اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960529258396927

اهمیت داشتن هدف در زندگی

کد: 13960529258396927

https://goo.gl/Sj5xP4

، مشهد , (اخبار رسمی): راه‌های مختلفی برای تعریف موفقیت وجود دارد. «موفقیت تحقق هدفهای ارزشمند است» از بهترین تعاریف موفقیت است.

اهمیت داشتن هدف در زندگی
اهمیت داشتن هدف در زندگی چقدر است؟

زندگی بدون هدف به این می‌‌ماند که سفر بدون مقصدی آغاز شود. اگر ندانید که به کجا می‌روید، احتمالا به جایی نمی‌رسید و در این میان از هر جاده‌ای که بروید تفاوتی نمی‌کند.

به گزارش مگ وب، اهمیت هدف‌گذاری از جمله مواردی است که تمام متخصصان موفقیت‌های انسانی درباره آن وحدت نظر دارند.

موفقیت به طور اتفاقی و تصادفی حاصل نمی‌شود بلکه با طراحی به دست می‌آید. چارلز گارفیلد که روانشناس بود با فضانوردان، قهرمانان بزرگ ورزشی، دانشمندان، مخترعان، رهبران تجاری و سایر اشخاص موفق گفت‌وگو کرده است. او معتقد است که هر موفقیتی با «یک ماموریت» شروع می‌شود؛ هدفی مشخص همراه با میل و اشتیاقی وافر.

هدف‌ها در تاریخ زندگی بشری نقش مهم و تعیین‌کننده ایفا کرده‌اند. فرایند کار همیشه به یک شکل است: رویایی تبدیل به هدف و هدف تبدیل به موفقیت می‌شود یا به قول ناپلئون هیل «آنچه ذهن انسان بتواند تصور و باور کند، می‌تواند به آن برسد».

زندگی بدون هدف به این می‌‌ماند که سفر بدون مقصدی آغاز شود. اگر ندانید که به کجا می‌روید، احتمالا به جایی نمی‌رسید و در این میان از هر جاده‌ای که بروید تفاوتی نمی‌کند. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به رغم فرصت‌های مناسب و مطلوب، میلیونها انسان به جایی نمی‌رسند و با این حال به نظر می‌رسد که دلیلش را هم نمی‌دانند.

متاسفانه در کلاس‌های درس درباره هدف و هدف‌گذاری مطلبی نمی‌آموزیم. نظام آموزشی ما در زمینه‌های عدید‌ه‌ای کمبود دارد. هدف‌گذاری یکی از مطالبی است که باید در همه ابعاد تحصیلی مورد تاکید قرار گیرد. در 20 سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم که زندگی بسیاری از مردم تحت تاثیر هدف‌هایی که برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند متحول شده است.

 

مزایای هدف‌گذاری

داشتن هدف به روش‌های مختلف می‌تواند زندگی را سرشارتر کند.

انگیزه: هدف‌ها زیربنای انگیزه هستند. هدفها به ما دلیلی می‌دهند که حرکت کنیم و به این حرکت ادامه دهیم.

استقلال: داشتن هدف به ما کمک می‌کند تا سررشته امور زندگی خود را به دست بگیریم. به جای اینکه دنباله‌رو دیگران شویم، از مسیری که خود انتخاب کرده‌ایم به حرکت در می‌آییم.

جهت: هد‌ف‌ها به ما جهت می‌دهند تا به جانب آن حرکت کنیم.

معنا:هدف‌ها به ما احساسی از هدف و مقصود می‌دهند. وقتی بدانیم که چه می‌خواهیم زندگی برایمان ارزشمندتر می‌شود.

شادی و لذت: هدف‌ها تریاق و پادزهر بسیاری از بیماری‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. یکی از بدترین بیماری‌های اجتماعی ملالت و احساس کسالت است. چگونه ممکن است در زندگی خود هدفی داشته باشید و با این حال مکدر باشید؟ داشتن هدف به زندگی شادی و نشاط می‌بخشد و بر چالشهای آن می‌‌افزاید.

رسیدن به خواسته‌ها: هدف‌ها بیش از هر چیز دیگر سببی هستند تا به توانمندی‌های بالقوه خود دست یابیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی