اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961121281438303

چگونه یک کسب‌وکار را از بین ببریم؟

کد: 13961121281438303

https://goo.gl/R2tdXG

، تهران , (اخبار رسمی): امروز شرایط به‌گونه‌ای است که حتی کسب‌وکارهای کوچک و قدیمی نیز ناگزیر از تنظیم برنامه منسجم و قابل‌ تکیه هستند. گرفتار شدن در روزمرگی و بی‌توجهی به برنامه‌های ماهیانه و سالیانه به‌منزله تلاش روزانه برای رسیدن به شکست است.

چگونه یک کسب‌وکار را از بین ببریم!؟
عکس تزئینی است

آسیب‌پذیرترین نقطه هر کسب‌وکار را باید در نحوه ایجاد و حفظ رابطه با مشتریان دانست. مشتریان ناراضی و سرخورده همچون سیل، بنیان کسب‌وکارها را تخریب می‌سازند

هیچ‌کدام از ما تمایلی به نابودکردن کسب‌وکار خود نداریم؛ اما با درپیش‌گرفتن برخی رفتارها، حتما موجبات نابودی آن را فراهم می‌کنیم و این روند چندان هم بی‌قاعده نیست، در حقیقت نابودی کسب‌وکارها تابع قواعد و شرایط مشخصی است. به‌عبارت‌دیگر با پیگیری برخی رفتارها می‌توانیم به شکلی روشن مسیر نابودی یک کسب‌وکار را ترسیم کنیم.

نه کسب‌و‌کارهای نوپا و نه‌ حتی آنها که نسخه‌برداری‌ شده‌ از نمونه‌های قدیمی‌تر و آزموده‌شده هستند، از خطر نابودی در امان نخواهند بود. دلایل و شرایط زیادی است که منجر به از بین‌ رفتن آنها می‌شود، اما می‌خواهیم بدون کم‌ اهمیت جلوه‌ دادن عوامل بیرونی، بر این‌ نکته تاکید کنیم که بسیاری از شکست‌ها و ناکامی‌ها توسط صاحبان کسب‌وکارها و عوامل درگیر در جریان فعالیت‌های روزمره آنها شکل می‌گیرد. صاحبان هر کسب‌ و کار نخستین افرادی هستند که مسیر تخریب را باز می‌کنند.

تصمیمات نادرست، نداشتن برنامه‌ریزی و شناخت موقعیت‌ها، انحراف فعالیت‌ها از اهداف اصلی، استخدام افراد ناکارآمد، مخدوش شدن رابطه با مشتریان و موارد مشابه، از عوامل مهم و موثر در نابودی کسب‌وکارها هستند. کسب‌وکارهای فراوانی را می‌شناسیم که با طرح‌های خلاق و مبتکرانه شروع شده، اما به‌سرعت شکست می‌خورند. در مواجهه با آنها همیشه این نکته مورد تاکید قرار می‌گیرد که داشتن طرح خلاق خوب است؛ اما موفقیت را تضمین نمی‌کند.

یکی‌ از مهم‌ترین نکات در‌ این‌ زمینه آن است که بتوانید طرح خلاق و ابتکاری خود را با نیازها و علاقه‌مندی‌های مشتریان پیوند بزنید. نبود چنین پیوندی یا ضعیف شدن آن به‌معنای قرار گرفتن در مسیر شکست است. علاقه و دلبستگی صاحبان طرح‌ها به کسب‌ و‌ کارشان ضامن موفقیت نیست؛ بلکه آنها باید بتوانند برنامه‌ریزی لازم برای عملی ساختن طرح خود و متناسب با بسترهای اجرایی را فراهم سازند. هیچ طرح نوآورانه‌ای را نمی‌توان بدون به‌کارگیری سرمایه انسانی مناسب پیش برد؛ اما انتخاب کارکنان نامناسب علاوه بر هدردادن منابع مالی، برنامه‌ریزی‌ها را مختل کرده، نظام سازمانی را به‌ هم‌ ریخته و اهداف تعیین شده را غیرقابل دسترس می‌سازد. سهل‌ انگاری در شناخت افراد و انتخاب‌های نامناسب از بدترین خطاهایی است که صاحبان کسب‌ و کارها مرتکب آن می‌شوند. درحالی‌که کارکنان مجرب و برخوردار از دانش متناسب با حوزه کار، جزو سرمایه‌های اصلی هر کسب‌وکاری هستند، کارکنان نامناسب و ناکارآمد را باید دشمنان خانگی به‌حساب آورد که آثار تخریبی بسیاری دارند و اغلب بدون سروصدا، پایه‌های یک کسب‌وکار را متزلزل می‌سازند. 

اما آسیب‌پذیرترین نقطه هر کسب‌وکار را باید در نحوه ایجاد و حفظ رابطه با مشتریان دانست. مشتریان ناراضی و سرخورده همچون سیل، بنیان کسب‌وکارها را تخریب می‌سازند و در این راه گسترش ارتباطات و وجود شبکه‌های اجتماعی ابزار مناسب برای ابراز نارضایتی مشتریان را ایجاد کرده‌ است.

امروز مشتریان اطلاعات و ارزیابی خود از کسب‌ و کارها و میزان اعتماد به آنها را در تالارهای گفت‌وگو و گروه‌های مختلف در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و هر تجربه ناخوشایند فردی را به‌ سرعت به یک نارضایتی عمومی تبدیل می‌سازند. صاحبان کسب‌وکارها در دنیای پرجنب‌و‌جوش امروزی که با شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات گسترده و آسان تجهیز شده، علاوه بر فرصت‌های جدید، با تهدیدات گسترده‌تری نیز مواجه هستند که بی‌توجهی به آنها به‌معنای شکست در کسب‌وکار است.

 

مهران امیری - مدیر فناوری شتابدهنده نوتاش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شتابدهنده نوتاش

شرکت شتابدهنده فناوری نوتاش از سال 1395 توسط جمعی از متخصصان و مدیران با تجربه فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت از استارتاپ‌های ناب مبتنی بر فناوری‌های نوین آغاز کرد. نوتاش در این مدت کوتاه توانست زیرساخت‌های مورد نیاز برای حمایت از استارتاپ‌های حوزه‌های FinTech, AR, VR, Games, IoT, ICT,... را فراهم نماید و در ابتدای سال 1396 به عنوان یک شرکت شتابدهنده مستقل و خصوصی فعالیت رسمی خود را آغاز نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی