اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960411253267334

پیشرفت بازار داخلی در فروش محصولات نانو

کد: 13960411253267334

https://goo.gl/yMqi1B

، تهران , (اخبار رسمی): بازار داخلی در زمینه فروش محصولات نانو پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

سهم حوزه‌های مختلف در فروش کل کالاهای نانو (بازار داخل و صادرات) در سال 1394 (درصد)

گروه‌ کالاهای مرتبط با پلیمر و کامپوزیت، با 47 درصد و حوزه‌ نساجی با 19 درصد بیش‌ترین سهم را از فروش کل کالاهای ایرانی به خود اختصاص داده‌اند.

با آنکه زمان زیادی از پیدایش فناوری نانو نمی‌گذرد با این حال توانسته است در حوزه‌های مختلف صنعتی ورود کند. ایران علاوه بر کسب رتبه ششم جهانی تحقیقات در زمینه نانو، توانسته است پیشرفت‌های چشم‌گیری نیز در زمینه تجاری سازی و فروش محصولات مبتنی بر فناوری نانو داشته باشد.

به گزارش گروه هایتک مانیتور، 65 درصد درآمد حاصل از محصولات ایرانی مبتنی بر فناوری نانو در سال 1394 به بازار داخل و 35 درصد به صادرات اختصاص داشته است. گروه‌ کالاهای مرتبط با پلیمر و کامپوزیت با 47 درصد بیش‌ترین سهم را از فروش کل کالاهای ایرانی به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن نیز حوزه‌های نساجی با 19 درصد و پوشش با 9 درصد رتبه‌های دوم و سوم آمار فروش را در اختیار دارند. در بخش صادرات نیز پلیمر و کامپوزیت با 55 درصد، سهم بالایی از صادرات کالاهای نانو را به خود اختصاص داده‌ است.

با مقایسه‌ تعداد شرکت‌ها و سهم بازار آن‌ها مشخص می‌شود که گروه‌هایی مانند تولیدکنندگان تجهیزات و نانو مواد با وجود زیاد بودن تعداد تولیدکنندگان فعال، حجم بازار فروش قابل توجهی ندارند در حالی‌که گروه پلیمر و کامپوزیت علی‌رغم بازیگران اندک، حجم فروش قابل توجهی به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع نشان‌ می‌دهد، دو گروه تجهیزات و نانو مواد به‌عنوان زیرساخت‌های توسعه فناوری نانو، بیشتر مورد توجه سیاست‌های حمایتی ستاد قرارگرفته‌اند. در مقابل به حوزه‌هایی مانند پلیمر و کامپوزیت که به بازار نهایی نزدیک‌تر بوده‌اند و پتانسیل توسعه‌ بازار بیش‌تری دارند، کم‌تر پرداخته‌ شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رصد بازار فناوری های نوین

گروه دیده‌بان فناوری‌های نوین با نام تجاری Hitech Monitor، فعالیت خود را در خصوص رصد و تحلیل بازار در حوزه فناوری‌های نوین و نوظهور در کشور آغاز نموده است. هدف اصلی Hitech Monitor رصد بازار و ایجاد بینش بازار در حوزه‌ی فناوری‌های نوین است. این مجموعه در نظر دارد تا با رصد مستمر تحولات صورت گرفته در دنیا در خصوص محصولات با فناوری‌های پیشرفته و همچنین با بررسی بازار فناوری‌های نوین در صنایع ایران و شناسایی نیازمندی‌های آتی این صنایع؛ راه را برای ورود این محصولات به بازار روشن و هموار نماید. این مجموعه هم اکنون مفتخر است تا تجربیات و اطلاعات خود را به شیوه‌ای نوین و در دنیای مجازی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. فناوری‌های نوین تحت پوشش در این سایت شامل: فناوری نانو، مواد پیشرفته، کامپوزیت و پلیمر،الکترونیک فناوری اطلاعات وانرژی‌های نو می‌باشد. صنایع تحت پوشش خدمات Hitech monitor شامل: پوشش و خوردگی، نساجی، آب، دریایی، انرژی، پتروشیمی، صنایع غذایی، پلاستیک و پلیمر، نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان، سلامت و پزشکی، کشاورزی و بسته‌بندی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