اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961114279695886

سازه ای برای به چالش کشیدن خلاقیت کودکان

کد: 13961114279695886

https://goo.gl/f1TvGc

، تهران , (اخبار رسمی): معمار این طرح اسپنسر لاکی، فارغ التحصیل از مدرسه معماری Yale، تصمیم به طراحی سازه‌ای ترکیبی گرفت که به شکلی سبُک اجرا شده و به تخیل کودکان اجازه می‌دهد که به شکلی آزادانه خیال پردازی کند.

سازه ای برای به چالش کشیدن خلاقیت کودکان
سازه ای برای به چالش کشیدن خلاقیت کودکان

 این صفحات بخشی از فضای تفریحی کودکان است، بخشی که از روی زمین رشد پیدا کرده و صفحات ضخیم و موج‌دار آن از درون سازه همانند برگ‌های درخت بر بدنه آن جوانه زده‌اند و فضایی انتزاعی را شکل داده‌اند که خلاقیت و رشد فکری کودکان را به شکل فزاینده‌ای افزایش می‌دهد.

این طراح با پروژه‌های خود تلاش کرده است تا برتری پسران را در استفاده از وسایل بازی تغییر دهد. او که عمدتاً از صفحاتی سفید رنگ استفاده می‌کند (که زمینه‌ای همچون بومی‌خالی است) تا زمان استفاده کودکان از آن نسبت به جنسیت آنان کاملا خنثی باقی می‌ماند و به هر کودک اجازه می‌دهد تا بر این بوم خالی حکایت خود را تعریف کنند.

با وجود بیش از 80 سازه بالا رونده در آمریکا، آسیا، اروپا و خاورمیانه هر کدام نمونه‌ای بی مانند برای محیطی است که در آن قرار گرفته‌اند. محیطی که محدودیت‌ها و ویژگی‌های آن بر طراحی بی تاثیر نبوده است. پروژه‌هایی که تا کنون به این شکل اجرا شده توانائی تاثیر گذاری خود را بر محیط اطراف به روشنی نشان داده است. سازه‌ای که در مرکز علوم آزاد اجرا شد اجازه تماس با سقف و کف را نداشت  و نمونه‌های دیگر نیز دارای محدودیت‌هایی در حوزه ورود و خروج بود.

اسپنسر لاکی در حوزه توسعه و ترکیب این سازه افتخارات بزرگی را نصیب خود کرد؛ چرا که وی در تمام این مسیر تنها از یک قانون پیروی می‌کند: «هیچ کاری هیچوقت از دفتر طراحی من خارج نمی‌شود؛ مگر اینکه عاشقش باشم.» طراح این مجموعه سال‌های زیادی را شخصاً صرف ساخت و نصب این سازه کرده است و از این رو توانائی بهره‌گیری از پتانسیل‌های محیطی را به بهترین شکل داشته و آمادگی مقابله با مشکلاتی را نیز که ممکن است با آنها روبرو شود را نیز کسب کرده است. این سازه که در زبان انگلیسی با نام  Luckey Climber شناخته می‌شود؛ عمدتا در گارگاه‌هائی ساخته می‌شود که برای ساخت شکل دایره‌ای نهائی، آن را تحت فشار قرار داده و برای اینکه قابل استفاده در فضای داخلی باشد، روکش نازکی از جنس چوب روی آن اجرا می‌شود. سازه ای که با فرم نامتعارف خود در جهت ارتقاء توانایی‌های کودکان طراحی و ساخته شده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان