اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960212247846844

انواع محتوا برای جذب کاربر بیشتر و تاثیر آن در سئو

کد: 13960212247846844

https://goo.gl/fYbomU

، تهران , (اخبار رسمی): اگر به دنبال این هستید که بتوانید محتوای بیشتری نسبت به بقیه رقبا تولید کنید باید غیر از رعایت اصول و نگارش سئو، محتوا و مطالبی را تولید کنید که رقبای شما از آن‌ها غافل هستند یا کمتر توجه می‌کنند.

انواع محتوا - جهت جذب کاربر بیشتر و تاثیر آن در سئو

داشتن تعادل بین انواع محتوا خیلی مهم است به این معنا که انواع محتوای مناسب سایت خود را بر اساس استراتژی خاص و به تناسب تولید کنید.

انواع محتوا چیست؟ این پرسشی است که ممکن است به ذهن هر بازاریاب و تولیدکننده محتوا برسد. می‌دانید که امروزه تولید محتوا مهم‌ترین عامل موفقیت در برندینگ و افزایش سئو است. برای همین، بیشتر شرکت‌ها به این مسئله توجه ویژه دارند و در طراحی سایت خود تلاش کرده‌اند قسمت‌های ویژه‌ای برای بلاگ سایت خود قرار دهند. نکته مهم دیگر در نظر گرفتن تولید انواع محتواست. تولید یک نوع محتوا بعد از مدتی برای کاربران کسل‌کننده خواهد بود و برای همین است که شرکت‌ها به استخدام افراد متخصص در حوزه بازاریابی دیجیتال و تولید اقدام می‌کنند تا انواع محتوا را برای سایت و شبکه‌های اجتماعی خود تولید کنند.

داشتن تعادل بین انواع محتوا خیلی مهم است. این تعادل یعنی اینکه انواع محتوای مناسب سایت خود را بر اساس استراتژی خاصی و به تناسب تولید کنید. هم‌چنین بهتر است به دنبال تولید محتوای جدیدی باشید که قبلا آن را امتحان نکرده‌اید.

در این مقاله آموزش سئو، قصد داریم که انواع محتوا را که هر بازاریابی می‌تواند از آن طریق کاربران مختلف را به سایت خود جذب کند،بیان کنیم.

1. GIFهای متحرک

از گیف‌های متحرک در چت‌های دوستانه و فروم‌ها به تناوب استفاده می‌شود ولی به‌کاربردن آن‌ها در اینترنت خیلی رایج نیست. اخیرا پلتفرم‌های بلاگ‌نویسی مانند تامبلر از گیف‌های متحرک به عنوان یک عنصر در تولید محتوا به کار برده است. استفاده‌کردن از گیف‌های متحرک در صفحات وب‌سایت مخصوصا صفحه فرود باعث افزایش جذابیت محتوای سایت شما و در نهایت جذب کاربران می‌شود. گیف‌ها امروزه به عنوان یکی از انواع محتوا استفاده می‌شود.

2. کمیک/کاریکاتور

کمیک و کاریکاتورها از دیگرا نواع محتوا هستند که بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند برای افزایش جذابیت محتوای سایت استفاده کنند. در واقع، از این نوع محتوا بیشتر در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. ویژگی که کمیک و کاریکاتورها دارند این است که به راحتی می‌توانند نوع صنعت یا کسب وکار را بازگو کنند و هم‌چنین بسته به شرایط و اتفاقات روز جهان می‌توان کاریکاتور رسم کرد. بر اساس گزارش‌ها و تحلیل‌های به‌دست‌آمده از شبکه‌های اجتماعی، میزان به‌اشتراک‌گذاری این نوع محتوا زیاد است البته اگر اصول آن به خوبی رعایت شود، می‌تواند به افزایش رتبه وب ‌ایت کمک کند.

3. محتوای بصری

محتوای بصری را نباید با اینفوگرافیک اشتباه گرفت. محتوای بصری یکی دیگر از انواع محتواست که در بازاریابی اینترنتی از آن استفاده می‌شود. از محتوای بصری برای توضیح ساده‌تر مفاهیم پیچیده که ارائه آن‌ها  به صورت متنی سخت است، استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای محتوای بصری در تصویرسازی صفحات کتاب کودکان است. از محتوای بصری می توان در کارت‌های بازی برای ساده‌سازی مفاهیم سخت آموزشی استفاده کرد. در دنیای اینترنت از این نوع محتوا، در بلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیک و غیره استفاده می‌شود.

