اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970223295378303

کار هراسی

تزریق نا امیدی به کارآفرینان و کسب و کار

کد: 13970223295378303

https://goo.gl/DLydM6

، تهران , (اخبار رسمی): در فضای سیاست جهانی عبارت اسلام هراسی را بسیار شنیده‌ایم که به روشنی گویای تلاش‌های سازمان‌یافته برای ایجاد نگاه منفی و مقابله با اسلام و مسلمانان است؛ به نظر می‌رسد این شیوه هراس‌افکنی که اهداف کوتاه و بلندمدت را دنبال می‌کند به شکلی دیگر در حوزه‌های اقتصادی به گونه‌ای خودساخته نیز شکل گرفته است.

کار هراسی
تزریق نا امیدی به کارآفرینان و کسب و کار

فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان و همه کسانی که می‌توانند داشته‌های خود را در رگ‌های نظام اقتصادی کشور جاری سازند، در معرض تزریق مداوم ناامیدی و هراس از درگیر شدن در کار هستند.

به این ترتیب بیراه نیست اگر در چند سال اخیر فضایی ایجاد شده باشد که می‌شود آنها را کارهراسی نامید. فضای کسب‌وکار و فعالیت‌های اقتصادی کشور درگیر مشکلات و موانع بسیاری است. بخشی از این موانع خودساخته است و با تغییر در رفتارها و برنامه‌ریزی قابل حل و رفع است. اقتصاددانان در سال‌های اخیر از عباراتی همچون اصلاح ساختار پولی، سازماندهی بازار سرمایه، روان‌سازی قوانین و مواردی مشابه صحبت کرده‌اند اما مشکلات فعلی را می‌توان در جاهای دیگری نیز جستجو کرد. واقعیت این است که در کنار نیاز به تغییر در ساختار و مناسبات اقتصادی و شیوه برنامه‌ریزی کلان اقتصاد کشور که باید به دست دولتمردان و سیاستگذاران انجام شود، تک تک ما نیز مسئولیت بزرگتری داریم و آن مقابله با فرهنگ کارهراسی و تشویق مداوم فعالان اقتصادی است.

نگاهی مختصر به رسانه‌های عمومی کشور نشان می‌دهد که دستیابی به رشد و پیشرفت و از بین بردن موانع موجود به دغدغه اصلی همه اقشار تبدیل شده. اما در میانه نظریه‌پردازی گروه‌های مختلف افراد، آنچه که بیشتر شنیده می‌شود، سیاه نمایی‌هایی است که با انگیزه مخدوش کردن چهره رقیب از طرف افراد صاحب تریبون جناح‌های سیاسی مطرح می‌شود.

زمزمه‌های مخالف‌خوانی وقتی که فرصت تکرار در رسانه‌های متنوع موجود را یافته و به شکلی مستمر منتشر می‌شود، اندک اندک پدیده‌ای را دامن می‌زند که منجر به کارهراسی می‌شود.

فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان و همه کسانی که می‌توانند داشته‌های خود را در رگ‌های نظام اقتصادی کشور جاری سازند، امروز در معرض تزریق مداوم ناامیدی و هراس از درگیر شدن در کار هستند. روشن است که ما از نبود قوانین روشن و شفاف رنج می‌بریم و مناسبات اداری موجود به شکلی آزاردهنده توان کارآفرینان را تقلیل می‌دهد؛ تردیدی نیست که در بسیاری از بزنگاه‌ها افرادی سودجو منتظر دستبرد و سوء استفاده از موقعیت و اختیارات هستند؛ در همین حال رفتارهای مخرب رقبای منطقه‌ای و دشمنان جهانی نیز موانع دیگری را ایجاد می‌کند و همه اینها منجر به تولید و انتشار این اندیشه مخرب می‌شود که فضا برای کار مناسب نیست!

به نظر می‌رسد در کنار همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که تک تک ما در جریان فعالیت روزمره خود با آنها مواجه می‌شویم، مشکل بزرگتر تزریق اندیشه ناامیدی از ثمربخش بودن کار است. این نوع نگاه به تدریج همه را از صرف منابع مادی و معنوی برای رشد اقتصادی و حل مشکلات کشور، به سمت تلاش ناامیدانه برای حفظ خود سوق می‌دهد. اندیشه مسموم بی ثمر بودن کار و وجود موانع غیرقابل عبور در مقابل کارآفرینان را باید از ذهن و رفتار خود بزداییم. اگر بپذیریم که این قظعه از زمین که در اختیار ما است، تنها با تلاش و کار و اندیشه ما آباد خواهد ماند و ما ناگزیر از حفظ آن برای خود و فرزندانمان هستیم، باید در قبال هر نوع رفتار و پندار نومیدکننده مقاومت کنیم.

گوشه گوشه این سرزمین امکانات مختلفی برای کار و تلاش در اختیار همه گذاشته است و همگی موظف هستیم تا موانع مختلفی را که در راه رشد کشور می‌بینیم رفع کنیم. مقابله با مشکلات و چاره اندیشی برای آنها است که گام به گام ما را به موفقیت نزدیک می‌سازد. هراس افکنی در ذهن و دل مردان و زنان کارآفرین و فعالان حوزه اقتصادی کشور نتیجه‌ای جز محتاج شدن به دیگران به بار نمی‌آورد.

مهران امیری - مدیر فناوری شتابدهنده نوتاش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شتابدهنده نوتاش

شرکت شتابدهنده فناوری نوتاش از سال 1395 توسط جمعی از متخصصان و مدیران با تجربه فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت از استارتاپ‌های ناب مبتنی بر فناوری‌های نوین آغاز کرد. نوتاش در این مدت کوتاه توانست زیرساخت‌های مورد نیاز برای حمایت از استارتاپ‌های حوزه‌های FinTech, AR, VR, Games, IoT, ICT,... را فراهم نماید و در ابتدای سال 1396 به عنوان یک شرکت شتابدهنده مستقل و خصوصی فعالیت رسمی خود را آغاز نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]