اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961026276658096

گاوصندوق های آسانسوری چگونه کار میکنند؟

فناوری بالسکرو در گاوصندوق چیست؟

کد: 13961026276658096

https://goo.gl/Gae3Tf

، تهران , (اخبار رسمی): گاصندوق های آسانسوری به نحوی تولید می‌شوند که با فشار یک دکمه ریموت، ویترین مغازه بالا و پایین می‌رود. در این مقاله قصد بررسی فناوری بالسکرو را داریم که موجب بالا و پایین رفتن درب گاوصندوق می‌شود.

فناوری بالسکرو در گاوصندوق چیست؟
فناوری بالسکرو در گاوصندوق چیست؟

گاوصندوق آسانسوری در روز 1 ساعت و 58دقیقه در وقت طلا و جواهر فروشان صرفه جویی می‌کند؛ ولی کاری که با یک دکمه ریموت انجام می‌شود برای تولیدش کلی پیچیدگی و انقلاب طی شده است

طلا و جواهر فروشی یکی از پر سود‌ترین و همچنین خطرناک‌ترین کسب و کار‌ها محسوب می‌شود و این عزیزان روزانه مجبورند چهار نوبت ویترین خود را جمع کنند و بچینند و این موضوع باعث می‌شود که هر روز دو ساعت از زمان خود را صرف چیدن و جمع کردن ویترین خویش کنند و در طول این مدت هم درب طلافروشی بسته یا کرکره راپایین کشیده اند و عملا مغازه تعطبل محسوب می‌شود و علاوه بر اینکه روزانه دو ساعت ماهانه 52 ساعت سالانه 700 ساعت معادل تقریبا یک ماه یا سی شبانه روز می‌شود که علاوه بر تعطیلات رسمی‌مغازه آنها تعطیل است، این چینش و برچینش قاب‌ها موجب استهلاک قاب‌ها وطلاها می‌شود که آن هم یک هزینه مازاد محسوب می‌شود.

در زمان‌های قبل گاوصندوق مورد استفاده طلافروشان صندوق زیر ویترنی بود که قاب‌ها را یکی یکی از ویترین بر می‌داشتند و در گاوصندوق قرار می‌دادند و بالطبع به تعداد قاب‌ها باید می‌نشستند و مجدد بلند می‌شدند که این امر موجب زانو درد، پا درد و در مواردی علت واریس می‌شد. ولی در سال‌های اخیر تولیدکنندگان گاوصندوق، برای این عزیزان گاوصندوق‌های آسانسوری را تولید و پیشنهاد می‌کنند که این صندوق‌ها به شکل قابل توجهی موجب صرفه جویی در زمان این افراد می‌شود و استهلاک قاب‌ها را به صفر می‌رساند.

در این بین برای بالا و پایین رفتن درب گاوصندوق و آماده شدن ویترین هر تولید کننده راهکار خود را دارد. تعدادی از سیم بوکسل برای بالاو پایین رفتن درب استفاده میکنند و تعدادی از فناوری جک و پیچ استفاده میکنند و تعدادی هم از بالسکرو استفاده می‌کنند.

استفاده از سیم بوکسل که هم از نظر تولید کننده مردود هست و هم خریدار چون همه به ضعف آن اشراف دارند. اما استفاده از پیچ و مهره و بالسکرو چگونه هست؟

در زمانی که تکنولوژی بال اسکرو کشف نشده بود، جهت حرکت و جلو و عقب بردن میز‌ها و محور‌ها از سیستم پیچ و مهره استفاده می‌شد.

از آنجا که در اثر حرکت‌های لغزشی موجود بین دو سطح پیچ و مهره باعث سایش و خوردگی و در نتیجه لق شدن مکانیزم حرکت می‌شد، به فکر افتادند و تغییراتی در نوع دنده‌های پیچ و مهره دادند و بجای استفاده از پیچ و مهره با سطح مقطع مثلثی، از پیچ و مهره با سطح مقطع ذوزنقه و تا حدی مستطیلی استفاده کردندکه این مدل پیچ و مهره‌ها هم اکنون نیز در میز دستگاه‌های فرز و تراش معمولی به وفور به چشم می‌خورد. از یک طرف باید برای روان کار کردن این سیستم یک لقی مشخصی بین پیچ و مهره بوجود می‌آوردند و از طرف دیگر به مرور زمان این پیچ‌ها نیز سائیده شده و دقت خود را از دست می‌دادند. پیج وقتی راستگرد می‌شد، یک طرف مهره درگیر بود و وقتی چپگرد می‌شد ابتدا لقی طی می‌شد تا به طرف دیگر برسد و سپس طرف دیگر درگیر می‌شد  اختراع دیگری سبب شد تا میزان بسیار زیادی از این مشکل حل شود و آن سیستم لید اسکرو بود.

لیداسکرو چیست؟

در این سیستم، به جای استفاده از یک مهره، از دو مهره استفاده می‌شد که می‌توانست از جنس برنز، پلاستیک و پلیمر باشد و بین دو مهره فنری قرار داشت. این فنر توسط پیچ‌هایی تنظیم می‌شد و باعث می‌‌شد در هر صورت دو طرف مهره‌ها درگیر باشند و با چپگرد و راستگرد شدن، لقی به حداقل برسد و در جائی که پیچ خورده شده، فنر باز شده و خود را تنظیم کند. سیستم بسیار عالی بود؛ ولی همچنان یک مشکل داشت و آن لغزش سطوح بود. اختراع بال اسکرو این مشکل را حل کرد و دنیایی جدید را در برابر صنعت گشود.

سیستم بالسکرو چگونه کار می‌کند؟

یک مهره هنگام چرخیدن حول محورش می‌چرخد؛ اما بالسکرو یک سیستم مکانیکی هست که این حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می‌کند و اصطلاحا بالسکرو نیروهای چرخشی کوچک را به نیرهای فشاری یا پرتابی تبدیل می‌کند.

بالسکرو از نظر ظاهری شبیه پیچ و مهره است که گوی به عنوان مهره و شافت رزوه شده به عنوان پیچ عمل می‌کند و شافت رزوه‌دار مارپیچی مسیر حرکت ساچمه‌هایی را فراهم می‌کند که گوی بر روی آن حرکت می‌کند.گوی به گونه‌ای ساخته شده است که امکان چرخش ساچمه داخل آن فراهم است.

به این شکل زمانی‌که گوی بر روی شفت حرکت می‌کند ساچمه‌ها در داخل گوی به چرخش در می‌آیند و وجود ساچمه باعث می‌شود که هیچ تماسی بین پیچ و مهره ایجاد نشود. البته این مطلب به معنای به صفر رسیدن استهلاک نیست و در طول سال‌ها استفاده قطعا اصطکاک وجود خواهد داشت.

در هفته آینده مزایا و معایب بالسکرو و عوامل موثر در انتخاب بالسکرو را می‌توانید در سایت اخبار رسمی مطالعه کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گاوصندوق آرکا

صندوق نسوز آرکا تولید کننده انواع گاوصندوق نسوز و ضد سرقت مناسب برای منازل،فروشگاه ها ،ادارات،موسسات مالی و بانک ها،درب خزانه و اجرای خزانه.دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت و ایزو 9001-2000. با بیش از دو دهه تجربه و سی شعبه در سراسر کشور اولین ارایه دهنده سیستم هوشیار در گاوصندوق اولین تنهاترین ارایه دهنده بیمه سرقت و آتشسوزی به همراه گاوصندوق

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]