اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960420254256927

با نکات مهم قبل از طراحی سایت آشنا شوید

استراتژی هدفمند قبل از طراحی سایت

کد: 13960420254256927

https://goo.gl/eZo3mX

، مشهد , (اخبار رسمی): متاسفانه سایت‌های بسیار زیادی در شبکه جهانی وب وجود دارند که اساس و هدف خاصی را ندارند و در واقع از ابتدای به وجود آمدن سایت مشخص است که این طرح شکست خواهد خورد. استراتژی هدفمند برای اداره کردن و طراحی سایت از مهمترین علل موفقیت سایت‌های بزرگ است.

استراتژی هدفمند قبل از طراحی سایت را یاد بگیرید

اهمیت یک هاست خوب برای سایت خیلی زیاد است. به خاطر چندهزار تومان پول یک هاست ضعیف خریداری نکنید زیرا اگر هاستینگ خریداری شده توسط شما ضعیف باشد در ادامه مجبورید به یک هاستینگ دیگر انتقال پیدا کنید.

به گزارش مگ وب، حتما این جمله معروف را شنیده اید که میگویند” اول فکر کن؛ بعد حرف بزن” ما نیز برای طراحی سایت می‌گوییم “اول هدف داشته باش؛ بعد سایت بزن”. بدون شک مهمترین چیزی که قبل از برپاسازی یک سایت لازم دارید یک طرح یا ایده یا هدف است. اگر زیباترین سایت جهان یا پرسرعت ترین سایت جهان را هم داشته باشید اما نتوانید به کاربران سایت خدمات خاصی را ارائه کنید سایت شما کاربردی نخواهد داشت.

در ادامه سعی می‌کنیم با بررسی چند نکته مهم که پیش از طراحی سایت ضروری هستند به شما در راه اندازی یک سایت ایده آل کمک کنیم. این نکات را قبل از طراحی سایت چندین بار از خود سوال کنید و ببینید که آیا پاسخی برای آن‌ها دارید یا خیر.

 

۱) چرا باید یک سایت داشته باشیم؟

در حال حاظر شما مشغول چه کاری هستید؟ آیا کسب و کار خاصی را دارید و میخواهید آن را در اینترنت گشترش دهید؟ آیا یک دانشجو هستید و برای انجام پروژه نیاز به یک سایت دارید؟ آیا علاقه مند به طراحی سایت هستید و میخواهید همینجوری برای خود سایت داشته باشید؟ و …. این پرسش‌ها میتواند برای هر شخصی در هر زمینه‌ای که اکنون فکر کرده است که نیاز به یک سایت دارد به وجود آید. پس خوب به این موضوع فکر کنید که چرا باید یک سایت داشته باشید و در واقع اصلا لازم است که یک سایت داشته باشید یا نه!

اگر به این موضوع فکر کردید و پاسخ آن را برای خود شفاف سازی کردید بدانید که گام بزرگی را در اجرای طراح خود برداشته اید.

 

۲) سایت من قرار است در چه زمینه ای باشد؟

خب بعدا از اینکه به این درک رسیدید که چرا باید یک سایت بزنید حالا فکر کنید که سایت شما باید در کدام زمینه عمل کند؟ قطعا هر کسب و کاری یا هر چیزی مخصوص یک کار خاصی است و ما از آن کار انتظار دیگری نداریم مثلا شما وقتی به یک رستوارن می روید نباید توقع داشته باشید که در آنجا اسباب بازی بفروشند! در اینترنت نیز همین گونه است. زمانی که کاربر وارد یک سایت خرید کالا می شود نمیخواهد که اخبار ورزشی را دنبال کند بلکه هدفش خرید کالاست.

به این موضوع نیز خوب فکر کنید و هدف خود را از سایت مشخص کنید که شما قرار است روی چه چیزی کار کنید. این مضوع را نیز خوب به خاطر بسپارید؛ بهتر است از ابتدای کار خیلی همه جانبه کار نکنید. یا بهتر بگم با توجه شرایط خود قدم بردارید. لازم نیست که شما سایتی را داشته باشید که در همه زمینه‌ها فعالیت دارد.

 

۳) تا چه اندازه با اصول طراحی سایت آشنا هستم؟

تصوز کنید که میخواهید یک خانه جدید برای خود بسازید! به چه ابزارهایی نیازمندید؟ آیا اصلا خودتان بلدید خانه را بسازید؟ در این امر دو حالت وجود دارد یا اینکه کار را خودتان بلدید و میدانید باید از چه ابزارهایی استفاده کرد یا اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد آن ندارید و مجبورید که به متخصص آن رجوع کنید.

در طراحی سایت نیز همین گونه است. اگر از قبل اطلاعاتی در رابطه با برنامه نویسی و طراحی سایت دارید که خب چه بهتر! و اگر هم ندارید خیلی نگران نباشید. در حال حاظر با توجه به افزایش اطلاعات و همچنین امکانات فراوان در نت کمتر کسی است که دغدغه ای برای راه اندازی یک سایت داشته باشد. فرد میتواند بسته به نیاز خود هزینه‌های لازم برای راه اندازی سایت را ارزیابی کنید. شرکت‌های طراحی سایت زیادی در این چند ساله اخیر به وجود آمده اند که هرگونه نیازی را برطرف میکنند.

