اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960314250946927

۱۰ مزیت تحصیل در خارج از کشور

کد: 13960314250946927

https://goo.gl/awFGD5

، مشهد , (اخبار رسمی): تحصیل در خارج از کشور علاوه بر جذاب‌بودن، مزایای زیادی دارد. کارشناسان آموزش عالی از اقصی نقاط جهان، مزایای تحصیل در خارج از کشور را این‌گونه بر می‌شمارند: تجربه زندگی در یک مرکز جهانی، توسعه مهارت‌های زبان از طریق شرکت کردن در یک تجربه بین‌المللی و ...

مزایای تحصیل در خارج از کشور

یکی از بهترین و جالب‌ترین ویژگی‌های تحصیل در خارج از کشور، این است که مرز‌های جدید بر شما گسترده می‌شود و در این مسیر خودتان را به چالش می‌کشید.

 دیر یا زود به این موضوع (تحصیلات در خارج از کشور) فکر خواهید کرد و هر چقدر که این نیاز در شما ضروری‌تر باشد بیش‌تر در مورد آن آمادگی پیدا خواهید کرد. اگر از این‌که تحصیل در یک دانشگاه خارجی برای شما مناسب است یا نه، کاملا مطمئن نیستید یا نیاز دارید که خانواده‌تان را برای این‌کار متقاعد کنید، پیشنهاد می‌کنیم دلایل تحصیل در خارج از کشور  را مطالعه کنید و با دیدی بازتر دست به انتخاب بزنید.

در این مقاله با ۱۰ مورد از مزایای تحصیل در خارج آشنا می‌شوید.

۱) رشد شخصیتی و فردی با استفاده از به چالش‌کشیدن خود

یکی از بهترین و جالب‌ترین ویژگی‌های تحصیل در خارج از کشور با این‌که ممکن است یکی از دلهره‌آورترین ویژگی‌های آن هم باشد، این است که مرز‌های جدید روی شما گسترده می‌شود و در این مسیر خودتان را به چالش می‌کشید. در نهایت، کمی بیرون‌آمدن از منطقه‌ امن و راحت خود موثر است، زیرا هم‌زمان که خودتان را با شرایط جدید وفق می‌دهید مهارت‌های با ارزش زندگی را هم یاد خواهید گرفت، مهارت‌هایی که ممکن بود اگر در کشور خودتان بودید هرگز با آن‌ها آشنا نشوید.

تمام چیزی که قصد داریم در مورد تحصیل در خارج از کشور بگوییم، انجام‌دادن کارهای هیجان‌انگیز که مقداری هم ترسناک هستند، تجربه بالا و پایین زندگی و بدل‌شدن به شخصیتی قوی در برابر مشکلات، اعتماد به نفس بیشتر و آگاهی بیشتر  فردی و فرهنگی است.

وقتی که زمان این کار فرا برسد، تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور برای همه مناسب نخواهد بود، اما برای دانشجویان زیادی تجربه‌ خارق‌العاده ای را رقم خواهد زد. اگر هنوز احساس نا آرامی می‌کنید، اگر این دلایل به شما گوشزد می‌کنند که شانس گذراندن دوره‌ تحصیلی عالی در خارج از کشور را دارید، ساده‌ترین پرسشی که باید از خودتان بپرسید این است که ”چرا نه؟“

می‌توانید در این دوران هم‌زمان با پرداختن به تحصیل، دوره‌ کارآموزی را هم بگذرانید. سعی کنید انعطاف‌پذیر باشید، چه بخواهید برنامه‌های کلاس‌‌تان را تغییر دهید  یا ساعات کارآموزی‌تان را، در طول مدتی که تلاش‌تان را برای هردو این موارد به کار می‌گیرید،‌دیگران تحت تاثیر همت بلند شما قرار خواهند گرفت و تضمین می‌کنید که پاداش زمانی که برای تحصیل در خارج از کشور صرف می‌کنید را خواهید گرفت.

گاهی اوقات همه‌ چیزی که به آن نیاز دارید این است که از خودتان بپرسید ”من چه چیزی می‌خواهم؟“ از نظر شما چه دلایل دیگری برای اقدام به تحصیلات عالی در خارج از کشور وجود دارد؟

۲)  از سرتاسر جهان دوست پیدا می‌کنید

ممکن است دانشگاهی که برای تحصیلات بین‌المللی خود انتخاب می‌کنید، دانشجویانی از آن ناحیه یا سایر مناطق جهان داشته باشد. اگر بتوانید از این فرصت به خوبی استفاده کنید، می‌توانید از دوران تحصیل خود، دوستی‌هایی پایدار با مردمی از کشورهای مختلف ایجاد کنید، که این موضوع برای سفرهایی که در آینده خواهید داشت عالی است و هم‌چنین می‌تواند مبنایی خوب برای ایجاد یک شبکه بین‌المللی حرفه‌ای باشد. به گفته دلفرس، وقت صرف کردن برای تحصیل در خارج از کشور، می‌تواند فرصتی عالی برای ایجاد برخوردهای جدید و روابط ارزشمند با دوستانی در سرتاسر جهان ایجاد کند.

پروفسور کیمبرلی هاچینگر مدیر برنامه‌های کارشناسی ارشد در روابط بین‌الملل در دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)، می‌گوید:

با عضویت در یک جامعه دانشگاهی متنوع بین‌‌المللی، می‌توانید کیفیت یادگیری خود را ارتقا دهید، زیرا فرصت دارید تا طیف گسترده‌ای از عقاید و تخصص‌ها را در اختیار داشته باشید.

۳) شیوه تفکر خود را تغییر می‌دهید

ممکن است تحصیل در خارج از کشور، دیدگاه شما نسبت به بسیاری از مسایلی که تا به‌حال قدر آن‌ها را نمی‌دانستید، مثبت کند. سارا هان، عضو گروه همکاری بین المللی در شورای آموزش دانشگاه می‌گوید: تحصیل در خارج از کشور، فرصتی برای توسعه دیدگاه ایجاد می‌کند و کمک می‌کند تا فرد، مشکلات را با دیدی گسترده درک و تجزیه و تحلیل کند. علاوه بر این، تجربه زندگی بلندمدت در فرهنگ‌های دیگر، کمک می‌کند تا افراد، تفکر عینی‌تری نسبت به خود و سرزمین مادری خود، در راستای تحمل اختلافات و شناسایی و درک تفاوت‌ها به‌دست آورند.

۴) تقویت زبان آموزی

خواه سال‌ها مشغول‌ یادگیری زبان‌های خارجی بوده باشید یا نیاز باشد که از ابتدا شروع کنید، در هرصورت، تحصیل در دانشگاه‌های خارجی فرصت و محیط مناسبی جهت یادگیری زبان را به بهترین شکل ممکن برای‌تان فراهم می‌کند.

به یاد داشته باشید هر چقدر هم کلاس‌های زبانی که ثبت‌نام کرده‌اید عالی باشد، هیچ وقت به جذابیت صحبت‌کردن با مردم در بازار پرو، بحث و جدل درون تاکسی در یکی از شهرهای آرژانتین یا به طور مثال گپ و گفت دوستانه در یک کافی‌شاپ اسپانیایی با دوستان‌تان نخواهد بود. البته، هیچ وقت نباید تنها به دلیل یادگیری یک زبان جدید به تحصیل در خارج از کشور پرداخت، ولی به هر حال می‌تواند یکی از دلایل‌تان محسوب شود.

۵) برای حضور در یک محیط کاری بین المللی آماده می‌شوید

لرا ولچ رییس مشاوره کمیسیون فولبرایت آمریکا و بریتانیا درلندن، اعتقاد دارد که تحصیل در خارج از کشور احتمالا برای ارتقای چشم‌اندازهای آینده کاری است: کارفرمایان به دنبال فارغ‌التحصیلانی می‌گردند که تجربه‌های بین‌المللی دارند، چه از طریق کار یا از طریق تحصیل در خارج از کشور. امروزه فرصت‌های بیشتری برای تحصیل و کار در خارج از کشور یا اقامت و کار کردن پس از آن، وجود دارد. هر کسی که در رزومه‌ خود سابقه‌ تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد، یک مزیت بزرگ برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان خواهد داشت. ابتدایی‌ترین مزیت در این شرایط، این است که به شما موضوعی برای صحبت در یک جلسه مصاحبه خواهد داد، اما در سطح بالاتر اهمیت، می‌تواند به کارفرمای بالقوه شما ثابت کند که توانایی ایستادن روی پای خود را دارید و به همین دلیل شما می‌توانید خود را به خوبی با موقعیت‌های مختلف وفق دهید و نشان می‌دهد که شما دارای مدیریت و ابتکار عمل هستید.

۶) پیشرفت تحصیلی

گذشته از هرچیز، اسم این موضوع تحصیل در خارج از کشور است. یکی از بهترین دلایل  برای چنین اقدامی، افزایش سطح سواد دانشگاهی به شیوه‌ای خارق‌العاده و فراگیر است. به طور مثال اگر زمینه‌ درسی شما مطالعات در مورد آفریقا باشد می‌توانید به این قاره سفر کنید و نظریه‌هایی را که در کلاس آموخته‌اید به عمل بگذارید. یا اینکه اگر بر فرض مثال پایان‌نامه‌تان را در زمینه‌ تاریخ هنر رنسانس به رشته‌ی تحریر در آورده‌اید، می‌توانید برای تکمیل مطالعات‌تان به کشوری هم‌چون ایتالیا قدم بگذارید، یا یک برنامه‌ تاریخی و فرهنگی در استرالیا می‌تواند فرصتی عالی برای تعامل با جنبه‌ی خلاق یک ذهن شیمی‌دان باشد.

چه بخواهید بر رشته‌ اصلی تان تمرکز کنید یا دنبال موارد جدید باشید، تحصیل خارج از کشور فرصتی عالی برای انجام خیلی از کارهاست. رشته‌های تحصیلی محبوبی هم‌چون تجارت، روانشناسی، هنر و روزنامه‌نگاری فرصت‌های بی‌شماری برای کسب بورسیه‌های تحصیلی فراهم خواهند کرد (البته توجه داشته باشید که نویسنده بر اساس کشوری که در آن حضور دارد صحبت می‌کند، مسلما در کشور ما شرایط تا حدودی فرق می‌کند). در هر صورت تحصیلات خارج از کشور فرصت کسب دیدگاه‌های متفاوتی نه تنها در موضوعات درسی، بلکه در نوع و سبک  زندگی را برای شما فراهم می‌کند.

۷) قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید

تحصیل در خارج از کشور این امکان را برا‌ی‌تان فراهم می‌کند که در شرایطی کاملا جدید هم در زمینه درسی، هم روش زندگی قرار بگیرید، خواه خودتان را برای یک خواب نیم‌روز در اسپانیا تطبیق دهید یا این‌که درباره‌ روش درمانی هولستیک (کلی‌نگری) به یادگیری بپردازید، در هر صورت فرقی نمی‌کند، این‌گونه تحصیل‌کردن باعث می‌شود تا به خودتان، حرف‌ها و درس‌ها از منظری متفاوت نگاه کنید. . به چالش کشیدن کرانه‌ها و جهان‌بینی‌ از اثرات و ویژگی‌های سفر‌های درازمدت و تحصیل در خارج از کشور است. این مسئله باعث می‌شود که دید خود را عوض کنید  و عمیقا در فرهنگ‌های منطقه‌ی جدید غوطه‌ور شوید

۸) فرهنگی جدید را تجربه می‌کنید

دی روچ مدیر گروه و بازاریابی اروپا در گروه تحصیلی Navitas، اعتقاد دارد که هیچ چیز به اندازه تجربه همه‌جانبه‌ای که شما هنگام تحصیل در خارج از کشور به دست می‌آورید نمی‌ارزد. به گفته‌ او: بهترین راه برای شناختن فرهنگی دیگر، غرق‌کردن خود در آن فرهنگ است و شما تنها هنگامی می‌توانید به این هدف برسید که در آن کشور زندگی کنید. هنگامی که شما کار می‌کنید، تعطیلات یا تجربه‌های سفر شما به خارج از کشور، نهایتا دو تا چهار هفته در هر سال طول می‌کشد، بنابراین تحصیل در خارج از کشور، فرصت بی‌نظیری را برای اقامت در یک کشور و فراگرفتن همه چیز در مورد آن، ایجاد می‌کند.

الیزابت دلفرس، دستیار مدیر پذیرش و مدیر برنامه‌های فارغ التحصیلی در دانشکده حقوق تولان، اذعان دارد که اگر شما تحصیلات کارشناسی را در کشور خود گذرانده‌اید، دوره کارشناسی ارشد می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای آموختن تجربه‌ای بین‌المللی باشد: دانشجویان، غالبا مدرک کارشناسی ارشد را از یک دانشگاه خارج از کشور محل زندگی خود اخذ می‌کنند تا تجربه فرهنگی منحصر به فردی را در مسیر یافتن مهارت‌های جدید کسب کنند.

۹) سفر به مکان‌هایی جدید

اگر همیشه در سرتان رویای سفر به جایی مثل پاریس یا انگلستان و دیگر کشور‌ها را داشته‌اید، چرا در این کشور‌ها به تحصیل نمی‌پردازید؟

درست است که هدف شما از سفر به این کشور‌ها تحصیل است اما به یاد داشته باشید تعطیلات آخر‌هفته هم وجود دارد و ممکن است برنامه‌ی سفر‌های گروهی برای‌تان تدارک ببینند که فرصت گشت و گذار در این کشور‌ها و گذراندن وقت‌ را در مکان‌هایی که دوست دارید فراهم کند. دسترسی به چنین فرصتی در آینده کمی مشکل به نظر می‌رسد، پس مزیت تحصیل در کشور‌های خارجی را از دست ندهید و به عنوان یک دانشجو در هرجای دنیا که دوست دارید سفر کنید‌.

۱۰)  زندگی‌تان را هیجان‌انگیزتر می‌کنید!

اگر دچار بیماری تکرار و روزمرگی شده‌اید، تحصیل در یک کشور خارجی راه مناسبی برای خروج از این بحران خواهد بود. وقتی که از زندگی معمول دانشگاهی خسته شدید این کار راه مناسبی برای تزریق مقداری هیجان و انرژی به زندگی‌تان است. چیز‌های جدید را ببینید و تجربه کنید، با آدم‌های تازه ملاقات کنید و یک روال جدید در پیش بگیرید. ممکن است تحصیل در خارج از کشور تنها تغییری باشد که به آن نیاز دارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سرگرمی و تفریح