اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960902269144560

سمینار مسیر حرفه‌ای مدیریت پروژه در دانشگاه امیرکبیر 30 آبان برگزار شد

گزارش تصویری از سمینار مسیر حرفه‌ای مدیریت پروژه

کد: 13960902269144560

https://goo.gl/m8BSHk

، تهران , (اخبار رسمی): سمینار مسیر حرفه‌ای مدیریت پروژه 30 آبان ماه در دانشکده‌ی مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. در این همایش جمعی از اساتید دانشگاه و مدیران حرفه‌ای پروژه حاضر بودند و به سخنرانی پرداختند.

گزارش تصویری از سمینار مسیر حرفه‌ای مدیریت پروژه
گزارش تصویری از سمینار مسیر حرفه‌ای مدیریت پروژه

به گزارش اخبار رسمی  شرکت پی ام پیران؛ سمینار مسیر حرفه‌ای مدیریت پروژه دیروز در دانشکده‌ی مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. در این همایش جمعی از اساتید دانشگاه و مدیران حرفه‌ای پروژه حاضر بودند و به سخنرانی پرداختند.

اولین سخنرانی سمینار دکتر مریم اشرفی بود که ضمن داشتن مدرک حرفه‌ای مدیریت پروژه PMP استاد دانشگاه امیرکبیر نیز هست. او در سخنان خود به ضرورت داشتن هدف اشاره کرد و از تلاش‌های بلندمدت گفت. به گفته‌ی او چالش این‌جاست که هدف را چگونه تعریف کنیم و چه مسیری برایش در نظر بگیریم. باید به این فکر کنیم که ده سال بعد می‌خواهیم کجا باشیم. بعد با تلاشی پایدار سعی کنیم به آن نقطه برسیم.

دکتر اشرفی در ادامه ضمن اشاره به افزایش حوزه‌ی تاثیرگذاری افراد با دانش مدیریت پروژه گفت: در هر صنعتی که مشغول به کار باشید، چه کارمند باشید و چه کسب‌وکار خودتان را داشته باشید، در هر صورت دانش مدیریت پروژه به درد شما خواهد خورد.

اشرفی در پایان سخنانش از فواید پروژه‌ها و تاثیر آن‌ها در جامعه گفت و رضایت و آرامش که می‌توان از دخیل بودن در آن‌ها به دست آورد.

نفر بعد که روی صحنه رفت، مهندس سعید مقدسی بود. او به عنوان یک مدیر و مشاور حرفه‌ای پروژه از اهمیت انتخاب درست مسیر حرفه‌ای افراد گفت و در ادامه، توضیحاتی پیرامون استاندارد بین‌المللی PMBOK و مدرک بین‌المللی PMP ارائه داد.

مهندس مقدسی با توضیح مفهوم پروژه گفت: از درست کردن تخم مرغ تا ساختن اهرام مصر؛ همه پروژه هستند و همه به یک نوع مدیریت احتیاج دارند. او ادامه داد: واقعیت این است که حتی کسانی که با فضای پروژه‌ها و اجرای آن‌ها آشنا نیستند هم می‌توانند با مطالعه‌ی PMBOK (که مجموعه‌ی دانش مدیریت پروژه است) یک پروژه را شروع کنند و به پایان برسانند.

مقدسی با ارائه‌ی آمار تعداد کسانی که در جهان مدرک PMP دارند و مقایسه‌ی آن با آمار ایران، به کمبود مدیران حرفه‌ای پروژه در کشورمان اشاره کرد و گفت: اگر نسبت به میانگین جهانی در نظر بگیریم، جای کار زیادی داریم. در حال حاضر در ایران حدود 1000 نفر هستند که مدرک PMP دارند که این عدد برای رسیدن به میانگین جهانی باید هفت برابر شود.

مهندس سعید مقدسی یکی از دلایل برگزاری دوره‌های مدیریت پروژه در دانشگاه امیرکبیر را آمادگی برای اجرای پروژه‌ها و بعد هم دریافت مدارک حرفه‌ای این حوزه عنوان کرد.

بعد از مهندس مقدسی، برنامه با سخنان مهندس موسوی ادامه پیدا کرد. او با مرور  تاریخ معاصر ایران پس از انقلاب اسلامی، از شرایط اجرای پروژه‌ها در هر دهه گفت. به عقیده‌ی او دهه‌ی بعد، دهه‌ی پساتحریم است و باید دید که می‌توانیم به دنیا ملحق شویم یا نه.

مهندس موسوی با اشاره به آمار بالای بی‌کاری در کشورمان، از لزوم رشد بالای اقتصادی برای پایین آوردن این آمار گفت و اجرای پروژه‌های مختلف را یکی از عوامل مهم برای بهبود وضعیت دانست.

او با اشاره به ضرورت رابطه‌ی صنعت با دانشگاه گفت: زمینه‌های تئوریک توسعه‌ی صنعتی به ما می‌گویند که باید کارمان را از دانشگاه آغاز کنیم و آن‌ها را به صنعت وصل کنیم. این‌جاست که لزوم وجود واسطه‌هایی که بتوانند این دو را به هم برسانند احساس می‌شود. واسطه‌هایی مانند مجموعه‌ی PMPiran که تلاش دارد با برگزاری دوره‌های حرفه‌ای مورد نیاز صنعت در دانشگاه‌ها بخشی از این مشکل را حل کند.

مهندس موسوی در ادامه از ویژگی‌های و پیچیدگی‌ها پروژه‌های بزرگ صحبت کرد و از خصوصیاتی گفت که مدیران پروژه باید داشته باشند. موسوی وجود ویژگی‌هایی مانند رهبری، تیم‌سازی، توانایی ایجاد انگیزه، مهارت‌های ارتباطی، قدرت تاثیرگذاری، مهارت تصمیم‌گیری، توانایی مذاکره، تهسیل‌گری، مدیریت تناقض‌ها، مربی‌گری و آگاهی از مسائلی سیاسی و فرهنگی را در کنار آمادگی برای تغییر، برای یک مدیر پروژه حیاتی دانست و ابراز امیدواری کرد که نسل جدید مدیران پروژه بتوانند راه‌شان را به درستی انتخاب کنند و نیاز سازمان‌های آینده را حل کنند.

برنامه با پرسش و پاسخ دانشجویان در مورد دوره‌های حرفه‌ای مدیریت پروژه که به زودی در دانشگاه امیرکبیر برگزار خواهند شد و پاسخ‌های مهندس مهدی معین ادامه یافت. مهندس معین ضمن اشاره به مزیت‌هایی که شرکت در این دوره‌ها می‌توانند برای دانشجویان و متقاضیان ورود به بازار کار مدیریت پروژه داشته باشد، در مورد مباحثی که در آن‌ها مطرح خواهد شد نیز توضیحاتی ارائه داد. به گفته‌ی او دوره‌های حرفه‌ای مدیریت پروژه هم مباحث تئوری مورد نیاز را پوشش خواهند داد و هم با در نظر داشتن پروژه‌های واقعی و کار عملی، شرکت‌کنندگان را با فضای واقعی اجرای پروژه‌ها آشنا خواهند کرد.

برنامه با سخنان کوتاه مهندس عراقیان مدیر حرفه‌ای پروژه ساکن در کانادا که در جمع حاضرین نشسته بود و به درخواست شرکت‌کنندگان روی سن رفت و اهدای نسخه‌ی جدید PMBOK به قید قرعه به سه نفر و گرفتن عکس یادگاری دسته‌جمعی پایان یافت.

در حاشیه‌ی سمینار نیز شرکت‌کنندگان با مشورت با مشاورین PMPiran درباره دوره‌های آموزشی سوالات خود را مطرح کردند. در صورتی که شما نیز به مشورت نیازمندید می توانید به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایید و از مشورت PMPiran استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پی ام پیران (PMPiran)

این شرکت به عنوان اولین برگزار کننده دوره های رسمی آمادگی جهت شرکت در آزمون ®PMP مورد تائید انستیتو مدیریت پروژه ®PMI امریکا، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مدیریت پروژه نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش