اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970206292988096

جایگاه سرب در گاوصندوق

کد: 13970206292988096

https://goo.gl/7dVTgt

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله جنس گاوصندوق (مبحث سرب) به مختصر توضیح داده می‌شود.

جایگاه سرب در گاوصندوق
جایگاه سرب در گاوصندوق

جنس گاوصندوق (مبحث سرب)

در این مقاله جنس گاوصندوق (مبحث سرب) به مختصر توضیح داده می‌شود.

اولین جعبه به شکل گاوصندوق‌های امروزی توسط برادران جاب در سال 1835 میلادی اختراع شد ولی بنیان اصلی ساخت گاوصندوق به شکل امروزی را براون در سال 1886 با ساخت گاوصندوقی تحت عنوان صندوقچه‌ی امن برای ذخیره اسناد نهاد، این گاوصندوق به دلیل استفاده از فلز بسیار ایمن‌تر از گاوصندوق تولید شده توسط برادران جاب بوده است و می‌توانسته در مقابل آتش و سرقت مقاومت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

امروزه در ایران اغلب گاوصندوق‌ها از بتن ساخته می‌شود (حداقل اغلب تولیدکنندگان چنین می‌گویند) و دلیل این عمل هم این است که بتن در مقابل آتش مقاومت بالایی دارد و موجب می‌شود دمای بیرون گاوصندوق به درون انتقال پیدا نکند و اسناد و نقدینگی سالم بماند اما از ابتدا آبا چنین بوده است؟ همه گاوصندوق‌ها با بتن ساخته می‌شده است؟

اگر گشتی در بازار بزنید و به مغازه‌های بالای پانزده سال سر بزنید احتمالا بتوانید مغازه‌ای را پیدا کنید که گاوصندوق از جنس سرب دارد و به این امر که یک گاوصندوق از جنس سرب دارد و به داشتن چنین گاوصندوقی افتخار می‌کند. بیایید فلز سرب را بررسی کنیم.

سرب یک فلز نرم است که رنگ آن خاکستری مابل به آبی است و نقطه ذوب آن 327 درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن 1740 درجه سانتیگراد است. این فلز مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و در مقابل اسیدها نیز مقاوم است. این فلز بسیار سمی است و چکش‌کاری آن آسان است.

سرب دارای قابلیت زیاد جذب نوترون‌ها و اشعه‌ی گاما است و به  این دلیل، به شکل ورقه‌های سربی به عنوان سپر تشعشعی به کار برده می‌شود.

برای تهیه سرب، سنگ سرب را پس از خرد کردن و تغلیظ ابتدا در کوره‌های دوار برشته می‌کنند، سپس آن را در کوره‌های تنوره‌ای احیا می‌کنند تا سرب خام با درجه خلوص 9 درصد حاصل شود. با تصفیه سرب خام، سرب با درجه خلوص 94.99 درصد به دست می‌آید.

نقد اول: گفته شد نقطه ذوب این فلز 327درجه سانتیگراد است. گاوصندوقی که در دمای 327 درجه سانتبگراد ذوب شود در چند درجه دما را منتقل می‌کند؟

پس قابلیت نسوز بودن کاملا رد می‌شود.

نقد دوم: سرب و ترکیبات سرب سمی است و در تماس با پوست و موادغذایی به کار نمی‌روند.برخی کشاورزان تولیدکننده زعفران، گاوصندوق را برای زعفران می‌خواهند و سرب هم سمی است، این عزیزان زحمت‌کش چه رهنمونی را باید اجرا کنند؟

نقد سوم: 95% جستجوها از طریق گوگل انجام می‌شود و در ایران این درصد بالاتر هم می‌رود چون در کشورهای دیگر موتورهای جستجو دیگر هم استفاده می‌شود. اگر استفاده از فلز سرب یک انقلاب در ساخت گاوصندوق بوده چرا در اینترنت گاوصندوق ساخته شده از جنس سرب وجود ندارد؟ 

نقد چهارم: ایده نصب gps روی گاوصندوق را کاملا رد می‌کند.

برای خرید گاو صندوق به مواردی که باید مد نظر خریدار باشد به ترتیب اولویت اشاره می‌شود:

اول باید خریدار به دنبال گاوصندوقی باشد که نسوز باشد.

در رتبه دوم اهمیت، ضد سرقت بودن آن است.

در رتبه سوم سنگینی گاوصندوق است.

و گاوصندوق ساخته شده از جنس سرب، فقط سنگین است.

شرکت صندوق نسوز آرکا ارائه دهندنه گاوصندوق‌‌هایی است که در وهله اول نسوز بوده، در وهله دوم اگر خریدار تمایل داشته باشد می‌تواند گاوصندوق‌های حاوی سیستم ضدسرقت را انتخاب کند و در وهله سوم به دلیل استفاده از بتن مرغوب وزن قابل توجهی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گاوصندوق آرکا

صندوق نسوز آرکا تولید کننده انواع گاوصندوق نسوز و ضد سرقت مناسب برای منازل،فروشگاه ها ،ادارات،موسسات مالی و بانک ها،درب خزانه و اجرای خزانه.دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت و ایزو 9001-2000. با بیش از دو دهه تجربه و سی شعبه در سراسر کشور اولین ارایه دهنده سیستم هوشیار در گاوصندوق اولین تنهاترین ارایه دهنده بیمه سرقت و آتشسوزی به همراه گاوصندوق

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]