اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961104278318096

برای صندوق آسانسوری از چه فناوری استفاده کنیم؟

بالسکرو؛‌ آری یا خیر؟

کد: 13961104278318096

https://goo.gl/GBxomH

، تهران , (اخبار رسمی): در مقاله‌ی اخیر در رابطه با سیر تطور استفاده از فناوری‌های گوناگون صحبت شد و همان طور که گفته شد در این مقاله ما قصد داریم درباره‌ی مزایا و معایب بالسکرو صحبت کنیم.

همواره انسان در جهت پیشرفت عمل می‌کند و در جستجوی راه بهتری است تا بهره وری زمان و .... را افزایش دهد

همانطور که در مقاله اخیر گفته شد بعد از استفاده از سیم یوکسل، پیچ و مهره، لبداسکرو از بالسکرو استفاده می‌شود که در این مقاله قصد داریم در رابطه با مزایا و معایب بالسکرو اطلاعاتی را برای شما تشریح می‌کنیم.

اوفوا بعهد الله اذا عاهدتم

مزایای بالسکرو:

  • تحمل بارهای سنگین: بال اسکرو دارای ظرفیت حمل بار بالاتری در مقابسه با لید اسکرو است. لید اسکرو با مهره‌های برنزی بارهای سنگین‌تر را می‌تواند تحمل کند؛ ولی با افزایش بار اصطکاک ایجاد می‌شود و اصطکاک بیشتر به معنای عمر کمتر است.
  • دارای دقت بالا : بر خلاف لید اسکروها، که یک واکنش شدید ( پس زدن، عقب گرد) بین مهره و پیچ وجود دارد، بال اسکروها اغلب برای از بین بردن واکنش شدید نصب شده‌اند. این عمل بطور معمول با استفاده از ساچمه‌هایی که دارای قطرهای کمی‌ بزرگتر از فضای بین محل عبور پیچ و مهره هستند، انجام می‌شود. به علاوه، بال اسکرو با استانداردهای ISO ، DIN ، JIS با توجه به راهنما انحراف خود طبقه‌بندی شده‌اند. بنابراین انتخاب بال اسکرو با دقت مناسب راحت است.
  • دارای بهره وری بالا: عوامل چرخنده به عنوان مثال ساچمه‌ها در بال اسکرو بر نقطه تماس در تحمل بار متکی هستند؛ در حالی که عناصر کشویی مانند پیچ و مهره در مونتاژ لید اسکرو بر خط تماس متکی هستند. نقطه تماس اصطکاک کمتری تولید می‌کند که در نتیجه بهره وری بالاتری به همراه می‌آورد. بهره وری بال اسکرو تقریبا همیشه 90 درصد یا بیشتر است در حالیکه بهره وری لید اسکرو به طور نرمال زیر 50 درصد است. راندمان بالا به معنای کاهش نیاز به گشتاوری موتور است، به این معنی که یک موتور کوچک (و اجزای مرتبط) ممکن است برای کاربرد مناسب باشد.
  • چرخه وظیفه مورد تقاضا: ماکسیمم سرعت هر دو لید اسکرو و بال اسکرو بوسیله سرعت بحرانی پیچ محدود می‌شود. به هر حال، اصطکاک کمتر ذاتی در طراحی بال اسکرو به این معنی است که گرمای کمتری تولید می‌کند و بنابراین ایستادگی و مقاومت بیشتر د ارند و چرخه عمر بیشتری نسبت به لیداسکرو دارا هستند. به عبارت دیگر در زمان انتخاب لید اسکرو باید چرخه و تولید گرما مدنظر قرار بگیرد.

عوامل موثر در انتخاب بال اسکرو:

1- میزان بار مکانیکی که قرار است بر سیستم اعمال شود؛

2- دقت مورد نیاز؛

3- تجهیزات مورد استفاده برای جاسازی و نصب؛

4- شرایط محیطی محل استفاده؛

اما بالسکرو هم بی عیب نیست!

معایب بال اسکرو:

1- به دلیل اصطکاک کم بین پیچ و مهره، مکانیزم خود قفل نیست. به این معنا که می‌توان با حرکت دادن خطی مهره بر روی پیچ، پیچ را به گردش وادار کرد. در حالی که در پیچ انتقال قدرت ساده (لید اسکرو) فقط چرخش شفت می‌تواند باعث حرکت خطی مهره شود و حرکت معکوس آن ممکن نیست.

2- از معایب دیگر بال اسکرو که آن نیز به دلیل اصطکاک کم بین پیچ و مهره است، آن است که اپراتور به صورت دستی نمی‌تواند به راحتی چرخشی را ایجاد کند که باعث حرکت مهره با سرعت ثابت بشود. لذا معمولا از بال اسکرو در ماشین‌هایی استفاده می‌شود که گردش شفت به کمک موتور با سرعت گردش ثابت تأمین شود.

3- هزینه‌ی بالای بال اسکرو نسبت به پیچ ساده نیز از معایب بال اسکرو است، هرچند که این هزینه با نیاز به انرژی کمتر برای انجام کار جبران می‌شود.

4- بال اسکرو نیازمند به روغن کاری دائم و همچنین محافظت در برابر گرد و خاک و ذرات خارجی است.

5- آسیب دیدن قطعات آن باعث ایجاد اشکال در عملکرد می‌شود. در حالی که پیچ انتقال قدرت ساده، انعطاف عملکردی بیشتری در برابر آسیب دیدگی فیزیکی دارد.

اکنون شما تصمیم‌تان چیست؟ دوست دارید برای گاوصندوق انتخابی‌تان از کدام فناوری استفاده شود؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گاوصندوق آرکا

صندوق نسوز آرکا تولید کننده انواع گاوصندوق نسوز و ضد سرقت مناسب برای منازل،فروشگاه ها ،ادارات،موسسات مالی و بانک ها،درب خزانه و اجرای خزانه.دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت و ایزو 9001-2000. با بیش از دو دهه تجربه و سی شعبه در سراسر کشور اولین ارایه دهنده سیستم هوشیار در گاوصندوق اولین تنهاترین ارایه دهنده بیمه سرقت و آتشسوزی به همراه گاوصندوق

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی