایش فروش است. تحقیقات ثابت کرده است، سایت هایی که از ویدئو برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند تا آن هایی که را بودجه  خود را صرف تبلیغات گسترده غیر از ویدئو می کنند، توانسته اند توجه کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنند و فروش بیشتری انجام دهند. سایت هایی که برای تمامی محصولات خود از ویدئو استفاده می کنند، 68 درصد بیشتر از حد میانگین صفحات آن ها مورد بازدید قرار می گیرد تا آن ها فقط برای بخشی از محصولات فیلم آموزشی تولید کرده اند.

5. افزایش ترافیک سایت

یکی از اولین هدف هایی که در ویدئو مارکتینگ بیان می شود، افزایش ترافیک است. گوگل به لینک هایی که از طریق ویدئو به سایت شما هدایت می شود، خیلی علاقه مند است برای همین بیان کرده است که هر ورودی از سایت یوتیوب تاثیر به مراتب بیشتری از یک سایت عادی دارد.

9 مزیت استفاده از ویدئو مارکتینگ

این مزیت ها ممکن است با تعدادی از اهداف مشترک باشند ولی باید دانست که اول از همه باید شما دقیقا هدف خود را تعیین کرده و سپس اقدام به تولید فیلم و ویدئو مارکتینگ کنید.

1. مشتریان شما ویدئو را بیشتر تماشا می کنند

تحقیقات ثابت کرده است که مشتریان به ویدئو بیشتر از متن یا عکس توجه می کنند و آن را مشاهده می کنند. حقایق جالب زیر را بهتر است که بدانید:

92% تبلیغات محصولات و فروش b2b با استفاده از ویدئو آنلاین است.
4 میلیارد ویدئو روزانه در یوتیوب به اشتراک گذاشته می شود.
یک سوم خریدارها، خرید های خود را بعد از مشاهده ویدئو انجام می دهند.

2. تبلیغات ویدئویی باعث فروش سریع تر محصول می شود

بزرگترین وب سایت های فروش آنلاین دنیا مانند آمازون و ای بی، بیان کرده اند که با افزودن ویدئو مارکتینگ به محصولاتشان، نرخ فروش آن ها 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

3. کاربران ویدئو را به اشتراک می گذارند

هر کاربری که ویدئویی را جذاب ببینید، حتما آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد تا دیگر دوستان خود آن را مشاهده کنند. روزانه و در هر دقیقه، بیش از 700 ویدئو در توییتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.

4. ویدئو مارکتینگ را می توان در میان کاربران موبایلی استفاده کرد

تعداد افرادی که ویدئو ها را با استفاده از موبایل مشاهده می کنند، رو به افزایش است. جالب است بدانید که 88 درصد ویدئوهایی که زمان آن ها زیر 30 ثانیه است، در موبایل ها مشاهده می شود. مخصوصا اگر اینکه در طراحی ویدئو از حالت رسپانسیو استفاده شده است.

5. ویدئوها بهترین فرمت برای اطلاع رسانی و آموزش هستند

به غیر از صدا و تصویر که برای آموزش نیز استفاده می شود، از ویدئو مارکتینگ هم برای آموزش می توان استفاده کرد. مزیت استفاده از ویدئو در آموزش این است که می توان تمامی جنبه ها به صورت کاملا زنده نمایش داد ولی در عکس و تصویر محدودیت هایی وجود دارد و نمی توان هر نوع مطلبی را با آن ها به صورت کامل آموزش داد.

6. موتورهای جستجو برای ویدئو ها ارزش قائل هستند

موتورهای جستجو امروزه بیشتر از گذشته به ویدئو مارکتینگ اهمیت می دهند. در بخش جستجوی ویدئو در موتورهای جستجو مانند عکس، بهترین ویدئو براساس رتبه بندی خاصی نمایش داده می شوند. به اشتراک گذاشته شدن ویدئو ها در شبکه های اجتماعی و قراردادن آن ها در بلاگ از مهمترین عواملی افزایش رتبه یک ویدئو می شوند و همچنین می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

7. یک ویدئو می تواند در یک زمان کوتاه اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربران قرار دهد

با استفاده از ویدئو مارکتینگ، مطالب زیادی نبست به عکس و تصویر و درزمان کوتاه تری را بیان کنید. برای خواندن یک متن معمولی حداقل 10 دقیقه و برای یک عکس حداقل دو دقیقه زمان لازم است، ولی همان مطلب را می توان در عرض 30 ثانیه با ویدئو به کاربران بیان کرد.

8. با استفاده ویدئو داستان را راحت تر می توان بیان کرد

اثر احساسی که ویدئو مارکتینگ دارد، بسیار بیشتر از بقیه حالت ها می باشد. با استفاده از بیان دساتان ویدئو شما می توانید ارتباط بهتری را کاربران و مخاطبان خود برقرار کنید زیرا در تولید آن می توانید از انواع حالت های گرافیکی، صدا، نور و غیره که برای تولید فیلم لازم است استفاده کرده که در دیگر فرمت ها چنین قابلیتی وجود ندارد.

9. تحلیل و بررسی آن راحت تر است

سایت های قابلیت اشتراک ویدئو درآن وجود دارد، به شما ابزارهای تحلیلی زیادی در خصوص ویدئوهایی که شما قرار داده اید، ارائه می دهد. این تحلیل شامل تعداد بازدیدها، شبکه های به اشتراک گذاری شده، تعداد لایک ها و غیره است که اطلاعات خوبی از میزان پیشرفت ویدئو مارکتینگ به شما می دهد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویدیو مارکتینگ می توانند به لینک http://seokar.com/news/video-marketing مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]