اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960507255766844

ای‌نماد (نماد اعتماد الکترونیک) چیست؟

کد: 13960507255766844

https://goo.gl/9ivKmn

، تهران , (اخبار رسمی): ای‌نماد یک جواز و تاییدیه برای فروشگاه‌‌های اینترنتی است که محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین می‌فروشند.

اینماد ( نماد اعتماد الکترونیکی) چیست؟

لازمه حیات فروشگاه‌های اینترنتی، ایجاد اعتماد بین کاربران است و بهترین روش برای جلب اعتماد کاربران اینماد است. .

به گزارش سایت سئوکار، ای‌نماد (نماد اعتماد الکترونیکی) را حتما بارها شنیده‌اید یا لوگوی آن را مشاهده کرده‌اید. شما به عنوان یک مالک سایت، زمانی می‌توانید کاربران را تشویق به خرید کنید که اعتماد آن‌ها را جلب کرده باشید. روش‌های زیادی برای جلب اعتماد وجود دارد مانند نوع طراحی سایت، ساختار، روش‌های تبلیغاتی آن، محصولات، معروف‌بودن آن، اما همه این‌ها نمی توانند اعتماد صددرصد کاربران را به خود جلب کند. آن‌ها ‌به دنبال یک تاییدیه مانند جواز در سایت شما هستند که وجود و خدمات شما را تضمین می‌کند. برای همین امروزه در ایران از ای‌نماد برای تایید فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌شود که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر‌می شود. در این مقاله قصد داریم در خصوص ای‌نماد، چگونگی دریافت آن و مزایای آن برای هر فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم.

 

ای‌نمادچیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، لازمه حیات فروشگاه‌های اینترنتی، ایجاد اعتماد بین کاربران است. بهترین روش برای جلب اعتماد کاربران برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، ای‌نماد است. ای‌نماد یک تاییده برای فروشگاه های اینترنتی است که مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن مسئول اعطای آن می باشد. در واقع اینماد، تضمین کننده قانونی بودن فعالیت های یک وب سایت تجاری است و اگر مالک سایتی از قوانین موجود تخطی کند، شما می‌توانید از آن به این سازمان شکایت کنید.

 

کدام فروشگاه‌ها یا شرکت‌ها باید ای‌نماد دریافت کنند؟

 ای‌نماد بیشتر در سایت‌های B2C که قصد فروش محصول یا خدماتی را به مشتریان به صورت پرداخت آنلاین دارند ضروری است. به عبارت دیگر هر فروشگاه یا شرکتی که محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند و برای پرداخت وجه به یک درگاه بانکی متصل می‌شود، حتما باید ای‌نماد داشته باشد.

 

برای دریافت ای‌نماد باید چه کرد؟

تنها منبع رسمی برای دریافت جواز ای‌نماد، سایت enamad.ir است. تمامی مراحل به صورت اینترنتی انجام می‌شود و لازم نیست حضوری به سازمان مراجعه کنید. همچنین شماره‌های تماس نیز پاسخگوی کامل تمامی سوالات مالکان کسب وکار در این خصوص هستند.

وقتی وارد سایت ای‌نماد می‌شوید، باید گزینه درخواست ای‌نماد را کلیک کنید و وارد سایت شوید.  اگر ثبت نام نکرده‌اید، ثبت نام کنید. البته چون قرار است که برای فروشگاه یا شرکت خود این جواز را دریافت کنید، باید از نام و ایمیل فروشگاه خود برای ثبت نام استفاده کنید. بعد از تکمیل اطلاعات، باید مدارکی را که در سایت بیان شده است ارسال کنید. مدارک شما پس از بررسی تایید یا رد می‌شوند که در یک پیام به شما اعلام می‌شود.

بهتر است بدانید که لازمه داشتن درگاه بانکی، داشتن ای‌نماد است.

 

آیا برای دریافت ای‌نماد حتما باید شرکت یا مکان ثابت داشت؟

همانطور که گفتیم، این جواز برای فروشگاه‌هایی استفاده می‌شود که خدمات و محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش می‌رسانند. لازمه گرفتن آن، داشتن جواز فروشگاه یا ثبت شرکت است که ثابت کند شما یک مکان حقیقی برای فعالیت خود دارید.

 

ای‌نماد چه اطلاعاتی از شما می خواهد؟

در مرحله اول بستگی به این دارد که شما شخص حقیقی هستید یا حقوقی. اگر شخص حقیقی هستید، فقط باید اطلاعات اولیه خود مانند نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و غیره را وارد کنید. ولی اگر به عنوان شخص حقوقی ثبت نام می‌کنید (توصیه می‌شود بیشتر به این حالت ثبت نام کنید) علاوه بر اطلاعات اولیه شرکت یا سازمان خود، باید اساسنامه، اعضای هئیت مدیره و غیره را نیز ارسال کنید.

در مرحله دوم باید اطلاعات مربوط به وب‌سایت مانند نام دامنه، نام کسب وکار اینترنتی، وضعیت ملک، آدرس پست الکترونیک و غیره را وارد کنید. همچنین در تمامی این مراحلی مدارکی را که مورد نیاز است باید با فرمت خاصی که بیان کرده است، بارگذاری کنید.

 

چند نوع ای‌نماد وجود دارد؟

دو نوع تک ستاره و دو ستاره وجود دارد. حالت تک ستاره که بیشتر شرکت‌ها و فروشگاه‌ها دریافت می‌کنند و بعد از بررسی مدارک ارسالی به آن‌ها داده می شود. حالت دو ستاره، اگر گواهی‌نامه SSL در تمام صفحات نصب شده باشد، داده می‌شود.

 

مزیت‌های ای‌نماد چیست؟

  • افزایش اعتماد کاربران و خرید محصولات و خدمات شما
  • دریافت درگاه بانکی
  • معتبرشدن وب سایت
  • افزایش میزان امنیت خرید
  • امکان بستن قرارداد با شرکت‌های دیگر برای همکاری
  • محفوظ‌ماندن حریم شخصی کاربران
  • گارانتی محصولات و برگشت‌پذیربودن پول

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]