اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960921271356927

روانشناسی و محتوای بصری؛

چگونه به کمک محتوای بصری محتوای وب سایت را جذاب تر کنیم؟

کد: 13960921271356927

https://goo.gl/TGbs38

، مشهد , (اخبار رسمی): هفت ثانیه،زمانی است که یک فرد معمولا قبل از رفتن به یک وب سایت تمرکز می‌کند. بنابراین، وب سایت شما باید بسیار جذاب باشد که بینندگان مشتاق باشند تا پایین صفحه‌ی ‌سایت شما را ببینند.

چگونه به کمک محتوای بصری محتوای وب سایتمان را جذاب تر کنیم؟
روانشناسی و محتوای بصری

افرادی که در موتور جستجو به دنبال مورد خاصی هستند، پس از بررسی چند سایت، محتوایی را انتخاب می‌کنند که مفید و مختصرتر و البته جذاب‌تر از سایرین باشد

مگ وب ؛ محتوای بصری در واقع به محتوایی گفته می‌شود که متن در کنار یک عنصر بصری (مانند تصویر یا ویدیو) قرار گیرد. کاربران به خصوص در فضای مجازی حوصله‌ی این را ندارند که مثلا یک متن ۶ سطری (هرچند مفید) را بخوانند. دلیل آن هم کاملا مشخص است؛ متن به تنهایی جذابیت خاصی را ندارد.

در تولید محتوا برای وب سایت‌ها نیز این مسئله کاملا مهم است. افرادی که در موتور جستجو به دنبال مورد خاصی هستند، پس از بررسی چند سایت، محتوایی را انتخاب می‌کنند که مفید و مختصرتر و البته جذاب‌تر از سایرین باشد.

محتوای بصری در عین کوتاه بودن می‌تواند تاثیر ماندگارتری را نسبت به یک محتوای متنی داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم به شما یاد دهیم که چگونه می‌توان با استفاده از یک محتوای بصری تاثیر ماندگاری از وب سایتتان را در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

چند آمار جالب درباره محتوای بصری

  • پیش بینی می‌شود که ویدیو تا سال ۲۰۱۹، ۸۰ درصد کل ترافیک اینترنت را تشکیل دهد.
  • ۴۰ درصد از مردم به تصاویر بهتر نسبت به متن ساده پاسخ می‌دهند.
  • مردم فقط ۱۰٪ از متن ساده را حفظ می‌کنند؛ اما اگر با تصویر بصری همراه باقی بمانند ۶۵٪ است.

چرا و چگونه از تصاویر استفاده کنیم؟

اصطلاح  (یک تصویر از هزار کلمه ارزش بیشتری دارد) یک موضوع کاملا درست است. یک عکس که در یک خانه، یک میز یا حتی در وب سایت شما قرار گرفته شده باشد، مطمئنا یک منطقه و حتی بیشتر از یک عکس را به نمایش می‌گذارد و به طور خاص با استقبال مردم روبرو می‌شود.

چشمان ما به خصوص زمانی که در یک عکس چهره ای باشد، بیشتر متمرکز می‌شود. قرار دادن افراد مختلف در عکس‌های شما نه تنها برند شما را انعطاف پذیر می‌کند؛ بلکه یک راه عالی برای جلب توجه است.

اگر می‌خواهید عکس خود را متعادل کنید و دیدن آن را برای چشم آسان کنید، مطمئن شوید که Rule of Thirds اعمال شده است. یک قاعده معروف برای عکاسان و سینماگرها می‌تواند به راحتی به عنوان یک فرآیند تعریف شود و آن این است(که توسط هماهنگ کردن یک موضوع با دستورالعمل‌ها و نقاط تقاطع آنها، قرار دادن افق در خط بالا یا پایین، یا اجازه دادن به ویژگی‌های خطی در تصویر برای جریان از بخشی به بخش دیگر.) نوشته‌‌ی تخصصی بود؟ خوشبختانه برای نشان دادن قاعده (و ارزش محتوای بصری)، شما می‌توانید مثال خوبی از قانون سوم در عمل زیر پیدا کنید!

چرا و چگونگی استفاده از گراف‌ها و نمودارها

حتی فکر کردن به داده‌ها بدون استفاده از نمودار و جدول می‌تواند عذاب آور باشد.صفحه‌ای پر از اعداد به سختی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ حتی اگر شما درباره پول و بانک صحبت کنید! بنابراین، بسیار منطقی است که یک مجموعه داده‌ی خسته کننده را به صورت یک نمودار درآورید تا تاثیر آن را برای همیشه در ذهن مخاطب خود داشته باشد. اگر اطلاعات زیادی دارید که می‌خواهید به صورت بصری ارائه دهید، باید مطمئن باشید که ایجاد یک اینفوگرافیک برای نشان دادن یافته‌های خود را در نظر بگیرید!

اینفوگرافیک را می‌توان در همه جا در اینترنت یافت. آنها فوق العاده توجه را جذب می‌کنند و حتی خسته کننده ترین داده‌ها را جذاب به نظر می‌رسانند. معمولا با رنگ‌های پانچی تزئین می‌شود، ممکن است اطلاعات انفورماتیک برای تغذیه اجتماعی بسیار مفید باشد. اگر شما علاقه‌مند به ایجاد اینفوگرافیک سفارشی برای خود هستید، ما راهنمای کاملی فقط برای شما داریم!

چرا و چگونه از ویدیو استفاده کنیم

گفته شده است که ۲۰۱۷ “سال ویدیو” برای بازاریابان است و ما می‌توانیم سخت تلاش کنیم تا این را رد کنیم. اگر به دنبال جذابیت و بصیرت بصری هستید، ویدئو بهترین دوست جدید شما است.

شما می‌توانید انتشار محتوای ویدیو جذاب را به روش‌های مختلفی اعمال کنید، هر چند که از قبل ضبط شده یا زنده باشد، هر چند هر فرم دارای مزایای خاص خود برای اهداف خاص باشد.

فیلم‌های ضبط شده یک راه عالی برای نمایش محتوای “همیشه سبز” است که برای مدت زمان طولانی مرتبط با آن می‌شود. معرفی محصولات جدید و نحوه آموزش همه می‌توانند از داشتن یک ویدیو برای حمایت از آنها بهره‌مند شوند. شما حتی می‌توانید یک ویدیو ضبط کنید و با مخاطبان خود درباره کسب و کارتان صحبت کنید.

اگر می‌خواهید تعامل ویدئویی خود را با سطح بعدی به اشتراک بگذارید، قطعا می‌خواهید روند استفاده از ویدیوهای زنده را دنبال کنید. بر خلاف فیلم‌های ضبط شده، میزبانی یک جریان ویدیویی زنده، فرصت‌های بیشتری برای ارتباط برقرار کردن با دیگران را فراهم می‌کند.  مثلا می‌توانید در وب سایت خود یک رویداد زنده را پشتیبانی کنید. مانند یک گزارشگر که یک بازی فوتبال را گزارش می‌کند و با بینندگان تلویزیون رابطه فوق العاده‌ای را برقرار می‌کند، شما نیز می‌توانید چنین وضعیتی را به وجود آورید.

آماری برای تفکر: ویدیو اجتماعی باعث ایجاد ۱۲۰۰٪ تاثیر بیشتر نسبت به ویدیو یا متن ساده می‌شود.

چرا و چگونه می‌توان از GIF‌ها و الگوهای رفتاری استفاده کرد

GIF‌ها و الگوهای رفتاری تبدیل به یک عنصر اصلی در فرهنگ پاپ امروز شده‌اند و شما می‌توانید هر دو را در سراسر اینترنت بیابید. در حالی که هر دو به طرز شگفت انگیزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با استفاده از آنها می‌توانید تاثیرگذاری بیشتری را در سایت خود ایجاد کنید.

با توجه به ماهیت طنز آمیز خود، GIF‌ها و الگوهای رفتاری می‌توانند راهی برای ارتباط شما با مخاطبان شما فراهم کنند؛ البته باید به مخاطبان هدف سایت خود نیز توجه داشته باشد. با این حال، GIF اگر به خوبی استفاده شود می‌تواند برخی از احساسات بصری را ارائه کند و تاثیر شگفت انگیزی برای جذب مخاطبان بیشتر سایت شما را داشته باشد.

به عنوان یک نکته حرفه‌ای، یک راه عالی برای استفاده از GIF این است که در جواب یک در پاسخ به چیزی است که پاسخ قطعی ندارد. اینگونه هم جنبه طنز در جواب ایجاد می‌شود و هم پاسخ به سوال داده می‌شود.

چرا و چگونه از رنگ‌ها استفاده کنیم

ابتدا، اشاره کنیم به برندینگ، که یکی از مهم‌ترین مسائل مربوطه در خصوص درک رنگ‌ها است و مبحثی است که مقالات فراوانی در خصوص مشکلات آن نگاشته شده است.

تلاش‌های بی‌شماری برای طبقه‌بندی واکنش مشتریان به هر یک از رنگ‌ها انجام شده است؛ اما حقیقت این است که رنگ در تجربیات فردی بسیار تاثیر گذار است و به طور کلی همه‌ی جهان هر رنگ را به حس واحدی معنا می‌کنند. باید بدانیم که هر یک از رنگ‌ها پیام‌های عمیق‌تری در خود دارند. برای مثال، رنگ‌ها نقش نسبتا قابل توجهی در خرید و برندینگ دارند.

در مقاله‌ای با عنوان اثر رنگ‌ها در بازاریابی، محققان دریافته‌اند که بیش از ۹۰% تصمیمات ناگهانی که در خصوص خرید یک محصول صورت گرفته بر اساس رنگ آن محصول بسته به نوع محصول بوده است.

آماری برای تفکر: رنگ می‌تواند ۸۰٪ تاثیرگذاری نام تجاری را افزایش دهد.

چرا و چگونه از فونت‌ها استفاده کنیم؟

همانند تاثیر شگفت انگیز رنگ‌ها، تاثیر بصری فونت‌هایی که استفاده می‌کنید، مخصوصا برای وب سایت‌‌ به همان اندازه مهم است،  در ابتدا دو نوع از فونت‌هایی که در اینترنت و در چاپ مشاهده می‌کنید وجود دارد. Serif و San Serif. در نهایت، شما می‌خواهید به مخاطبان هدف خود نگاه کنید تا ببینید که چگونه می‌خواهید کسب و کارتان ارائه شود. در حالی که فونت‌ها به نظر می‌رسد چیزی ظریف هستند، آنها را به هویت نام تجاری شما ربط می‌دهند. اگر آرم کسب و کار موجود شما از فونت Sans Serif استفاده کند، بهتر است با آن کنار بیایید، همانطور که قبلا به مخاطبان شما نشان داده شده است.

اگر جمعیت شناسی اولیه شما به طور کلی قدیمی‌تر یا سنتی‌تر باشد، یک فونت Serif برای شما مناسب است. اگر کسب و کارتان برای یک جمعیت جوان ترتیب داده شود، فونت Sans Serif بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود!

روانشناسی فونت‌ها می‌تواند به شما در انتخاب بهترین فونت‌ها برای کسب و کار شما کمک کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]