اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961005273288096

استفاده از گچ در تولید گاوصندوق

دروغ های تولید گاوصندوق را بشناسید

کد: 13961005273288096

https://goo.gl/c1mh5B

، تهران , (اخبار رسمی): در تولید گاوصندوق هم مانند هر صنعت دیگری یک سری مشخصات مدینه فاضله وجود دارد که همه تولیدکنندگان ادعا می‌کنند به آن پایبندند. یکی از این ویژگی‌ها که مورد قبول عامه است، این است که جنس گاوصندوق از بتن باشد؛ ولی چون این ماده داخل دو جداره فولاد قرار می‌گیرد کسی نمیتواند آن را ببیند.

دلیل پوسته دادن فلز روی گاوصندوق : ۱. ضربه زیادی به گاوصندوق می‌خورد ۲.بخاطر سولفاته کردن گچ با فلز این مشکل پیش می‌آید.

اگر شما قصد خرید گاوصندوق داشته باشید؛ قطعا برایتان مهم خواهد بود که چه گاوصندوقی باید بخرید. از چه کسی باید بخرید؟گاوصندوق شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟و...

همانطور که در مقاله اخیر گفته شد برای خرید گاوصندوق اولین موردی که باید در نظر داشت نسوز بودن  گاوصندوق است.

برای نسوز شدن گاوصندوق راهکارهایی وجود دارد که این موضوع ارتباط مستقیمی‌با مواد به کار رفته در ساخت گاوصندوق دارد؛ اما نکته جالب توجه این هست که همه می‌گویند گاوصندوق ما نسوز است و در مقابل رقم های نجومی‌دما مقاومت دارد و همه اذعان می‌کنند جنس گاو صندوق آنها بتن است و فلز به کار رفته در آن از جنس فولاد است.

از این مقدمه نتیجه می‌گیریم که بهترین جنس برای به کار بردن در ساخت گاوصندوق نسوز بتن است؛ ولی اگر دوگاوصندوق با اندازه مساوی از دو برند مختلف را انتخاب کنید وزنشان مساوی نخواهد بود و دلیل این امر به کار بردن افزودنی‌های دیگر داخل بتن یا مواد دیگر به جای بتن است. (سکانس اول)

اگر به بازار بروید و در کنار همکارانی بنشینید و گاوصندوق آنها را نظاره کنید، در مواردی خواهید دید که فلز رویه گاو صندوق کنده شده و چسب کاری کرده‌اند.  اگر هم چسب را برداربد خواهید دید مابین دو جداره سفید است و بتن هم سفید نیست. جواب همه یک جمله است میان دو جداره گچ است. (سکانس دوم)

بله موضوع این مقاله بررسی گاوصندوق از نظر جنس است که در این مقال فقط گچ گنجانده شده. بیاید این ماده را بررسی کنیم. بر اساس تحقیقات زمین شناسان خیلی قبل تر از  به وجود آمدن تمدن لایه های گچ ایجاد شده است.ب ه طوری که مصریان 1500سال قبل از میلاد برای پوشاندن سطوح داخلی اهرام ثلاثه از گچ استفاده کرده‌اند. حتی یونانی‌ها آن زمان به گچ سلنیت هم آشنایی داشته‌اند و برای پنجره ها استفاده می‌کردند.

در سال‌های 1700 میلادی پاریس مرکز گچ بود. چرا که بعد از آتش سوزی لندن بزرگ در سال 1666پادشاه فرانسه این قانون را اجباری کرد و  تمامی‌ دیوارهای خانه های چوبی برای جلوگیری از آتش سوزی با گچ پوشیده می‌شد.

ایرانیان هم خیلی زود با گچ پزی وگچ کاری آشنا شدند. گچ بری‌های زمان اشکانیان وکاربرد گچ در قسمتی از بناهای تخت جمشید گویای این ادعا است. ملات گچ در دوره ساسانیان در اسکلت سازی بناها وهمچنین جهت نماسازی کاربرد فراوان داشته است.

همانطور که مشاهده میشود از دیر زمان گچ فقط برای ساختمان سازی استفاده می‌شده ولی چه شد که به ساخت گاوصندوق راه یافت؟ایده درون این تفکر از این نظریه نشات میگیرد:

گچ سخت شده مانند سنگ گچ دارای دو مولکول آب تبلور است، اگر لایه گچ در مقابل حرارت ناشی از آتش سوزی قرار بگیرد این آب تبلور در اثر حرارت دوباره از گچ جدا شده و به صورت یک لایه از آب در مقابل آتش قرار گرفته و برای مدتی می‌تواند در مقابل سرایت آتش به فضاهای دیگری مقاومت کند، همین مقدار زمان برای رسیدن نیروهای آتش سوزی و اطفای حریق کافی است. همچنین با خروج آب از قطعه گچی مقدار تخلخل و مقاومت در مقابل گرما افزایش می‌یابد که برخلاف هدایت گرما عمل می‌کند.

البته این محافظت برای مدت زمان محدودی دوام می‌یابد که این مدت بستگی به ضخامت گچ دارد ولی ملات گچ و پرلیت به نسیت مقاومت بالاتری دارد.البته خود گچ نیز در این فرآیند پخت از بین می‌رود.

نهایت قطر بدنه گاوصندوق مورد نیاز برای یک کسب و کار کوچک 8 سانتی متر است و سوال اینجاست چند سانتی متر گچ نیاز است تا در دمای بالای پانصد درجه سانتیگراد یک ساعت مقاومت کند؟و تولید کننده مجبور است قطر بدنه را طبق عرف بتن تعیین کند و این قطر پاسخگوی دما نیست و حفاظت اسناد و مدارک را نمیتواند عهده دار شود و نظریه نسوز بودن و مقاومت در مقابل بالای 500درجه سانتیگراد رد می‌شود. اگر هم دمای بالایی به آن بخورد به نحوی که گرم شود و نتوان به گچ دست زد نرم شده و می‌ریزد. به همین دلیل هم هست که می‌گویند لوله بخاری با کمی‌ فاصله از دیوار قرار بگیرد.

اما چه اتفاقی برای فلز می‌افتد که به صورت پوسته پوسته جدا می‌شود؟

اگر گچ را روی چوب یا فلز بریزید  زود به آن می‌چسبد و بعد از سخت شدن افزایش حجم پیدا می‌کند و پس از اینکه مدتی در مجاورت فلز ماند، با فلزات ترکیب شده و ایجاد سولفات می‌کند و فلز ترکیده و به صورت پوسته پوسته از گچ جدا می‌شود.

صندوق نسوز آرکا تولید کننده انواع گاوصندوق نسوز و ضد سرقت با افتخار و اطمینان به تولیدات بومی‌و داخلی به صورت کاملا شفاف و واضح اعلام می‌دارد، اگر چنانچه محصول خاصی مد نظر شما است و کیفیت برایتان مهم است و با حتی هر گاوصندوق دیگری را بخواهید تهیه کنید، می‌توانید در روند تولید با ما همراه شوید و از هر مرحله از تولید گاوصندوق مد نظرتان از ما درخواست فیلمبرداری و ارسال آن برای شما را داشته باشید.

در پایان مشک آنست که ببوید نه آن که عطار بگوید. گاوصندوق باید خودش اثبات کند که بتنی و نسوز است و نه آن که تولید کننده‌اش بگوید. از اوصاف بتن وزن بالاست و طبق قاعده ارشمیدس دو مقدار مساوی از یک محصول باید وزن یکسان داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گاوصندوق آرکا

صندوق نسوز آرکا تولید کننده انواع گاوصندوق نسوز و ضد سرقت مناسب برای منازل،فروشگاه ها ،ادارات،موسسات مالی و بانک ها،درب خزانه و اجرای خزانه.دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت و ایزو 9001-2000. با بیش از دو دهه تجربه و سی شعبه در سراسر کشور اولین ارایه دهنده سیستم هوشیار در گاوصندوق اولین تنهاترین ارایه دهنده بیمه سرقت و آتشسوزی به همراه گاوصندوق

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید