اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960616260406927

آموزش ساختن رزومه حرفه ای

چگونه یک رزومه کامل بنویسیم؟

کد: 13960616260406927

https://goo.gl/1v3AxC

، مشهد , (اخبار رسمی): ایجاد یک رزومه آنلاین، انعطاف پذیری و راحتی طراحی را ارائه می دهد، اما جهان به طور کامل با عصر دیجیتال سازگار نیست. توصیه ما این است که برای زیبایی و سرعت کار از نسخه آنلاین استفاده کنید.به هر حال ما در ادامه روش چونگی ساخت رزومه را خواهیم گفت.

چگونه یک رزومه کامل بنویسیم؟
چگونه یک رزومه کامل بنویسیم؟

تحقیقات نشان می دهد که اکثر کارفرمایان در مدت ۶ ثانیه یک رزومه را اسکن می کنند، بنابراین مهم است که آنها را در یک نگاه روشن کنید که چرا شما بهترین انتخاب برای آن ها هستید!

مگ وب – تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر کارفرمایان در مدت ۶ ثانیه یک رزومه را اسکن می‌کنند، بنابراین مهم است که آنها را در یک نگاه روشن کنید که چرا شما بهترین انتخاب برای آن‌ها هستید!

یک رزومه اساسا یک سند بازاریابی است که دارای محصولی است که شما بیشتر از هر چیز درباره آن می‌دانید و آن خودتان هستید!روش‌های مختلفی برای سازماندهی اطلاعاتی که انتخاب می‌کنید شامل می‌شود وجود دارد. ما پیشنهاد می‌دهیم که نمونه CV را مطالعه کرده و نمونه‌های رزومه خود را بنویسید تا بدانید که چگونه شغلی در صنعت شما خود را به فروش می‌رسانند.

نکته مهم: CV یک سند دقیق تر در مورد دستاوردهای شماست و رزومه یک نسخه مختصر است. یک رزومه چیزی است که معمولا برای درخواست برای شغل درخواست می‌شود.

مهم نیست که کدام فرمت را انتخاب می‌کنید، هر CV یا رزومه کاری شامل بخش‌های اساسی زیر است:

  • اطلاعات تماس
  • بیانیه شخصی
  • تاریخ تحصیل
  • تاریخچه کار
  • مهارت‌ها و تجربه‌های اضافی

اکنون، بیایید کمی وقت بگذاریم تا هر یک از این بخش‌ها را موشکافی کنیم و یاد بگیریم که چگونه یک رزومه بنویسیم.

 

۱) اطلاعات تماس خود را نمایش دهید

با این که همه ما میدانیم که اطلاعات تماس یکی از ساده ترین چیزها در نوشتن یک رزومه می‌باشد اما متاسفانه خیلی‌ها فراموش میکنند که اطلاعات تماس خود را وارد کنند! برای جلوگیری از این کار بهتر است اطلاعات تماس خود را در بالای سند رزومه خود قرار دهید. اطلاعات تماس شما باید شامل موارد ضروری باشد مانند:

  • نام و نام خانودگی
  • تلفن
  • ایمیل
  • آدرس محل سکونت

پیشنهاد می‌کنم برای خود یک ایمیل شخصی در یک سایت معتبر بسازید و نام خود را در آن ایمیل درج کنید و حتما شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و از سالم بودن آن اطمیان داشته باشید. آدرس محل سکونت شما نیز باید طوری باشد که خیلی سردگرم کننده نباشد!

 

۲) دیدگاه حرفه ای خود را ارائه دهید

این مرحله مهمترین قسمت کار شماست که توجه کارفرمایان را فورا به سمت شما جلب میکند و آن‌ها را وسوسه می‌کند تا بیشتر درباره شما یاد بگیرند. شما اساسا با یک تکه کاغذ خود را به فروش می‌رسانید پس تمام تلاش خود را به کار گیرید که بهترین متن را برای معرفی دیدگاه‌های خود ارائه دهید.

 

۳) سوابق آموزشی خود را به اشتراک بگذارید

آموزش و تحصیلات شما معمولا ساده ترین بخش برای نوشتن است، اما این بدان معنا نیست که شما از آن در هر قسمتی از روزومه استفاده کنید.اگر شما فقط فارغ التحصیل شدید، بخش آموزش و پرورش خود را قبل از بخش تجربه خود قرار دهید، زیرا شما احتمالا زمینه تحصیلی بیشتری نسبت به تجربه کاری داشته اید. خود را یک فرد حرفه ای با سابقه آموزشی خوب جلوه دهید.

اگر مدرک لیسانس یا بالاتر کسب کرده اید، نیازی نیست اطلاعات مربوط به دبیرستان خود را وارد کنید. به نمونه زیر توجه کنید

۲۰۰۷ کارشناسی ارشد علوم فناوری اطلاعات
دانشگاه سن فرانسیسکو، سانفرانسیسکو، CA

۲۰۰۵ لیسانس علوم رایانه
دانشگاه سن فرانسیسکو، سانفرانسیسکو، CA

 

۴) تجارب خود را بازگو کنید

تجربه همیشه در زندگی شما را یاری خواهد کرد. در نوشتن یک رزومه خوب از تجربه‌های بی نظیر زندگی خود بگویید. اما هرگز فراموش نکنید که تجربه شما متناسب با همان کاری باشد که به دنبال آن هستید. یک نمونه خوب و اولویت بندی شده از تجربه کاری را در زیر برایتان بازگو میکنم.

این بخش باید تمام تجارب کاری خود را در فهرست معکوس به ترتیب ذکر شده داشته باشد.

برای هر نقش و تجربه، اطلاعات زیر را ذکر کنید:

نام آن شرکت و آدرس وب سایت

عنوان شغل: اگر در گذشته شغلی داشته اید و در آن کار مهمی را انجام داده اید،عنوان آن را در اینجا بازگو کنید.

تاریخ شروع و پایان: تاریخ انجام آن کار را که شامل ماه و سال باشد ذکر کنید.

شرح کار: نشان دهید که چگونه به سازمان کمک کردید آیا شما پول یا زمان را صرفه جویی کردید، مشکلات را حل می‌کنید، فرآیندها را بهبود می‌دهید یا مشتری‌های جدید را جذب می‌کنید.

دستاوردها: در صورت امکان، مقدار چگونگی ارزش افزوده با اعداد، درصد و حتی ارزش‌های دلخواه را تعیین کنید.

 

۵) جزئیات بیشتری از خودتان بگویید

به عنوان یک کارمند آینده نگر، می‌خواهید نشان دهید که شما یک فرد خوب هستید که دستاوردهای اصلی آن به طور دقیق در محل کار به دست نیامده است. اگر شما برخی از مهارت‌های منحصر به فرد را که به شما کمک می‌کند تا از دیگران تفکیک شوید را دارید با قدرت تمام آن‌ها را بازگو کنید. این مهارت‌ها میتواند شامل موارد زیر باشد:

مهارت‌های خاص: تسلط بر یک برنامه مانند فتوشاپ یا زبان برنامه نویسی.
سرگرمی: مدیریت یک وبلاگ، مهارت‌های ورزشی، داشتن یک پیانیست کلاسیک آموزش دیده، و غیره
کار جامعه: داوطلب شدن برای کار در جامعه یا در صنعت.

 

۶) تکیه زدن بر دنیای دیجیتال

شبکه‌های اجتماعی تاثیر ویژه ای در سوابق کاری و معرفی شما به شرکت‌ها دارد. باید این واقعیت را قبول کنید که امروزه بیشتر اتفاقات در همین شبکه‌های اجتماعی به وقوع می‌پیوندند. شبکه اجتماعی لینکدین یکی از معروف ترین سایت‌ها در زمینه کسب و کار است. بهتر است اگر تاکنون در این سایت عضو نشده اید همین الان پروفایل خود را ایجاد کرده و به معرفی خود بپردازید. اکنون که درباره دنیای دیجیتال صحبت میکنیم بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که به راحتی می‌توان رزومه‌های حرفه ای را به صورت آنلاین ایجاد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | علم و آموزش