اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960426254616927

۷ اشتباه بزرگ SEO که می‌تواند وب‌سایت شما را نابود کند

کد: 13960426254616927

https://goo.gl/1da8yH

، مشهد , (اخبار رسمی): “جاده به جهنم با نیت‌های خوب هموار شده است.” می‌خواهیم از این عبارت بسیار کلیشه‌ای در مبحث سئو استفاده کنیم. این عبارت در واقع تلاش‌های یک جست‌وجوگر مبتدی را نشان می‌دهد که علی‌رغم تلاش بسیار زیاد به مقصد اصلی خود نمی‌رسد!

۷ اشتباه بزرگ SEO

SEO یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو در زمینه وب، بسیار مهم است. زیرا این موضوع به ترافیک سایت برمی‌گردد و ترافیک بالای سایت یعنی مشتری بیشتر برای کسب و کار شما.

به گزارش مگ وب، قطعا شما به عنوان مدیر یک سایت دوست ندارید که سایت شما نزد موتورهای جست‌وجوگر به خصوص گوگل به عنوان خطاکار شناحته شود! اگر این‌چنین است هفت موردی را که در ادامه معرفی می‌کنیم به دقت بررسی کنید.

 

۱) زیاده‌طلبی در واژگان کلیدی

وقتی که بسیار گرسنه هستید با دیدن یک پیتزا احساس فوق‌العاده‌ای پیدا خواهید کرد اما اگر زیاده‌روی کنید و چندین پیتزا را بخورید احتمالا بعد از آن دیگر احساس خوبی نخواهید داشت و حتی ممکن است وضع برای شما بحرانی شود!

همانند بسیاری از چیزها در زندگی، تعادل واژه‌ای ارزشمند است. تعادل در استفاده از کلمات کلیدی در استراتژی SEO بسیار مهم است. کلمات کلیدی عبارت‌های دو تا پنج کلمه هستند که شما باید با دقت در محتوای وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید تا موتورهای جست‌وجو بتوانند موضوعات سایت شما را تشخیص دهند.

اما شاید سوال بپرسید که در کجا باید از کلیدواژه یک مطلب استفاده کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که بهتر به طور کلی از کلمات کلیدی در متن محتوا در URL محتوا و هم‌چنین در متن جایگزین تصاویر استفاده‌شده در سایت استفاده کنید.

استفاده درست از کلمات کلیدی را یاد بگیرید و این موضوع را به خاطر بسپارید که هرگز از کلمات کلیدی در محتوای سایت خود بیش از حد استفاده نکنید. اگر موتورهای جست‌وجو تشخیص دهند که شما دارید بیش از حد از کلمات کلیدی برای بهبود سئو سایت خود استفاده می‌کنید شما را به یک مکان “نه چندان خوب” ارسال می‌کنند و به متخصصان خود می‌گویند: صفحه ۱۰ گوگل.

 

۲) بی‌توجهی به متاداده‌ها

SEO همه چیز در مورد سرمایه‌گذاری زمان و تلاش است. اگر شما سایت خود را به یک کتاب تشبیه کنید آیا نباید برای همه صفحات آن تیتر و توضیحات خوب بنویسید؟

زمانی که شما یک عنوان و توضیحات خوب برای محتوای جدید سایت خود می‌نویسید یکی از مراحل مهم سئو را با موفقیت گذرانده‌اید و برعکس بی‌توجهی به آن هم باعث شکست شما خواهد شد.

از آن جایی که متاداده‌ها یا به طور کلی متاتگ‌ها اولین چیزی هستند که مردم در نتایج موتور جست‌وجوی خود با آن مواجه می‌شوند، استفاده درست از آن‌ها باعث می‌شود کابر روی آن لینک کلیک کند و وارد سایت شما شود.

از اهمیت متاداده ها غافل نشوید و سعی کنید علاوه بر صفحه اصلی سایت در صفحات دیگر سایت آن‌ها را پر کنید.

 

۳) عدم دسترسی موتورهای جست‌وجو به سایت

در بین موتورهای جست‌وجو یکی از اولین فرمان‌ها این است که “سایت نباید برای موتورهای جست‌وجو مسدود باشد.” اگر می‌خواهید در نتایج موتورهای جست‌وجو نمایش داده شوید باید ابتدا در دسترس این ربات‌ها قرار گیرید.

برای این‌که وب‌سایت شما در نتایج نمایش داده شود، باید از طریق ربات‌های موتور جست‌وجو crawled (اسکن) و indexed (ذخیره) شوید.

برای این‌که وب‌سایت شما در گوگل ایندکس یا ذخیره شود کمی زمان موردنیاز است به خصوص اگر سایت شما تازه تاسیس شده باشد. اما نگران نباشید راه‌های زیادی وجود دارد برای این‌که بتوانید وب‌سایت خود را به سرعت به گوگل معرفی کنید؛ مانند تایید سایت خود با Google Search Console و ارسال نقشه سایت به گوگل وبمستر تولز.

 

۴) URL نامناسب

شاید خیلی انتظار این عنوان را نداشتید اما باید بگویم که URL یا همان لینک سایت و صفحات آن باید هوشمندانه انتخاب شوند. در واقع URL شما باید قابل شناسایی باشد.

به یاد داشته باشید که آدرس سایت شما باید متناسب با اهداق سایت انتخاب شود و بهتر است که از کلیدواژه اصلی سایت در آدرس آن استفاده کنید. توجه کنید که هرگز از کاراکترهای خاص مانند (#؟ * و٪) استفاده نکنید که ضررهای زیادی را به همراه خواهند داشت. قابل ذکر است انتخاب نام دامنه مناسب یک گام مهم SEO به شمار می رود. علاوه بر این در هنگام ایجاد محتوای جدید برای سایت خود به URL آن توجه کنید که اولا مرتبط با متن باشد و ثانیا نامنظم نباشد.

 

۵) نداشتن نسخه موبایل

آیا می‌دانید که بیش از ۵۰ درصد از جست‌وجوهای کلی در گوگل از طریق موبایل و تبلت انجام می‌شود؟ بهینه‌نبودن نسخه موبایل سایت و بدتر از آن، نداشتن نسخه موبایل یک شکست بزرگ برای سئو سایت شما خواهد بود.

زمانی که کاربر با موبایل خود موضوعی را در موتور جست‌وجو دنبال می‌کند و نمی‌تواند از آن طریق وارد سایت شما شود یا سایت شما در موبایل به‌هم‌ریخته باز می‌شود، اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست می‌دهد و این قضیه برای موتورهای جست‌وجو نظیر گوگل نیز بسیار حائز اهمیت است.

مطمئنا شما نمی‌خواهید کسی تجربه بدی در سایت شما داشته باشد. لازم به ذکر است که از زمان Mobileheddon موتورهای جست‌وجو مانند گوگل از طرف سایت‌هایی که دارای یک نسخه مناسب برای موبایل هستند، با افزایش رتبه‌بندی خود برای گوشی‌های هوشمند تلاش می‌کنند، از آنها حمایت کنند.

 

۶) تصاویر بی‌شناسنامه!

تصاویر یکی از عالی‌ترین راه‌ها برای ایجاد جذابیت در مطالب سایت شما هستند. اما آیا می‌دانید که ربات‌های موتورهای جست‌وجو قادر به دیدن آن‌ها نیستند؟ این ربات به نوعی نابینا هستند و فقط می‌توانند متن را بخوانند. موتورهای جست‌وجو نمی‌توانند تصاویر شما را ببینند. به همین دلیل است که شما باید با توصیف تصویر خود سخاوت‌مندانه عمل کنید و مطمئن شوید که متن “alt” را به هر یک از عکس‌های خود اضافه کنید.

alt یا متن جایگزین، توصیف متنی است که برای تصاویر خود به کار می‌برید. این کار در اصل برای کمک به نقاط ضعف درک عکس‌هایی که در وب‌سایت‌ها وجود دارد، طراحی شده است. بنابراین یک هارد دیسک حریص نباشید، توضیحات خود را با جهان به اشتراک بگذارید! پیشنهاد می‌کنم نحوه اضافه کردن متن alt در وب‌سایت خود را یاد بگیرید.

 

۷) محتوای تکراری

محتوای تکراری یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌های ممکن به SEO سایت شما را وارد می‌کند که باعث می‌شود تلاش شما بی‌اثر شود. اما چرا محتوای تکراری اینقدر مضر است؟ دلیل آن این است که اگر موتورهای جست‌وجو با محتوای تکراری مواجه شوند، نمی‌دانند کدام نسخه را به پایگاه داده خود متصل کنند یا کدام یک باید در نتایج آن رتبه‌بندی شود. این امر می تواند سردرگمی بزرگی ایجاد کند و بنابراین احتمال این‌که رتبه شما پایین‌‌تر بیاید زیاد است.

بهترین راه برای حل این مشکل ایجاد محتوای طبیعی، تازه و ارزشمند است تا بازدیدکنندگان وب‌سایت و هم‌چنین موتورهای جست‌وجو را خوشحال نگه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]