اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960827268646844

بازاریابی چریکی

7 قانون بازاریابی چریکی را بیاموزید

کد: 13960827268646844

https://goo.gl/gxvCZ4

، تهران , (اخبار رسمی): بازاریابی چریکی توسط جی کنراد لوینسون تعریف شد. در بازاریابی چریکی به جای استفاده از پول برای تبلیغات، از متدها و روش‌های نامنظم مانند انرژی و خلاقیت استفاده می‌شود.

بازاریابی چریکی - 7 قانون بازاریابی چریکی را بیاموزید
7 قانون بازاریابی چریکی را بیاموزید

این نوع روش بازاریابی چریکی، بیشتر برای کسب و کارهای کوچک که توانایی هزینه‌ی تبلیغات زیاد را ندارند، مفید و سودمند است. همچنین افرادی که نمی‌توانند برای سئو سایت خود خیلی هزینه کنند مفید می باشد.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سایت سئوکار؛ این نوع روش بازاریابی چریکی  بیشتر برای کسب و کارهای کوچک که توانایی پرداخت هزینه‌ی تبلیغات زیاد را ندارند و همچنین افرادی که نمی‌توانند برای سئوی سایت خود هزینه‌ی بسیاری پرداخت کنند، مفید است. می‌توان گفت حرف اول در بازاریابی چریکی را ایده می‌زند. یعنی باید بتوانید توسط ایده‌ای که ارائه می‌دهید، یک خلاقیت در نوع معرفی محصولات خود ایجاد کنید. هدف شما این است که بتوانید بیشترین نتیجه را از تبلیغ و بازاریابی چریکی خود ببرید، برای همین بهتر است که قوانین آن را رعایت کنید. در این مقاله 7 قانون بازاریابی چریکی را بیان خواهیم کرد.


1. تبلیغات را حداقل برای یک بار به کاربران نشان دهید

در دنیای تکنولوژی امروزی، کاربران قادر هستند که انواع تبلیغ و پیام‌ها را به صورت اتوماتیک از کار بیاندازند. از این رو، بیشتر پیام‌ها و تبلیغات که تولید می‌شود، بدون اینکه حتی برای یک بار توسط کاربران و مصرف کننده دیده شوند، پاک می‌شوند. برای همین باید به دنبال راهی باشید که کاربران نتوانند تبلیغات شما نادیده بگیرند و در واقع حداقل برای یک بار آن را مشاهده کنند. بهتر است از تبلیغات بنری، استیکرها و... در بازاریابی چریکی استفاده کنید.

2. وحشت ایجاد نکنید

در سال 2007، شرکت ترنر چند ربات ماشینی را در اطراف بوستون قرار دارد تا بتواند محصولات و خدمات خود را تبلیغ کند. این ربات‌ها خیلی زیبایی ایجاد شده بودند؛ اما متاسفانه بیشتر مردم با دیدن این نوع بازاریابی چریکی به وحشت می‌افتادند و آن را یک حمله تروریستی تلقی کردند. حتی مقامات دولتی، ایالت را برای مدتی تعطیل کردند. قبل از انتشار برنامه‌ی بازاریابی چریکی خود، آن را برای چند نفر به صورت تست اجرا کنید و بازخورد آن‌ را بسنجید. در تبلیغات و بازاریابی چریکی خود، از المان و مواردی استفاده کنید باعث جذابیت شود نه اینکه مردم را به وحشت بیاندازد.

3. خلاقیت داشته باشید

برای اینکه بتوانید توجه کاربران یا مشتریان را به سمت خود جلب کنید، باید منحصر به فرد عمل کنید. استفاده از جملات کلیشه‌ای مانند: «ما بهترین ابزار یا محصولات را داریم.» نه تنها هیچ توجهی را به سمت شما جلب نمی‌کند؛ بلکه باعث کاهش اعتماد در کاربران می‌شود. بازاریابی چریکی بیشتر بر خلاقیت نامنظم بر تبلیغ تاکید دارد. خلاقیتی که متناسب با علایق بیشتر کاربران و مشتریان حوزه‌ی شما باشد. شناخت کاربرانتان قبل از ایجاد یک تبلیغ بسیار مهم است.

4. کاربران و مشتریان خود را اذیت نکنید

در بازاریابی چریکی نباید کاربران را مجبور به درگیر شدن در تبلیغات کنید. اجبار افراد برای دیدن تبلیغات شما، نه تنها باعث آزردگی آن‌ها می‌شود؛ بلکه آن‌ها را به دشمن برند شما تبدیل خواهد کرد. برای مثال کیت‌کت در تبلیغات خود از صندلی‌هایی با طرح شکلات استفاده کرده است. این یک بازاریابی چریکی با خلاقیت نامنظم است که هیچ گونه اجباری برای کاربران در استفاده نمی‌کند؛ بلکه کاربران وقتی این نوع صندلی را می‌بینند، به آن علاقه‌مند شده و حتی درصدد تست نشستن روی آن برمی‌آیند.

5. مطمئن شوید که نمایش‌ها موقتی هستند

هر نوع تبلیغی که در بازاریابی چریکی خود استفاده می کنید، فقط در چند هفته‌ی اول جذابیت دارد و برای اینکه بتوانید کاربران و مشتریان را همیشه با خود همراه کنید، بهتر است که حداقل هر چندماه یک بار، نوع نمایش بازاریابی چریکی خود را تغییر دهید. نکته‌ی بعدی اینکه برای ایجاد تبلیغات، در انتخاب مواد دقت کنید. از موادی استفاده کنید که بعدا به راحتی قابل پاک شدن باشند. متاسفانه بعضی از شرکت‌ها از مواد کاملا نامناسبی استفاده می‌کنند که پاک کردن آن‌ها دشوار است و در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه‌ی زیاد برای از بین بردن اثرات تبلیغ می‌شوند. همچنین ممکن است این مواد باعث تخریب محیط زیست شوند و  وجهه‌ی شما در بین مردم نیز تخریب می‌شود.

6. در برنامه برند خود قرار دهید

مسلما هر کسب وکار برای موفقیت برند خود، نیاز به یک استراتژی بازاریابی دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت برند استفاده از استراتژی بازاریابی چریکی است. این نوع بازاریابی، علاوه بر اینکه نسبت به بقیه‌ی روش‌ها کم هزینه‌تر است، اگر به صورت بهینه ایجاد شود می‌تواند توجهات کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کند.

7. اشتراک گذاری کنید
زمانی برنامه‌ی بازاریابی چریکی شما موفقیت آمیز است که کاربران بتوانند آن را ببینند. بهترین راه، به اشتراک گذاری آن در مکان‌های مختلف است. برای مثال، تبلیغ خود را در چند نقطه‌ی پر رفت و آمد یا  پر بازدید به نمایش بگذارید. این کار علاوه بر درگیر کردن تعداد بیشتری از مخاطبان، همیشه تبلیغ شما را جلوی چشم آنها نگه می‌دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]