اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960717263226927

نکات بودجه‌بندی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

کد: 13960717263226927

https://goo.gl/9teGyy

، مشهد , (اخبار رسمی): اجرای یک کسب و کار کوچک اغلب به معنای داشتن بودجه کوچک نیز هست. با هزینه‌های راه اندازی، وام‌ها و سایر هزینه‌ها، ممکن است کمی احساس خطر کنید. در ادامه می‌خواهیم با ذکر نکاتی هوشمندانه به شما در بودجه‌بندی کسب و کارتان کمک کنیم.

نکات بودجه‌بندی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک
۷ نکته هوشمندانه بودجه‌بندی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

قبل از شروع سفر خود به دنیای کسب و کار، یک بودجه پایدار و در عین حال واقع بینانه برای شرکت خود ایجاد کنید.

مگ وب - طبق گفته‌ی آنی اسکرانتون، صاحب روابط عمومی‌ Pace، بنگاه‌های تجاری در هر اندازهای نوسانات مالی را تجربه می‌کنند؛ بنابراین مهم است که یک طرح بودجه‌بندی پایدار ایجاد کنیم و به آن پایبند باشیم.

اسکرانتون : “اگر شما بودجه‌ای را صرف نکنید و صرفه جویی کنید، در این صورت نمی‌توانید رشد کنید و در آینده دچار رکود می‌شوید.” شما باید برای پرداخت‌های آهسته حساب باز کنید، و بودجه‌بندی می‌تواند به کاهش بار مالی شما کمک کند.

قبل از شروع سفر خود به دنیای کسب و کار، یک بودجه پایدار و در عین حال واقع بینانه برای شرکت خود ایجاد کنید. کارشناسان توصیه‌های زیادی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک به دنبال حفظ منابع مالی آن‌ها دارند که ما نیز در این مقاله ۷ توصیه ویژه داریم.

 

۱) خطرات خود را تعریف و درک کنید

هر سرمایه گذاری در معرض خطر خاصی قرار دارد و هر ریسک می‌تواند به صورت مالی بر شرکت شما تأثیر بگذارد. پل چو، مدیر عامل Headway Capital، گفت که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید از خطرات بلند مدت و کوتاه مدت آگاه باشند برای برای آینده مالی خود برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

“غییرات در حداقل دستمزد یا نیازهای بهداشتی چگونه نیروی کار شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ یا شما در یک جغرافیا در معرض خطر فاجعه طبیعی قرار می‌گیرید؟ آیا با کارگران فصلی کار می‌کنید؟ درک خطرات احتمالی که در کوتاه مدت و درازمدت روبرو هستند، برای همه ی کسب و کارهای کوچک اهمیت دارد. تهدیدات کاری را بشناسید و برای آن‌ها از برنامه ریزی مناسب استفاده کنید.

 

۲) هزینه‌ها را بالاتر بگیرید

اگر کسب و کار شما بر اساس کار پروژه به پروژه عمل می‌کند، می‌دانید که هر مشتری متفاوت است و هیچ دو پروژه دقیقا مشابه نیستند. اغلب شما نمی‌توانید پیش بینی کنید که برای هر کار چقدر بودجه لازم است.

جیمز آنترا، مدیرعامل شرکت Shufflrr : “هر پروژه به نظر می‌رسد هزینه‌ای اضافی داشته باشد که قبلا پیش بینی نشده است.”

به همین دلیل، Ontra توصیه می‌کند بودجه را کمی‌بالاتر از هزینه‌های پیش بینی شده موردنظر خود بگیرید.

 

۳) توجه به چرخه فروش

بسیاری از کسب و کارها در طول سال نقطه اوج و فرود در فروش دارند. اگر شرکت شما در طول سال “فصل خاموش” دارد، در این مدت باید هزینه‌های خود را حساب کنید. پل چو نیز پیشنهاد می‌کند که از دوره‌های آهسته تر خود برای برنامه ریزی و رونق فروش بعدی خود استفاده کنید.

چو: “چرخه‌های فروش شما بسیار زیاد است.” به جای اینکه در طول سال به دنبال بازاریابی و تولید کنید، می‌توانید این کار را در زمان خرابی بازارتان انجام دهید. برای حفظ شرکت خود و رشد درآمد، باید نحوه شناسایی فروش به مشتریان خود در راه‌های جدید و خلاقانه را به کار گیرید.

اگر شما می‌دانید که کسب و کارتان در فصل خاصی کمتر رونق دارد باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید از این خرابی بازار برای کارهای دیگر استفاده کنید. بهتر است سعی کنید هزینه‌های بیشتر را در فصول خاموش نگه دارید و پول اضافی را صرفه جویی کنید.

 

۴) برنامه ریزی برای خرید‌های بزرگ

بعضی از هزینه‌های تجاری در حالی رخ می‌دهد که شما اصلا انتظار آن‌ها را نداشته اید. مثلا ممکن است قسمتی از یک کار شما خراب شود و نیاز به تعمیر فوری داشته باشد در این صورت باید با سرعت و برنامه ریزی دقیق هزینه‌ها را پرداخت کنید.در هر حال، هزینه‌های برنامه ریزی شده مانند بازسازی فروشگاه یا یک سیستم نرم افزاری جدید باید به دقت برنامه ریزی شود و به گونه ای باشد که فشار زیادی را به کسب و کار شما وارد نکند.

چو : “تغییرات قابل توجه کسب و کار باید با دقت تنظیم شود. پیش بینی‌های بودجه و پیش بینی‌های مالی مبتنی بر داده‌ها به لحاظ تاریخی، اجزای مهمی‌هستند که به راهنمایی در مورد سرمایه گذاری‌های بزرگ در کسب و کار شما کمک می‌کند.”

 

۵) به یاد داشته باشید که زمان نیز پول است

یکی از اشتباهاتی که صاحبان مشاغل مرتکب می‌شوند، نادیده گرفتن زمان در برنامه ریزی‌هایشان است. زمان سرمایه است و این نکته زمانی که با افرادی که قرارداد ساعتی دارند، کار می‌کنید نمایان‌تر می‌شود.

نادیده گرفتن زمان موجب افزاش هزینه‌ها می‌گردد. ینابراین سعی نمایید با زمان مانند پول رفتار کنید. همچنین برای پروژه‌هایی خود مهلت معین نمایید و این مهلت را بیشتر از انتظار خود قرار دهید. برای مثال اگر فکر می‌کنید پروژه در روز جمعه پایان می‌یابد مهلت اتمام را روز دوشنبه تعیین کنید.

اگر روز جمعه کار را به اتمام رساندید اعتبار شما افزایش میابد و اگر هم دوشنبه کار را تحویل دادید باز هم به موفقیت رسیده اید.

 

۶) هیچ وقت تمامی‌سود خود را خرج نکنید

یکی از مهم ترین چیزهایی که به عنوان یک صاحب کسب و کار باید در نظر داشته باشید این است که همیشه بخشی از سود را برای تامین هزینه‌های غیرقابل پیش بینی و احتمالی ذخیره کنید. همچنین باید کمتر از آنچه به دست می‌آورید خرج کنید، و همه چیز را با سودتان نپردازید. به جای آن، بهتر است سود اضافی را ذخیره کنید، به طوری که پول برای پوشش برخی هزینه‌های احتمالی داشته باشید.

 

۷) به طور منظم بودجه خود را بازبینی کنید

بودجه‌بندی شما ثابت نخواهد بود و در طول عمر کسب و کارتان تغییر خواهد کرد و شما نیاز دارید تا آنرا با میزان رشد و سود خود تغییر دهید. بازبینی ماهیانه و سالیانه بودجه بندی موجب می‌شود تا از وضعیت مالی کسب و کار خود تصویری واضح و به روز داشته باشید.

همچنین این بازبینی منظم موجب کنترل بهتر منابع مالی شما می‌‌شود؛ زیرا شما تصویر روشنی از میزان دخل و خرج خود به دست می‌آورید. با داشتن تصویری روشن از وضعیت مالی شما می‌توانید برای موارد اضطراری و هزینه‌های گسترش کار برنامه ریزی کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]