اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961202283548303

سمپوزیوم سالانه موسسه تحقیقاتی Gartner

10 موج برتر فناوری‌ های استراتژیک در سال 2018

کد: 13961202283548303

https://goo.gl/2Q2jEL

، تهران , (اخبار رسمی): به نقل از روابط عمومی شتابدهنده نوتاش، سمپوزیوم موسسه تحقیقاتی گارتنر در اورلاندو برگزار شد و بر اساس تحلیل و برآورد این شرکت ده تکنولوژی استراتژیک برتر در سال 2018مشخص شدند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

10 موج برتر فناوری های استراتژیک در سال 2018
10 موج برتر فناوری های استراتژیک در سال 2018 بر اساس تحلیل موسسه تحقیقاتی گارتنر
  • هوش مصنوعی

ایجاد سیستم‌هایی با قدرت یادگیری، انطباق و عملکرد بالقوه، نبرد نهایی برای تولیدکنندگان فناوری تا سال 2020 خواهد بود. توانایی استفاده از AI برای افزایش تصمیم گیری، بازنگری مدل‌های کسب و کار و اکوسیستم‌ها و بازسازی تجربه مشتری، نهایت بازدهی ابتکار و خلاقیت در فناوری تا سال 2025 است.

  • برنامه‌ها و آنالیزهای هوشمند

طی چند سال آینده، تمام اپلیکیشن‌ها و خدمات به‌ نوعی از AI در سیستم خود استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در سال 2018، تلفن‌های همراه دارای یک چیپ AI اختصاصی باشند. اپلیکیشن‌ها یک لایه هوشمند جدید بین افراد و سیستم‌ها ایجاد کرده و تجزیه و تحلیل‌های هوشمند به ‌بخش مهمی‌از کسب‌وکارها تبدیل خواهند شد.

  • اشیای هوشمند

​​​​​​​تلفیق AI و یادگیری ماشین به‌اشیاء کمک می‌کند تا به‌شکل منسجم‌تری با اطراف‌شان در تعامل باشند. دستگاه‌هایی مانند آمازون اکو و گوگل هوم در حال تغییر اکوسیستم زندگی روزمره هستند. در نتیجه، چندین دستگاه هوشمند یا به‌طور مستقل یا با کمک ورودی‌های انسان کار خواهند کرد.

  • همزاد دیجیتالی

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​همزاد دیجیتالی، نمایش دیجیتالی از ماهیت یا سیستم دنیای واقعی است که اطلاعاتی در مورد وضعیت همتای واقعی خود ارائه می‌دهند. این ارائه دهنده‌ها می‌توانند به تغییرات واکنش نشان داده و یا باعث بهبود عملیات پاسخ دهی شوند، پیش‌بینی می‌شود که در سال 2020 حدود 21 میلیارد سنسور متصل باعث ارتباط میلیون‌ها دستگاه خواهند شد. با این حرکت و تغییر به‌سوی دنیای یکپارچه دیجیتالی، فواید و مزیت‌‌های زیادی برای شرکت‌های حمل و نقل، فعالان حوزه بهداشت و درمان و طراحان سیستم‌های شهری پیش‌بینی می‌شود.

  • محاسبات ابری تا لبه

محاسبات لبه توپولوژی است که در آن منبع اطلاعات به پردازش اطلاعات و گردآوری محتوا و تحویل آن‌ها نزدیک‌تر است. با این‌که واضح است که محاسبات لبه و محاسبات ابری در شیوه کاری و نگرش خود با یکدیگر در رقابت هستند، اما واقعیت چیز دیگری است. اگر این دو با هم به‌ کار گرفته شوند، محاسبات ابری می‌‌تواند برای ساخت مدل خدمت‌‌گرا به‌کار رود و محاسبات لبه می‌‌تواند شیوه تحویل جدیدی را برای اجرای بخش‌‌های غیرمتصل یک سرویس ابری ارائه کند.

  • بسترهای مکالمه محاوره‌ای

​​​​​​​​​​​​​​پلتفرم‌‌های محاوره‌‌ای قدرت پردازش کوئری‌‌های مختلف و تعاملات پیچیده را دارند. در آینده نزدیک، این پلتفرم‌‌ها به‌گونه‌ ای متحول می‌‌شوند که می‌‌توانند کارهای بسیار پیچیده را پردازش کنند. بسترهای مکالمه محاوره‌ای نحوه‌ی ارتباط افراد با دنیای دیجیتال را تغییر خواهند داد. بسترهای مکالمه کاربر را قادر می‌سازد تا با استفاده از زبان طبیعی خود اطلاعات را منتقل کند.

  • تجربه همه جانبه (غوطه وری)

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، مرزهای بین دنیای دیجیتال و فیزیکی را از بین برده‌اند. در حال حاضر، واقعیت مخلوط (MR)، که ادغام و گسترش هر دو نوع AR و VR است، تبدیل به تجربه جدید کاربران شده است. همراه با ادغام شدن با بسترهای مکالمه و اینترنت اشیاء، این فناوری‌ها یک تغییر اساسی در تجربه دنیای مجازی خواهند بود. 

  • بلاک چین

​​​​​​​​​​​​​​یک سربرگ اشتراکی، توزیع شده غیر متمرکز و نشانه دار، بیشتر شهرت بلاک چین، استفاده از آن به‌عنوان سامانه‌‌ای برای رمزنگاری معاملات پول اینترنتی یا همان بیت کوین است. اما علاوه بر آن از فناوری بلاک چین می‌‌توان در زیرساخت‌‌های مالی موجود مانند سهام، اوراق قرضه و بسیار دیگری از حوزه‌های کسب و کار استفاده کرد.​​​​​​​​​​​​​

  • رویداد محور

رویدادها بازگو کننده اخبار قابل توجه و تغییرات در حال انجام یا صورت گرفته در کسب‌ و کارها هستند. با پیشرفت‌‌های حوزه AI و IoT، رویدادها سریع‌تر از گذشته شناسایی شده و با دقت بیشتری تحلیل می‌شوند. شرکت‌ها و سازمان‌ها باید «تفکر رویدادها» را به عنوان بخشی از استراتژی کسب و کار دیجیتال خود در نظر بگیرند؛ زیرا پیش بینی می‌شود که تا سال 2020، آگاهی از موقعیت‌ها و منابع رویدادها در زمان حقیقی، مورد نیاز 80 درصد از کسب و کارهای دیجیتال خواهد بود.

  • ریسک پذیری و اعتماد مستمر

​​​​​​​​​​​​​​رشد و توسعه کسب و کار دیجیتال یک محیط پیچیده و فضایی امنیتی را ایجاد کرده است و در عین حال استفاده از ابزارهای پیچیده احتمال تهدیدات را افزایش داده است. حال آنکه استفاده از استراتژی و رویکرد ریسک سازگاری مداوم و ارزیابی اعتماد (CARTA)، اجازه تصمیم گیری و ریسک پذیری در زمان واقعی و پاسخ گویی سازگار با اصول امنیت کسب و کارهای دیجیتال را امکان پذیر کرده است.

ویدئو در کانال آپارات شتابدهنده نوتاش:

https://www.aparat.com/v/Blgkf

​​​​​​​​​​​​​

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شتابدهنده نوتاش

شرکت شتابدهنده فناوری نوتاش از سال 1395 توسط جمعی از متخصصان و مدیران با تجربه فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت از استارتاپ‌های ناب مبتنی بر فناوری‌های نوین آغاز کرد. نوتاش در این مدت کوتاه توانست زیرساخت‌های مورد نیاز برای حمایت از استارتاپ‌های حوزه‌های FinTech, AR, VR, Games, IoT, ICT,... را فراهم نماید و در ابتدای سال 1396 به عنوان یک شرکت شتابدهنده مستقل و خصوصی فعالیت رسمی خود را آغاز نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]