اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960719263686927

معرفی انواع روش‌های بازاریابی اینترنتی

استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کار کوچک شما

کد: 13960719263686927

https://goo.gl/PoeH8C

، مشهد , (اخبار رسمی): شروع کسب و کار، خود یک سرمایه گذاری چالش انگیز برای شمابوده، اما بازاریابی می تواند در خیلی از موارد همه چیز را برای شما تغییر دهد.

استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کار کوچک شما
استراتژی های بازاریابی

شما باید بدانید که از چه نوع روش های بازاریابی برای ارتقاء کسب و کار خود استفاده می کنید. ما در این مطلب به چند موضوع اشاره خواهیم کرد.

بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی خروجی

بازاریابی ورودی و بازاریابی خروجی می تواند (تا حدودی) توسط جهت و مسیر آن خلاصه شوند. در بازاریابی بیرونی هدف این است که بر روی مشتری تاثیر ایجاد شود و د واقع با روش هایی جذب شود. در حالیکه در بازاریابی درونی مصرف کننده را در بر گرفته می شود. در حال حاظر ثابت شده است که بازاریابی درونی محبوب تر و مفیدتر از بازاریابی خروجی است.

بازاریابی خروجی توسط تبلیغات در روزنامه، پست مستقیم، فروش تلفنی و غیره دیده می شود که تلاش می کند تا یک مصرف کننده را برای خرید محصولات خود،جذب کند. تکنیک بازاریابی ورودی این است که با ایجاد و انتشار محتویات خاص که برای مخاطبان هدف ارزشمند هستند، باعث جذب آن ها شود و نام تجاری شرکت در ذهن آن ها بماند. سایر تکنیک های بازاریابی ورودی عبارتند از ارسال خبرنامه به مشترکین شما، اشتراک گذاری محتوا در کانال های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر.

البته ممکن است برای بعضی از کسب و کارها بازاریابی خروجی کاملا مفیدتر باشد و اصلا نیازی به بازاریابی آنلاین نداشته باشند. اما بهتر است که روش های مختلف را امتحان کنید. برای مثال می توانید هم در روزنامه برای کسب و کار خود آگهی بزنید و هم در اینترنت. با این کار خواهید فهمید که کدام روش برای شما تاثیر بیشتری دارد. ما در ادامه به بررسی چند روش بازاریابی درونی و آنلاین خواهیم پرداخت.

بازاریابی محتوا

در حالی که بازاریابی محتوا اساسا یک زیرمجموعه طبقه‌بندی شده از بازاریابی ورودی است، اما در بسیاری از موارد به عنوان یک اصل کلی در نظر گرفته می شود.

بازاریابی محتوا به یک تکنیک محبوب تبدیل شده است و به احتمال زیاد در سال های آینده محبوب‌تر نیز خواهد شد. این به عنوان یک نوع بازاریابی متمرکز بر ایجاد، انتشار و توزیع محتوا برای یک مخاطب هدفمند به صورت آنلاین تعریف شده است. با این حال این روش تاثیر مستقیمی در فروش یا درآمد بیشتر کسب و کار شما نخواهد داشت، بلکه نیازهای کابران خود را با انتشار مقالاتی برطرف خواهید کرد.

بدیهی است، بازدهی سرمایه ممکن است بسیار کم ارزیابی شود اما کارایی این تکنیک قبلا ثابت شده است.

تولید محتوای با ارزش برای مخاطبان شما کمک خواهد کرد که جامعه خود را بسازید و پرورش دهید. این مطالب می تواند به صورت ویدئویی، وبلاگ، پادکست، اینفوگرافیک و غیره باشد و معمولا در شبکه های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

با ارائه این محتوای ارزشمند و قابل اشتراک گذاری، بازار هدف شما، به نوبه خود، با گسترش کلمه و به اشتراک گذاری آن (و نام تجاری شما) به کسب و کار شما کمک می کند. علاوه بر این، رابطه ای که با مخاطبان خود ایجاد می کنید، طولانی تر از زمانی است که آنها فقط یک آگهی از شما داشته اند – به خاطر داشته باشید که اگر محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد، در ذهن مردم می‌مانید.

