اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960930272696927

5 نکته بسیار مهم در سئو

روانشناسی سئو؛ رسیدن به ذهن جستجوگر گوگل

کد: 13960930272696927

https://goo.gl/Jcw5DA

، مشهد , (اخبار رسمی): اگر فروید یک بازاریاب بود، احتمالا می‌گفت: سئو مثل یک کوه‌یخ با یک هفتم از جثه‌ی خود شناور است. هنگامی که بحث بهینه سازی وب سایت به میان می‌آید، چیزهایی بیشتری از آنچه که در ظاهر می‌بینید وجود دارند.

 روانشناسی سئو؛ رسیدن به ذهن جستجوگر گوگل
روانشناسی سئو

اگر می‌خواهید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید باید بدانید که موفقیت شما با درک رفتار فرد جستجوگر شروع می‌شود

مگ وب؛ آیا شما از افرادی هستید که همواره از کلمات کلیدی بی جان در محتواهای ارسالی خود استفاده کرده است و به دنبال راهی برای ماندگار کردن کلمات کلیدی وب سایت خود هستید؟ بسیار عالی! شاید زمان آن رسیده که در مورد استراتژی بازاریابی خود فکر کنید. در زیر برخی از راه‌هایی را به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کنند از روان‌شناسی به نفع خود استفاده کنید تا بازی سئو را برنده شوید!

۱) شناسایی انواع جستجوها

این یک رفتار شناخته‌شده است: همه‌ی ما از موتورهای جستجو استفاده می‌کنیم. در واقع، همین الان که دارید این مطلب را می‌خوانید، گوگل بیش از ۴۰ هزار سوال را پردازش می‌کند. این عدد تا پایان روز، به ۳.۵ میلیارد خواهد رسید! در حالی که همه‌ی ما در هنگام ورود به گوگل به یک شیوه عمل می‌کنیم، ممکن است به دلایل مختلف و با فرآیندهای تفکری مختلف به سمت موتور جستجو کشیده شده باشیم. به عنوان مثال، اگر کسی در گوگل عبارت “ایجاد یک وب سایت” را جستجو کند، ممکن است از خودتان بپرسید: چه چیزی از سر (ذهن) این جستجوگر عبور می‌کند؟ آیا او به دنبال یک آموزش در مورد نحوه‌ی ایجاد یک وب سایت هست؟ یا او به دنبال یک سرویس برای ایجاد وب سایت خود است؟ نظریه پردازان سئو برای کمک به شناسایی هدف جستجوگرها متداول‌ترین نوع جستجو را ترسیم کرده‌اند که سه گروه اصلی را شامل می‌شود: عملیاتی، اطلاعاتی، ناوبری.

جستجوهای ناوبری یا “Go”

این جستجوها با هدف پیدا کردن کسب و کار شما تایپ می‌شوند و به طور کلی به کاربرانی که قبلا با کسب و کار یا نام تجاری شما آشنا هستند، اعطا می‌شود. این درخواست جستجو به طور کلی به وسیله تایپ کردن نام کسب و کار شما، به عنوان مثال «مگ وب» در نوار جستجو می‌آید.

جستجوهای اطلاعاتی یا “Know”

این جستجوها عموما از افرادی به عمل در می‌آید که می‌خواهند اطلاعات بیشتری در مورد موضوع داشته باشند؛ اما آدرس سایت شما را نمی‌دانند تا بتوانند به آن مراجعه کنند. آنها اغلب “چگونه به..” یا “آنچه که..” را جستجو می‌کنند. مانند “بهترین فروشگاه اینترنتی” یا “چگونه ویندوز را عوض کنیم؟”

جستجوهای عملیاتی (تبادلی) یا “Do”

اینها جستجوهای عملی هستند که باید مشتریان بالقوه را به کسب‌وکار شما هدایت کنند. جستجو از افرادی تشکیل شده‌است که به دنبال کاری هستند که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد، اما ممکن است نداند که شما بهترین کسب‌وکار هستید. در واقع این افراد، جستجوگران ماهری هستند که سعی می‌کنند با یک جستجوی ساده بهترین سایت را پیدا کنند! برای مثال، کسی که دنبال “بهترین سایت موسیقی آنلاین ” یا ” کلاس‌های ورزشی در تورنتو ” است.

تعریف گروه‌های مناسب برای مخاطبین جستجوگر، می‌تواند به شما در حالت ذهنی گروه هدف کمک کند و درک بهتری از نیازهای آن‌ها به شما بدهد.

۲) یک کلمه کلیدی می‌تواند معانی چندگانه داشته باشد

معنی کلمه در چشم جستجوگر، مانند چشم انداز زیبایی است که در نگاه مخاطب دیده می‌شود. این امر به خصوص برای کلمات کلیدی یا پرس و جوها، به معنای ترکیب کلمات استفاده‌شده در یک جعبه جستجو است. اجازه دهید یک مثال بسیار واضح درباره تفاوت دو ترکیب واژه “وب سایت” و “ایجاد یک وب سایت” بزنیم.

چشم‌هایتان را ببندید (اما به مطالعه این مقاله ادامه دهید!) و این را تصور کنید: شما به گوگل می‌روید و اصطلاح ” وب سایت ” را در جعبه جستجو وارد می‌کنید. شما به صفحه‌ای پر از نتایج می‌رسید و چند لحظه طول می‌کشد تا قسمت‌های مختلف را بررسی کنید. اما نتیجه مطلوبی را پیدا نمی‌کنید؛ بنابراین یک‌بار دیگر جستجو را انجام می‌دهید. اما اکنون به جای استفاده از اصطلاح “وب سایت”، شما دقیق‌تر می‌نویسید یعنی “ایجاد یک وب سایت”. این یک مورد کلاسیک از RSS یا “سندروم جستجوی تکراری ” است، و به طور عمده زمانی دیده می‌شود که شما یک جستجو را انجام داده‌اید که معانی مختلفی داشته است. به طور کلی، اگر شما یک عبارت نامتقارن را جستجو کنید، ترکیبی از نتایج (تعاریف، آموزش، فیلم‌ها و …) خواهید یافت. چرا؟ از آنجا که بسیار دشوار است که مشخص شود آیا این نوع پرس و جو از کدام نوع ‘ناوبری‘، اطلاعاتی‘ یا ‘عملیاتی ‘ بوده است.

از این رو، کلمات کلیدی خاص، بیشتر مواقع هدف جستجوگرها هستند. درک بهتر از قصد جستجوگر، به شما امکان می‌دهد که محتوایی را ایجاد کنید که به بهترین وجه ممکن درخواست کاربر را ارضا کند. این یک دلیل دیگر برای استفاده از کلمات کلیدی دم بلند (long tail keywords) است. البته ما درباره کلمات کلیدی بسیار طولانی صحبت نمیکنیم، بلکه منظورمان عباراتی است که حداقل چهار یا پنج کلمه بلند هستند، برای مثال ” چگونه یک وب سایت بسازید” یا ” نمونه‌هایی از طراحی وب خلاقانه “. زمانی که کلمات کلیدی طولانی را شناسایی کردید، حتی می‌توانید ساختن وبلاگ خود را شروع کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا طیف متنوعی از محتوا را منتشر کنید, همچنین به شما کمک کنید افراد مناسب را هدف قرار داده و کلیک‌ها را به وب سایت تان افزایش دهید.

۳) یک سوال می‌تواند چندین پاسخ داشته باشد

بیایید با آن روبرو شویم: گوگل احتمالا از طریق پرس و جوهای جستجوشده از شما بیشتر درباره شما می‌داند! به لطف RankBrain، یک برنامه هوش مصنوعی که برای پردازش پرس و جو استفاده می‌شود، موتور جستجو در درک دقیق رفتار کاربران، در حال بهتر شدن است. روش کار این است که اگر کاربران متعدد روی نتیجه هفتم از نتایج جستجو کلیک کنند، مکانیزم درک می‌کند که این نتیجه بهتر است و آن را به بالا منتقل می‌کند. همچنین می‌تواند نوع محتوایی را درک کند که جستجوگران می‌خواهند ببینند. برای مثال، اگر جستجوگران به جای مقاله‌های خبری روی نتایج ویدئویی بیشتری کلیک کنند، این نوع صفحات را در بالاترین قسمت نتایج قرار خواهد داد. گوگل به طور مداوم به ما نکات ظریف در مورد رفتار جستجوگرها می‌دهد. تنها کاری که باید بکنید این است که بدانید چگونه سرنخ‌ها را رمزگشایی کنید. خوب، ما اینجا هستیم، درست است؟

بیایید به حالت تجزیه و تحلیل برویم. اولین چیزی که شما باید برای رقابت در یک کلمه کلیدی انجام دهید، تجزیه و تحلیل SERP (Search Engine Results Page: صفحه نتایج موتورهای جستجو) است. این به شما بینش خوبی نسبت به آنچه گوگل باور دارد که قصد جستجوگر چه چیزی است، خواهد داد. به عنوان مثال، برای یک کلمه کلیدی مانند ” نحوه تهیه نان موز”، اکثریت نتایج به جای اینوفگرافیک‌ها و تصاویر، دستورالعمل‌های روشن و واضح خواهد بود. به ۵ نتیجه اول نگاه کنید، آیا شما شباهت‌ها را می‌بینید؟ اگر برای این کلمه کلیدی رقابت می‌کنید، این احتمالا سبک محتوایی است که باید آن را ایجاد کنید.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد کلمات کلیدی شما این است که جستجوهای مرتبط و نتایج خودکار پیشنهادشده توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو را بررسی کنید. این روش ناخودآگاه گوگل است که به شما نشان می‌دهد چه سوال‌های دیگری مرتبط با موضوع موردنظر شما تایپ می‌شوند. این نتایج را بررسی کنید. در صورتی که محتوای خوبی درباره موضوع موردنظر شما ارسال نشده باشد، شانس قرار گرفتن محتوای شما در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است. پس بررسی محتوای سایت‌های دیگر نیز بسیار مهم است.

۴) متن می‌تواند به روش‌های متعددی نوشته شود

مطمئنا سئو در مورد استفاده از کلمات کلیدی مناسب است تا توجه موتور جستجو را بدست آورد و در نتیجه یک جستجوی مرتبط نشان داده شود؛ اما در سئو مکانیکی، بسیار مهم است که شما برای مخاطبان انسانی محتوا ایجاد کنید و نه موتورهای جستجو. این ممکن است واضح به نظر برسد، اما نحوه نگارش آن بر روی نحوه درک محصول و کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد. شما نمی‌خواهید بازدیدکنندگان سایت را با کلمات کلیدی پر شده در متون خود از بین ببرید و گوگل قطعا موافق این موضوع است. در واقع، موتور جستجو از یک روش پیشرفته به نام LSI ( نمایه‌سازی معنایی نهان ) استفاده می‌کند که می‌تواند رابطه بین اصطلاحات و مفاهیم را در محتوا تعیین کند. به لطف این مکانیزم، شما لازم نیست که سبک گذرواژه نوشتن SEO را حفظ کنید یا با کلمات کلیدی تحت تاثیر قرار بگیرید. سعی کنید که از لغات مترادف و اصطلاحات خاص استفاده کنید تا به طور طبیعی و خوانا به نظر برسید.

۵) سئو می‌تواند فعالیت‌های بی شماری را شامل شود

همانطور که شما ممکن است در حال حاضر درک کنید، SEO یک عمل چند منظوره است که نه تنها در مورد کیفیت محتوای شما و یا نحوه وارد کردن ابرداده خود است، همچنین این نیز در مورد تجربه روانشناختی عمومی‌است که وب سایت شما بازدیدکنندگان آن را فراهم می‌کند. آیا صفحه اصلی شما روشن، کاربر پسند و به راحتی قابل استفاده است؟ آیا پالت رنگ مناسب را برای وب سایت انتخاب کرده‌اید ؟ آیا محتوای شما قابل اشتراک گذاری است؟ تمام این عوامل غیر مستقیم می‌توانند بر SEO تاثیر بگذارند. برخی از آنها حتی می‌توانند به داده‌ها تبدیل شوند. با بررسی معیارهایی مانند زمان در صفحه (time on page)، میزان بازدهی (bounce rate) و نمایش صفحات (pageviews)، بهتر است درک کنید که افراد دارای تجربه مثبت در سایت شما هستند یا خیر.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]