4. محتوای چالشی

استفاده از محتوای چالش‌برانگیز به راحتی می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت، کامنت‌ها و دریافت لینک شود. محتوای چالشی یکی از انواع محتواست که برای تمام انواع افراد جذاب و گیراست. اگر این نوع محتوا به خوبی پیاده‌سازی شود، می‌تواند باعث درگیر شدن کاربران و افزایش ارزش برند شما بین دیگر رقبا شود. برای مثال می‌توان مناظره بین دو برند برای یک محصول ایجاد کرد. مناظره‌ها همیشه به عنوان یکی از چالشی‌ترین برنامه‌ها بین کاربران بوده‌اند و از انواع محتواست که در آن همیشه یک برند و کیفیت آن را به چالش می‌کشند.

5. ویدئوهای زنده

یکی از انواع محتوایی که جدیدا به شبکه‌های اجتماعی اضافه شده است و البته از قبل هم در سایت‌ها به کار می‌رفت، ویدئوهای زنده از وقایع و رخدادهاست. این ویدئوها می‌تواند شامل رویداد ورزشی، معرفی محصولات و آزمایش آن به صورت زنده و غیره باشد. برای مثال در شبکه اجتماعی اینستاگرام، امکان آپلود ویدئو زنده در عرض چند ثانیه به‌تازگی اضافه شده است و یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی و تولید انواع محتواست.  هیچ چیزی مانند ویدئو نمی‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

6. نوشتن در توییتر

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی که در آن می‌توان محتوای کوتاه تولید کرد. محتوایی که در توییتر قرار داده می‌شود باید کوتاه و جذاب باشد؛ از این رو به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ها بین افراد در جهان بدل شده است. تمام افراد اعم از دانشجو و مردم عادی تا سیاست‌مدارن بزرگ، برای خود یک حساب کاربری توییتری دارند.

7. اطلاعات رخدادها

نمی‌توان برای هر رخداد یا اتفاقی که در شرکت یا سازمان می‌افتد، یک سایت جداگانه طراحی کرد یا یک صفحه بلاگ درآن مورد نوشت. صفحات بلاگ ممکن است که خوانده نشوند. ولی نکته مهم‌تر از آن، نوع نوشتن رویدادها و خبرهاست. نحوه نوشتن آن‌ها با مقالات آموزشی متفاوت است و نیاز به یک تخصص خاص دارد. بهتر است که از یک تیم مجزا و تخصصی خبری برای این مورد استفاده کنید. 

8. اینوگرافیک

اینفوگرافیک یکی از انواع محتواست که میزان استفاده از آن روبه رشد است و برای نمایش اطلاعات به صورت فرآیندی استفاده می‌شود. هر نوع موضوعی را می‌توان با اینوگرافیک و به ترتیب مراحل به تصویر کشید. اینفوگرافیک شبیه محتوای بصری است و استفاده اصلی آن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا پینترست است.

9. الگوهای تصویری

یکی از انواع محتوا که شدیدا بر استفاده از آن توصیه می‌شود، الکوهای تصویری است که یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی اینترنتی است. در این نوع محتوا شما سعی می‌کنید که خود و کسب‌وکارتان را در اینترنت معرفی کنید. الگوهای تصویری به غیر از موارد آموزشی، می‌توانند برای سرگرمی و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده شوند.

10. موزیک ویدئو

از موزیک ویدئو که یکی از انواع محتواست برای تولید محتوای سرگرمی استفاده می‌کنند. البته ساختن موزیک ویدئو در تخصص هر کسی نیست اما اگر بتوانید یک موزیک ویدئوی را تولید کنید، کاربران بیشتری را به سایت خود جذب می‌کنید و ترافیک سایت خود را افزایش می‌دهید. موزیک ویدئو، نسبت به محتواهای تصویری و متنی بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند و به این ترتیب به برندسازی سایت شما کمک بسیاری خواهد کرد.

11. اطلاعات و داده اورجینال

اطلاعات اورجینال یعنی داده‌هایی که توسط خود شرکت تولید می‌شود و در مورد آن تحقیقات بسیاری انجام می‌شود. استفاده از اطلاعات اورجینال می‌تواند سایت شما را به یک منبع اطلاعاتی بین کاربران تبدیل کند. برای مثال خبرگزاری‌های اصلی، از داده های اورجینال استفاده می‌کنند. اطلاعات اورجینال بیشتر شامل خبرهای به‌روز در حوزه کاری مربوط است.

12. پادکست

پادکست به صورت صوتی و ویدئویی است. از این نوع محتوا افرادی که در حال مسافرت هستند و قصد دارند مطالب را هم‌چنان صوتی گوش کنند، بیشتر استفاده می‌کنند.

13. نمایش اسلایدی

یکی از ساده‌ترین ابزارهای انواع محتوا برای نمایش اطلاعات در سطح شهر، وب‌سایت‌هاست. نوع نمایش اسلایدی به این صورت است که نکته یا بخشی از مصاحبه، مراسم و غیره در یک اسلاید نمایش داده می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]