اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960417253806927

رازهای موفقیت شغلی

کد: 13960417253806927

https://goo.gl/R1yp1h

، مشهد , (اخبار رسمی): موفقیت شغلی یکی از دستاوردهای بزرگ هر انسان است که با تلاش و کوشش چندساله بدست می آید. افرادی در زمینه شغلی خود موفقند که اصولی را رعایت کنند. در ادامه با رازهایی از موفقیت شغلی همراه باشید.

رازهای موفقیت شغلی

رمز موفقیت در هر امری،توانایی فرد در تصمیم گیری عاقلانه است. اگر موقعیت یا پیشنهادی را از دست داده اید، هرگز نباید خود را در حس ناامیدی رها کنید.

به گزارش سایت مگ وب، شاید به این اعتقاد داشته باشید که کسانی که در روز کار بیشتری انجام می‌دهند یقینا در کارشان نیز موفق اند؛ این تصور درستی نیست. برای موفقیت در هر زمینه ای انسان ابتدا باید اصولی را برای خود تعریف کند و برای آن ها ارزش و اولویت قائل شود.

مواردی که در ادامه گفته می‌شود خیلی کلی نیستند و اولویتی هم در آنها وجود ندارد اما نکات بسیار مهم و شاید ریزی هستند که با رعایت آن ها می‌توانید نه تنها در شغل و کار خود موفق شوید بلکه از شغلتان بیشتر لذت خواهید برد.

علاوه بر این توصیه میکنم که مواردی را که ذکر خواهم شد را تنها به عنوان موفقیت در کارهایی که مربوط به شغلتان است استفاده نکنید بلکه از آن ها برای موفقیت در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

 

1) قضاوت احساسی نکنید

بسیاری از ارزیابی های ما از محیط پیرامون‌مان تنها براساس احساس ما شکل می‌گیرند! بنابراین در مورد  چیزی که از آن اطمینان ندارید، قضاوت نکنید. روابط شما با همکاران تان و میزان موفقیت شغلی شما مسائلی هستند که نباید در مورد آن ها قضاوت احساسی داشته باشید.

 

2) در خرید کالاهای موردنیاز شغلتان کوتاهی نکنید

گاهی اوقات خرید کالاهای ارزان قیمت و ساده می‌تواند عملکرد کاری شما را بهبود بخشد. فراموش نکنید وضعیت جسمی تان در زمان کار نقش زیادی در میزان خستگی شما دارد. بنابراین نسبت به خرید کالاهای موردنیاز حرفه تان، کوتاهی نکنید.

 

3) شغل شما نباید تنها دغدغه زندگی تان باشد

همیشه به خود امید بدهید که انجام امور شغلی زمان مشخصی می‌طلبد و شما بعد از آن می‌توانید یکی از کارهای دلخواه خود را انجام دهید. پاداش دادن به خود را تمرین کنید و از این طریق لذت بیشتری از زندگی خودتان ببرید.

 

4) صادق باشید

به یاد داشته باشید شما برای دستیابی به رفاه بیشتر کار میکنید. با انجام کارهایی مانند جواب ندادن به تلفن رئیس یا حاظر نشدن در محل کار خود را پنهان نکنید. همیشه،حتی در زمانی که موفق به انجام کار نشده اید، برای پایخگویی صادقانه به مدیر خود آماده باشید.

 

۵) استراحت کردن عملکرد شما را افزایش می‌دهد

روز کاری را به بازه های ۹۰ دقیقه ای تقسیم کنید. ۹۰ دقیقه با تمام قوا کار کنید و سپس به استراحت و بازیابی انرژی بپردازید. داشتن زمان های استراحت کوتاه کمک میکند ذهنتان بازده بالا را حفظ کند و احساس ناامیدی یا ناتوانی به سراغ شما نیاید.

 

۶) قبل از شروع هر کاری آن را در ذهن خود تجسم کنید

تصوری که قبل از انجام یک کاری دارید،بر تلاش و بازده کار شما تاثیرگذار است. زمانی که کاری را به بخش های کوچک تقسیم میکنیدیا در انجام آن با سایر افراد مشارکت میکنید،ذهن شما برای انجام آن آماده تر خواهد شد.

 

۷) برنامه‌ریزی فشرده تر را انتخاب کنید

اگر میخواهید از توانایی هایتان آگاه شوید لازم است برنامه ریزیتان را فشرده تر کنید. یکی از علل عدم موفقیت شغلی افراد آن است که افراد درک درستی از توانایی هایشان ندارند. زمانی که چالش های بزرگ و سنگینی برای خود تدارک ببینید،قادر خواهید بود قابلیت های واقعی خود را درک کنید.

 

۸) الان به چه چیزی نیاز دارید؟

الان به چه چیزی نیاز دارید؟؟ این سوال را هر ماه و هر هفته از خود بپرسید و از این طریق به ضعف ها و کمبودهایتان پی ببرید. این به شما کمک می‌کند قبل از سایرین از ایرادهای کار خود مطلع شوید و آن ها را رفع کنید. این نکته را نیز همیشه با خود تکرار کنید که در هر موقعیتی که هستید واقع بین باشید.

 

۹) عاقلانه تصمیم بگیرید

رمز موفقیت در هر امری،توانایی فرد در تصمیم گیری عاقلانه است. اگر موقعیت یا پیشنهادی را از دست داده اید، هرگز نباید خود را در حس ناامیدی رها کنید. به یاد داشته باشید در هر لحظه شما باید تصمیمی بگیرید که در آینده شما موثر است. پس هرگز خود را شکست خورده ندانید.

 

۱۰) شرایط کاریتان را به طور واضح برای خود معرفی کنید

شما می‌توانید زمان مشخصی را برای پاسخگویی به تلفن یا مطالعه ی انتقادات اختصاص دهید و برنامه ریزی خود در این زمینه را به همکاران خوداطلاع دهید. این موضوع موجب می‌گردد بتوانید از زمانتان بهترین بهره را برای انجام وظایف خود ببرید.

 

۱۱) واکنش صحیحی به انتقادها نشان دهید

اگر در محیط کار هنگام مواجه شدن با یک انتقاد عصبانی شوید یا به فکر رها کردن شغل خود بیفتید، ضعیف و خطاکار شناخته خواهید شد. به شکلی رفتار کنید که اطرافیان متوجه شوند شما به خودتان ایمان دارید و به دنبال بهبود وضعیتتان هستید.

 

۱۲) به اندازه اختیاراتتان پاسخگو باشید

عنوان وظایف شغلی خود را بشناسید و بر اساس آن رفتار کنید. از بیان این جمله که “این مسئله مربوط به فرد دیگری است” نترسید. زمانی که براساس مسئولیت هایتان رفتار کنید،توقعات نامعقول از شما کاهش خواهد یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش