اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961112279576844

برای طراحان سایت، دانستن برنامه نویسی چقدر اهمیت دارد؟

کد: 13961112279576844

https://goo.gl/8pyDQB

، تهران , (اخبار رسمی): یک طراح سایت در اجرای پروژه بیشتر با برنامه نویس سروکار دارد. او برای اینکه بتواند ارتباط موثرتری با برنامه نویس داشته باشد، باید با اصول کدنویسی آشنا باشد.

برای طراحان سایت، دانستن برنامه نویسی چقدر اهمیت دارد؟
برای طراحان سایت، دانستن برنامه نویسی چقدر اهمیت دارد؟

طراح لازم نیست که به نحوه کد نویسی برنامه نویسی مسلط باشد؛ اما آشنایی نسبی لازم است، یعنی کدها را بشناسد، بداند که کدهای برنامه نویسی چگونه وارد هر قسمت سایت می شوند

یک سایت برای اینکه به خوبی راه اندازی شود، نیاز به چند متخصص دارد که در کنار هم در قالب یک تیم همکاری کنند. تیمی‌که در یک سایت فعالیت می‌کند در حالت کلی شامل طراح سایت (دیزاینر)، گرافیست، برنامه نویس، تولید کننده‌ی محتوا، سئوکار و غیره است. همه این‌ها باید در کنار فعالیت کنند تا یک سایت بتواند به خوبی طراحی شود. وظیفه‌ی هرکدام از قبل به صورت کامل مشخص شده است؛ اما سوالی که مطرح شود، میزان دانش و اطلاعات طراح سایت از کدهای برنامه نویسی است.

طراح سایت تا حدودی کدنویسی را می‌داند؛ اما زبانی که می‌داند، مخصوص دیزاین سایت است. HTML، CSS، Javascript و جی کوئری از زبان و شبه زبان‌هایی هستند که طراح باید در کار خود به آن‌ها مسلط باشد. وظیفه طراح این است که فایل psd را از گرافیست دریافت می‌کند و آن را به کد تبدیل کرده و بعد به برنامه نویس می‌دهد تا به اصطلاح سایت پویا شود. شاید در نگاه اول، طراح رابطه نزدیکی با گرافیست داشته باشد؛ ولی در واقع برعکس است. طراح در طول پروژه تمام ارتباطش با برنامه نویس است. او فقط یکبار طرح را از گرافیست دریافت می‌کند ولی بعدا در شرکت برای ساختن سایت، ارتباط بیشتری را برنامه نویس دارد.

بیشتر شرکت‌های طراحی سایت وقتی قصد استخدام طراح را دارند، از او در خصوص دانش و اطلاعاتش در خصوص برنامه نویسی می‌پرسند. طراح لازم نیست که به نحوه کد نویسی برنامه نویسی مسلط باشد؛ اما آشنایی نسبی لازم است، یعنی کدها را بشناسد، بداند که کدهای برنامه نویسی چگونه وارد هر قسمت سایت می‌شوند، چه تغییراتی ممکن است در کدهای اصلی خودش ایجاد کند و اینکه اگر قصد داشته باشد تا تغییر در طراحی ایجاد شود، بداند که این تغییرات چگونه انجام دهد که باعث آسیبی به کدهای طراحی نشود.

کار یک طراح را می‌توان از دو جهت تقسیم بندی کرد:

طراح از یک طرف، شبیه به گرافیست است. او طرح نهایی گرافیست را دریافت کرده و فقط به جای طراحی آن در فتوشاپ، با کدنویسی اجرا می‌کند. خروجی که دیزاینر تحویل می‌دهد باید از نظر شکل با خروجی کار گرافیست یکی باشد.

پویای سایت را بشناسد؛ یعنی بداند که بیشتر کدام قسمت سایت دستخوش تغییر می‌شود و جریان کاری بعد از رویداد را به خوبی بداند، ازاین رو باید در طراحی این قسمت‌ها دقت لازم را داشته باشد.

دانستن کدنویسی طراح از این جهت اهمیت دارد که رابطه بین آن دو خیلی بهتر در تیم شکل می‌گیرد. در طول پروژه بارها اتفاق می‌افتد که برنامه نویس وقتی دستوری را می‌نویسد، شکل سایت دستخوش تغییر می‌شود. از آنجا که طراح از اول درگیر دیزاین کار بوده است، بهتر از همه می‌داند که کدها را به چه صورت نوشته است. برای همین لازم است که همیشه تا انتهای پروژه در کنار برنامه نویس باشد تا در صورت تغییرات ظاهری ناگهانی، بتواند آن‌ها را براساس خواسته کاربر تغییر دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]