برای کسانی که میخواهند با حداقل هزنه موجود،صاحب سایت شوند CMSهایی نظیر وردپرس و جوملا و همچنین یک دامنه ملی (ir) پیشنهاد می شود.

 

۴) دامنه مناسب و طراحی قالب خوب جهشی بزرگ برای پیشرفت سایت می باشد

وقتی در بازاری در حال خرید هستید و به نام‌های مغازه‌های اطراف نگاه میکنید کدام یک را زودتر به خاطر می سپارید؟ مسلما نامی در ذهن شما ماندگار خواهد شد که اولا مرتبط با همان کسب و کار و ثانیا منحصر به فرد و به اصطلاح خیلی شیک باشد. قبل از ثبت دامنه حتما خوب به آن فکر کنید و از دیگران نیز کمک بگیرید که بهترین نام را برای سایت خود انتخاب کنید.

اما می رسیم به یک موضوع فوق العاده مهم به اسم طراحی قالب سایت. طراحی قالب یک سایت باید بسیار هوشمندانه انجام گیرد. با توجه به نیاز خود باید بدانید چه قالبی برای سایت شما مناسب است. سرعت و زیبایی قالب سایت نقش اساسی در محبوبیت سایت شما و همچنین محبوبیت در نزد موتور جستجوگر گوگل خواهد داشت. سعی کنید از قالب استفاده کنید که خیلی شلوغ نباشد و حتما به فکر طراحی یک لوگو مناسب برای شرکت خود باشید.

 

۵) انتخاب‌هاست خوب یعنی تضمین موفقیت سایت

اهمیت یک‌هاست خوب برای سایت شما خیلی زیاد است. به خاطر چندهزار تومن پول یک‌هاست ضعیف خریداری نکنید زیرا اگر‌هاستینگ خریداری شده توسط شما ضعیف باشد در ادامه مجبورید به یک‌هاستینگ دیگر انتقال پیدا کنید و این خود نیز مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ پس لطفا در هنگام خرید‌هاست خیلی دقت کنید.

اگر اطلاعت زیادی در مورد نحوه عملکرد‌هاستینگ‌ها و انتخاب یک‌هاستینگ خوب ندارید بهتر است با یک متخصص وب صحبت کنید تا شما را راهنمایی کند. به طور کلی‌هاستینگ یا شرکت میزبانی وبی قابل اعتماد است که از نظر پشتیبانی و ارائه خدمات عملکرد خوبی داشته باشد.

 

۶) جمع آوری مطالب مورد نیاز جهت نمایش در سایت و بررسی رقبا

اگر محتوی و مطالب وب سایت آماده نیست، باید زودتر دست به کار شوید. تهیه محتوی سایت، یکی از موارد مهمی است که باید با دقت روی آن کار شود. چون این محتوی، در شناساندن وب سایت شما به موتورهای جستجو، تعیین کننده هستند. پس باید زمان زیادی را صرف این کار کنید.

نکته دیگری که بسیار مهم است اینه که بدانید با چه سایت‌هایی در رقابت هستید. بررسی سایت‌های رقیب کار اشتباهی نیست،شما باید بدانید که برای بهبود عملکرد سایت خود چگونه میتوان کاربران را به سمت سایت جذب کرد.

 

۷) به چه میزان میتوانید زمانتان را به وب سایتتان اختصاص دهید؟

برای سایت خود وقت بگذارید. هرچقدر که در توان دارید این عمل رابطه مستقیمی با موفقیت سایت شما دارد.

وقتی طراحی سایت شما تمام شده باشد دیگر وقت آن رسیده است که به عنوان یک مشتری به سایت خود سر زده و از امکانات و ویژگی‌های سایت خود مطلع شوید و همچنین این سوال را از خود بپرسید که آیا من به عنوان یک مشتری وارد این سایت میشدم آیا از نوع طراحی نوع محتوا ،سرعت سایت و موارد دیگر راضی بودم یا خیر.

سعی کنید هر روز به میزانی که میتوانید به وبسایت خود سر زده و مطالب جدیدی مرتبط با عنوان سایت خود درج کنید و همچنین به ایمیل‌ها و یا سوالات کاربران خود پاسخ دهید. این عامل سبب میشود تا سایت شما همیشه بروز بوده و بازدیدکنندگان زیاد و در نتیجه درآمد زیادی از سایت حاصل شود.

 

۸) تحلیل و ارزیابی

مدیریت یک چرخه تکرار شونده با مراحل تعیین هدف، برنامه ریزی و اجرا، تحلیل و بازخورد، برنامه ریزی مجدد است…!!!!

وب سایت نیز از یک سو مانند یک کارمند است و از سوی دیگر یک دفتر کار در بازار دنای مجازی؛ وقتی مراحل طراحی یک سایت را انجام میدهید و امکانات و سرویسهای مورد نظرتان را در آن ایجاد میکنید در واقع دارید به وب سایت بعنوان یک کارمند مسئولیت انجام وظایفی را میدهید اما از سوی دیگر گفتیم که وب سایت یک بازار است که هر مشتری در آن رفتار خاصی دارد؛ ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل وب مستر تولز هستند که وب سایت شما را تحلیل می‌کنند و گزارشاتی کاملا کاربردی از رفتار بازدیدکنندگان در سایت به شما ارائه میدهند تا در مدیریت کسب و کارتان از آنها استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]