خلاصه اینکه بازاریابی محتوا کمتر مستقیم است، اما یک تصور ماندگار را ایجاد می کند.

بازاریابی ایمیلی

آیا می خواهید مشتریان خود را در مورد فروش آینده و محصولات جدید مطلع کنید؟ اگر چنین است، بازاریابی ایمیل یک مکان عالی برای شروع است!

با اضافه کردن یک برنامه مانند دریافت مشترکین به وب سایت خود، شما می توانید مشتریان خود را برای ثبت نام خبرنامه جذب کنید.گزینه کلمه کلیدی اینجا است. بر خلاف ایمیل های سرد و سایر تکنیک های بازاریابی خارجی، مشتریان شما اجازه می دهند که به آنها را در مورد کسب و کارتان ایمیل بزنید.

یکی از چیزهایی که باید در هنگام بازاریابی ایمیل به خاطر بسپارد، فرکانس شما است. آخرین چیزی که میخواهید انجام دهید، هرزنامه مشترکین شماست. این به احتمال زیاد باعث می شود مردم ایمیل های شما را نادیده بگیرند و سرانجام لغو اشتراک کنند. یک نقطه شیرین پیدا کنید و مطمئن شوید که نرخ باز و کلیک را در ابزار تحلیلی خود که به درستی به Wix Shoutout ساخته شده است، پیگیری کنید.

قبلا به ۳۰ ایده فوق العاده برای جذاب تر شدن خبرنامه اشاره کرده ایم.

شبکه های اجتماعی برای شما کار می کنند

در حالی  مهم است که شما مشتریان فعلی و بالقوه را برای بازدید از وب سایت خود جذب کنید، باید با آنها در جای دیگری همکاری کنید و شبکه های اجتماعی برای این کار مناسب هستند!

علاوه بر انتشار محتوایی که جامعه شما از آن لذت برده و با آن ارتباط برقرار می کند، شما همچنین می خواهید به عقب برگردید! پاسخ به نظرات، سوالات را بپرسید و نظرات را بشنوید. تغذیه و پرورش جامعه شما اعتماد را ایجاد می کند و مشتریان وفادار را ایجاد می کند.

تبلیغات اجتماعی

همانطور که در بالا ذکر شد، شبکه های اجتماعی می توانند و باید برای بازاریابی محتوا و مدیریت جامعه مورد استفاده قرار گیرند. این امر این واقعیت را تغییر نمی دهد که تبلیغات اجتماعی یکی از ابزارهای بازاریابی و کارآمدتر برای SMB باشد. با استفاده از ابزارهای ارتقاء فیس بوک، یوتیوب و سایر سیستم عامل ها به دلایل بسیاری ارزش سرمایه گذاری دارد:

این بسیار هدفمند است: شما با یک مخاطب با منافع و پارامترهای جمعیت شناختی که به نیازهای کسب و کار شما مرتبط است صحبت می کنید.

این متناسب با تمام بودجه ها است: هر کسب و کار کوچک می تواند تصمیم بگیرد که چه مقدار پولی که آنها می خواهند با توجه به بودجه خود صرف کنند، از پیتزا فروشی محلی تا شرکت های بزرگ فناوری.

شما چیزی را که میپردازید به دست می آورید: معمولا هر بار برداشت می کنید (نمایش آگهی خود) و یا کلیک بر روی تماس شما به عمل پرداخت می شود.

با تمام اینها، شما می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل غنی برای بهینه سازی محتوای خود به منظور بهبود استراتژی اجتماعی خود استفاده کنید.

بازاریابی موتور جستجو

اگر شما یک وب سایت دارید، جستجوگرها و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می توانند بسیار مفید باشند تا نام کسب و کارتان را در آنجا پیدا کنید. با این حال، برخی از کسب و کارها ممکن است بخواهند تبلیغاتی پرداخت کنند که در موتورهای جستجو مانند Google، Bing و موارد دیگر نشان داده شوند.

این رویکرد معمولا شامل پیشنهاد برای یک عبارت جستجوی خاص می شود، به طوری که وب سایت شما زمانی ظاهر می شود که فردی برای آن عبارت خاص جستجو می کند. هنگامی که وب سایت شما در نتایج جستجوی غیر آلی نشان داده می شود و کسی آن را کلیک می کند، شما باید قیمت پیشنهاد قیمت را که هنگام ایجاد آگهی تعیین کرده اید، پرداخت کنید.

تبلیغات محلی

اگر کسب و کارتان یک فروشگاه آجر و ملات باشد، قطعا میخواهید تبلیغات همراه با حضور آنلاین خود را دنبال کنید. خوشبختانه راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

اولین گام بزرگ این است که کسب و کار خود را به دایرکتوری های محلی معرفی کنید.به عنوان مثال، ثبت نام در Google My Business، تقریبا بلافاصله شما را در Google Maps فرود خواهد آورد. (متاسفانه بیشتر امکانات گوگل برای کسب و کارهای آنلاین ایرانی مسدود می باشند.) خدمات دیگر مانند یاهو محلی، Yelp و Craigslist نیز به حضور آنلاین شما کمک می کند.

بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی پارتیزانی (به انگلیسی: Guerilla Marketing) روشی نامنظم و نامتعارف در انجام فعالیت‌های تبلیغی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین تبلیغاتی گاه به گونه‌ای طرح می‌شود که مخاطب حتی از وجود آنها بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این نوع بازاریابی از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم برای کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است ابتکار و نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روشهای بازاریابی سنتی است.

بازاریابی پارتیزانی را جی کنراد لوینسون در سال ۱۹۸۴ در کتابی با عنوان بازاریابی پارتیزانی تشریح کرد که در آن کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک را هدف خود قرار داد. از آن پس لوینسون ۲۰ کتاب دیگر در این باره نوشت و در آن همچنان کسب و کارهای کوچکی را که دارای منابع و بودجه بسیار اندک نسبت به کسب و کارهای بزرگتر بودند، مورد توجه قرار داد و از مزیت تاکتیک‌های بازاریابی پارتیزانی برای اینگونه شرکت‌ها نوشت.

تبلیغات شوخی

آیا می خواهید واقعا یک اثر پایدار با تبلیغات خود ایجاد کنید؟ تبلیغات شوخی روش بسیار محبوب گرفتن و حفظ توجه مخاطبان شماست.

بسیاری از آگهی های شگفت انگیز کمپانی های بزرگ در رابظه با ترساندن و یا غافلگیر کردن مردم به صورت جک است. که البته بعضی از آن ها واقعا هیجان انگیز است و مخاطب تا آخر عمرش فراموش نمی کند!

بازاریابی مشارکتی

یکی دیگر از راه های عالی برای ارتقاء کسب و کار شما این است که با یک کسب و کار دیگر برای ارتقاء متقابل مشارکت کنید.مشارکت باید با یک کسب و کار ایجاد شود که ارزش های شرکت شما را به اشتراک می گذارد و یک مخاطب مشابه دارد اما رقیب مستقیم نیست.

چندین راه وجود دارد که کسب و کار شما می تواند با یک دیگر کار کند، مانند محتوای تولید کننده برای به اشتراک گذاری آنلاین و یا ارائه تخفیف در کسب و کار “A” اگر آنها در کسب و کار “B” هستند و بالعکس. مزیت اصلی این کار برای دو شرکت این است به مشتریانی میرسند که هرگز فکرش را نمی کردند!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار