اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960529258386927

تاثیرگذارترین فیلم‌ها

10 فیلم الهام‌بخش برای فرزندان‌تان

کد: 13960529258386927

https://goo.gl/eXqyTL

، مشهد , (اخبار رسمی): جوزف کمپبل، نویسنده «قهرمان با هزاران چهره» دریافت که همه داستانها شامل یک عنصر ساختاری مشترک است که به طور کلی در اسطوره‌ها، افسانه‌ها، رویاها و فیلم‌ها یافت می‌شود.آنها به طور کلی به عنوان سفر قهرمان شناخته می‌شود.

10 فیلم الهام بخش که باید تماشای آن ها را به فرزندان خود توصیه کنید
10 فیلم الهام بخش و تاثیرگذار

به عنوان یک پدر یا مادر ما باید درس های بزرگ زندگی را تا حدی به فرزندان خود بیاموزیم.این درس‌های زندگی کودکان را به تغییر جهان خود وادار می‌کنند.

به گزارش مگ وب،این نشان می‌دهد که هر داستان درس بزرگی دارد و در هر سفر یک قهرمان وجود دارد؛ شما قهرمان زندگی خود و در سفر خود هستید.

در این مطلب 10 فیلم بسیار زیبا و الهام‌بخش را به شما معرفی می‌کنیم تا در کنار فرزندان خود آن‌ها را ببینید و درس‌های بزرگی را به آن‌ها بیاموزید. در کنار نام هر فیلم یا انیمیشن درس بزرگ آن نیز گفته می‌شود.

 

۱) چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؛ تفاوت‌ها شما را می‌سازند

داستان این فیلم که بر اساس رمانی از کرسیدا کوول نوشته شده است و دربارهٔ یک وایکینگ جوان به نام «هیکاپ» است که در سرزمینش مدام مورد حمله اژدهایان قرار می‌گیرد و مردم این سرزمین (وایکینگ‌ها) شجاعانه به جنگ با اژدهایان می‌پردازند، ولی هیکاپ توانایی جنگیدن با آنان را ندارد و حتی اگر هم داشته باشد به خاطر جثه کوچکش اجازه جنگیدن ندارد. در این بین، اژدهایی وجود دارد به نام «خشم شب» که از همه اژدهایان دیگر خطرناک‌تر و وحشتناک‌تر است که هیچ وایکینگی تاکنون به کشتن او موفق نشده‌ است. هیکاپ که پدرش رئیس وایکینگ‌ها است، یک شب که اژدهایان حمله کرده بودند، مخفیانه به کمین اژدهایی می‌نشیند و به طور اتفاقی یک خشم شب را به دام می‌اندازد و این اژدها به جایی دوردست می‌افتد.

این فیلم نشان می‌دهد که ما باید فرزندان خود را تشویق کنیم که خودشان تعیین کنند که چه کسی باشند نه این که به دنبال رویاهای ما باشند. متاسفانه این مشکلی است که اکثر والدین با آن درگیر هستند.

 

۲) فیلم لگو؛ هر کس قبل از اینکه فوق‌العاده باشد معمولی است

داستان درباره یکی از کاراکترهای معمولی لگو است که به اشتباه جایگزین یک کاراکتر ساختمان‌ساز می‌شود و در ادامه به ماموریتی می‌رود که با پیوستن به گروهی دیگر از لگوها در مقابل اهریمنی که قصد نابودی جهان را دارد بایستد و …

در تمام لحظات این فیلم متفاوت‌بودن جلوه ویژه‌ای دارد. این فیلم معنی واقعی تلاش در کارها برای ایجاد تافاوت با دیگران را به خوبی نمایش می‌دهد.

 

۳) شیرشاه؛ تجربیات دردناک به رشد و شکوفایی شما کمک خواهد کرد

داستان این اثر، برگرفته از چندین اثر هنری معروف از قصه‌های پیامبران گرفته تا نمایش نامه‌های ویلیام شکسپیر است. شیری به نام اسکار که در صدد پادشاهی جنگل است (که این سمت به برادرش موفاسا رسیده و در آینده به پسر موفاسا، سیمبا می‌رسد) او موفاسا را می‌کشد و برادرزاده‌اش سیمبا را فراری می‌دهد و سیمبا در آینده بزرگ می‌شود و می‌آید تا انتقام تاج و تختش و البته پدرش را از اسکار بگیرد.

شیر شاه اهمیت یادگیری از گذشته را نشان می‌دهد و این واقعیت است که رشد می‌تواند ترسناک باشد. مارک تواین در این باره می‌گوید:

«من در زندگی‌ام نگرانی‌های زیادی داشتم. بیشتر آنها هرگز اتفاق نیفتاده است».

 

۴) داستان اسباب‌بازی؛ کار تیمی مهم است، به تنهایی مبارزه نکنید

«اندی» پسر بچه‌ای شش ساله است که اسباب‌بازی‌هایش را خیلی دوست دارد. اما دانستن این موضوع که اسباب‌بازی‌ها زنده می‌شوند کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. «وودی»، گاو چرانی قدیمی و اسباب‌بازی مورد علاقهٔ اندی، رهبر تمامی اسباب‌بازی‌ها در اتاق اندی است. دوستان وودی یک دایناسور، خوک، سگ و سیب‌زمینی هستند. اندی در جشن تولدش، تکاوری فضایی به نام «باز لایت یر» هدیه می‌گیرد و این اسباب‌بازی جدید جای وودی را تا حدی تنگ می‌کند. حس حسادت وودی منجر به چشم و هم‌چشمی می‌شود. طی بروز اتفاقاتی وودی و باز از خانهٔ پسر همسایه، «سید» سر در می‌آورند که از قضا این پسر به شکنجه و خراب‌کردن اسباب‌بازی‌ها عادت دارد. وودی و باز باید هر چه زودتر به خانهٔ اندی برگردند چون تا چند روز آینده خانوادهٔ اندی قصد اسباب‌کشی دارد.

دوستی و کار گروهی کلید موفقیت زندگی هستند.

 

۵) ماشین‌ها؛ برنده شدن موقت است، فضیلت است که باقی می‌ماند

لایتینگ مک‌کوئین، ماشین مسابقه‌ای که همیشه برای پیروزشدن مسابقه می‌دهد، به طور غیر منتظره خود را در شهر رادیاتور اسپرینگ می‌یابد و با شخصیت‌های این شهر آشنا می‌شود و می‌فهمد که زندگی همانند یک سفر است نه خط پایان و…

بدون فروتنی، ما قادر به استفاده از قدرت‌های بزرگ در راه مسئولانه نیستیم. ماشین‌ها یک کار عالی برای نشان‌دادن این ویژگی مهم است. این نقل قول از فیلم مرد عنکبوتی را که می‌گوید «قدرت زیاد، مسئولیت زیاد هم می‌آورد» به یاد داشته باشید.

 

۶) مولان؛ اگر بر این اعتقاد باشید که حق با شماست، با عدالت مبارزه کنید

مولان (Mulan) فیلمی ۹۰ دقیقه‌ای به کارگردانی تونی بنکرافت با بازی مینگ-نا است. داستان این فیلم انیمیشنی برگرفته از یکی از اسطوره‌های کهن کشور چین است. مولان دختر هوشمند دلاوری است که در جامعه مردسالار چین قدیم، برای مراقبت از پدر و دفاع از کشور ناچار به پنهان‌کردن جنسیتش می‌شود و با رشادت و شجاعتی که در لباس مردانه به خرج می‌دهد، باعث نجات امپراتور چین می‌شود.

مولان ما را به اهمیت کنترل بر سرنوشت خود می‌رساند. داستان خود را بنویسید و زندگی خود را کنترل کنید.

 

۷) درون و بیرون؛ خوشبختی واقعی وقتی است که می‌توانید غم را در آغوش بگیرید

رشدکردن می‌تواند مانند جاده‌ای پر دست‌انداز باشد و رایلی هم از این قضیه مستثنی نیست، کسی که با شروع کار پدرش در سن فرانسیسکو از زندگی غرب میانهٔ خود جدا شده است. مانند همهٔ ما، رایلی هم توسط احساسات خود کنترل می‌شود، مانند شادی، ترس، خشم، نفرت و غمگین‌شدن. این احساسات در مرکز ذهن و فرماندهی رایلی به عنوان شخصیت‌هایی در این انیمیشن زندگی می‌کنند و صاحب خود را در زندگی روزانهٔ خود راهنمایی می‌کنند. با تلاش رایلی و احساساتش برای تنظیم خود با یک زندگی جدید، آشفتگی‌هایی در ذهن او به وجود می‌آید. گرچه شادی، احساس اصلی و مهمترین احساس رایلی تلاش می‌کند تا چیزها را مثبت نگه دارد، اما در میان احساسات دیگر برای کنار آمدن با یک شهر، خانه و مدرسهٔ جدید تضاد وجود دارد.

درون بیرون نشان می‌دهد اهمیت اجازه دادن به خودمان برای ابراز ناراحتی و پذیرش کمک از دیگران چقدر زیاد است. غم در زندگی بسیار ضروری است. درک این احساس به ما امکان می‌دهد که بیشتر به دیگران که غم و اندوه را تجربه می‌کنند توجه کنیم.

 

۸) منجمد؛ عشق واقعی را می‌توان در خانواده یافت

منجمد یا یخ‌زده (Frozen) همچنین شناخته‌شده با نام‌های ملکه برفی و ملکه یخی و در بعضی نسخه‌ها ترجمه‌شده با نام سرزمین یخبندان، یک فیلم موزیکال و پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی ساخته والت دیزنی پیکچرز است. این فیلم بر پایه رمان ملکه برفی اثر نویسنده مشهور هانس کریستیان آندرسن ساخته شده است. این فیلم پنجاه و سومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی است و بازیگران مطرحی نظیر کریستن بل، ایدینا منزل و جاناتان گروف در آن به صداپیشگی پرداخته‌اند.

به عنوان پدر یک دختر زیبا، این فیلم برای من مهم بود. یخ‌زده به دختران جوان نشان می‌دهد که آنها نیازی به یک مرد. در واقع دختر می‌تواند روز خود را نجات دهد. و شما می‌توانید عشق واقعی از خانواده خود و از خواهران خود را پیدا کنید.

 

۹) موانا؛ برو رویاهای خود را بدون توجه سختی آن‌ها به دست بیار

موآنا دختری ماجراجو است که برای تکمیل اکتشافات اجدادش به دریانوردی می‌پردازد و سر از جزایر جنوبی اقیانوس آرام درمی‌آورد. اجداد وی که 3000 سال پیش جزیره‌های متعددی در بخش جنوبی اقیانوس آرام کشف کرده بودند دختر نوجوان را ترغیب کردند که هزار سال بعد از آن دل به دریا زند و خود را همچون اجدادش به عنوان یک راه‌بلد ماهر اثبات کند. او در این سفر به یک خداسان قدرتمند برمی‌خورد (با صداپیشگی دواین جانسون) که با او همراه می‌شود.

Moana به ما یاد می‌دهد اهمیت پیروی از قلب شما چقدر است. بارها و بارها موانا بین انتظارات خانوادگی و جاهایی که قلب او واقعا می‌خواهد، می‌جنگدد.

 

۱۰) در جست‌وجوی خوشبختی؛ سعی کنید تا زمانی که موفق شوید، هیچ چیز عالی آسان نخواهد بود

در جست‌وجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness) یا در جست‌وجوی شادمانی، عنوان فیلمی درام و زندگی‌نامه‌ای محصول ۲۰۰۶ ایالات متحده آمریکا به کارگردانی گابریل موچینو است. داستان فیلم بر اساس بی‌خانمانی حدوداً یک‌سالهٔ کریس گاردنر است که ویل اسمیت نقش وی را بازی می‌کند.

این فیلم داستان واقعی کریس گاردنر سیاه پوست، خرده‌فروش اسکنرهای پزشکی در سال ۱۹۸۱ است که به همراه لیندا و پسر کوچکش کریستوفر در سانفرانسیسکو زندگی بسیار سختی دارند. وضع مالی کریس بسیار بد است. او که توانایی پرداخت اجاره خود را ندارد صاحب‌خانه‌اش بیرونش کرده است و از این رو لیندا نیز او را ترک می‌کند. کریس که هم باید پدر خوبی باشد و هم خرج کریستوفر را تأمین کند دچار مشکل شده است. کریس سعی می‌کند در شرکتی استخدام شود و از سویی باید کریستوفر را حفظ کند مبارزه سختی برای زندگی کردن پیش روی کریس قرار دارد و سرانجام کریس گاردنر به یک میلیونر تبدیل می‌شود که فقط سی درصد سهامش را دو میلیون دلار خریداری می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها