اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961117280668096

بررسی گاوصندوق ضد آب؛

آیا نسوز بودن گاوصندوق کافی است؟

کد: 13961117280668096

https://goo.gl/UXMhhG

، تهران , (اخبار رسمی): خریداران گاوصندوق همیشه به دنبال امنیت بالاتر هستند. آنها می‌خواهند از نظر سرقت، آتش سوزی و بلایای طبیعی من جمله سیل در امان باشند. بهتر است که گاوصندوقی خریداری شود که از هر نظر ایمن باشد.

آیا نسوز بودن گاوصندوق کافی است؟
درب بسته در چهارچوب بدنه بدون درز

گاوصندوقی که نسوز باشد علاوه بر اینکه حرارت را از درب و بدنه منتقل نمیکند دارای درزی هم نیست که حرارت از درز منتقل گردد.

پس از تالیف مقالاتی در زمینه محتوای بین دو جداره که چه مصالحی باید در آن استفاده شود و لولاهای گاوصندوق و درب گاوصندوق و طراحی داخلی گاوصندوق امروز قصد داریم در رابطه با درز بین درب و بدنه گاوصندوق صحبت کنیم.

در بین مردم شبهه‌ای وجود دارد که هر دری با دیلم باز می‌شود؛ ولی این نکته را باید در درنظر داشت که دیلم باید مابین دو قطعه قرار بگیرد تا بتواند به کمک یکی از قطعات به دیگری فشار وارد کرد یا در زمینه گاوصندوق باید دیلم بین درب و بدنه قرار بگیرد تا با فشار دیلم  درب باز شود. علاوه بر اینکه در مقالات اخیر گفته شد که زبانه استفاده شده در گاوصندوق ایمن باید فولادی باشد که فولاد به آسانی با فشار دیلم خم نمی‌شود و نمی‌شکند.

علاوه بر اینکه وجود درز بین درب و بدنه برای مسئله سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرد در موارد آتش سوزی اول اینکه دما و حرارت بیرون را به داخل منتقل می‌کند که یک صندوق نسوز نباید چنین باشد؛ ثانیا اینکه بعد از آتش سوزی که نیروهای امدادی رسیدند برای خاموش کردن آتش باید از آب استفاده کنند یا در موارد آب گرفتگی و سیل نباید آب داخل گاوصندوق شود و محتویات داخل گاوصندوق را که غالبا اسناد و مدارک است را دچار ضایعه کند. در اینجا است که ما وارد  مبحث گاوصندوق ضد آب می‌شویم.

برای درز بین درب و بدنه در مرحله‌ی اول تولید کننده باید کار خود را با ظرافت انجام دهد تا بدون استفاده از موارد دیگر و فقط با انجام عملیات اندازه گیری‌های ریاضی گاوصندوقی را تولید کند که درز قابل مشاهده‌ای بین درب و بدنه گاوصندوق قابل رویت نباشد؛ اما اگر چنانچه درز بین درب و بدنه گاوصندوق از نظر خریدار قابل قبول نبود می‌توان با استفاده از موادی گاوصندوق را ضد آب کرد که آب داخل آن نرود یا حتی اگر درز موجود این اجازه داد ایمنی دمایی را هم ارتقا داد.

از بهترین درزگیر‌ها برای ممانعت از انتقال دما و حرارت پشم سنگ و سیلیکون را می‌توان نام برد که هرکدام دارای مقاومت دمایی متفاوتی است.

همان گونه که در مقالات اخیر گفته شد پشم سنگ از جمله مواد معدنی است که به وفور در سطح زمین پیدا می‌شود و مقاومت دمایی 700تا 1000 درجه دارد که بسته به میزان دانسیته محصول خریداری شده متفاوت است و امروزه بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی عایق‌های صوتی و حرارتی از این محصول به عنوان بهترین عایق مورد استفاده نام می‌برند که می‌توان حداقل 10 سال آن را ضمانت کرد.

مورد دوم که در بالا نام برده شد سلیکون است که از ویژگی‌های آن، نچسب و بهداشتی بودن، انعطاف پذیری و مقاومت آن در برابر کشیدگی و پارگی، مقاومت در برابر انواع اسید رقیق و آب شور و بسیاری از مواد دیگر  به جز روغن است. به همین علت میزان استفاده از این محصول بسیار زیاد بوده و آن را مورد توجه شمار زیادی از افراد و صنایع قرار داده است. از مفتول سیلیکون گرد به عنوان درزگیر نسوز و اورینگ مدار باز در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، بهداشتی، پزشکی و هم چنین درزگیری قالب برای ریخته‌گری رزین‌های پلی پورتان‌، اپوکسی و پلی استر و غیره استفاده می‌شود. این محصول مانند دیگر محصولات سیلیکونی تحمل حرارتی تا 250 درجه سانتیگراد را دارد.

برای پر کردن شکاف بین دو جداره و چسباندن سلیکون از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود که عبارتند از:

1. چسب نسوز سلیکون که مقاومت 300 درجه‌ای دارد و می‌توان از آن برای چسباندن پارچه‌های نسوز و ورق‌های واشر استفاده کرد.

2. چسب نسوز بایسون که مقاومت 1250 درجه‌ای دارد که می‌توان از آن برای تعمیر ترک‌ها، آب بندی اتصالات، درزگیری تنورها، اجاق‌ها، کوره‌ها و غیره استفاده کرد که بیشتر مورد استفاده صنایع ذوب و کوره سازی است و در بازار با عناوین خمیر حرارتی بایسون، درز گیر نسوز بایسون و چسب نسوز آب بند بایسون یافت می‌شود.

3 .چسب نسوز کالوفر که مقاومت 1500 درجه‌ای دارد که تمامی‌ کاربردهای چسب بایسون را دارد و در حقیقت کیفیت بالاتر آن است.

اما برای مقوله ضد آب شدن گاوصندوق از مواد دیگر هم می‌شود، استفاده کرد که از جمله آن می‌توان به نوارهای اسفنجی لاستیکی اشاره کرد که دارای ویژگی‌هایی مثل عمر بالا، تراکم پذیری خوب و مقاومت عالی به ازن و اکسیداسیون  است  که به ویژه خاصیت نرم بودن در کنار خاصیت ارتجاعی آن کاربردهای بسیاری به این محصول بخشیده  و می‌توان برای لرزش گیری، آب بندی و درز گیری خودرو و آب‌بندی تابلوهای برق استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گاوصندوق آرکا

صندوق نسوز آرکا تولید کننده انواع گاوصندوق نسوز و ضد سرقت مناسب برای منازل،فروشگاه ها ،ادارات،موسسات مالی و بانک ها،درب خزانه و اجرای خزانه.دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت و ایزو 9001-2000. با بیش از دو دهه تجربه و سی شعبه در سراسر کشور اولین ارایه دهنده سیستم هوشیار در گاوصندوق اولین تنهاترین ارایه دهنده بیمه سرقت و آتشسوزی به همراه گاوصندوق

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی