اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961123281875886

طراحی و ساخت پاویلیون مدولار توسط متریال چوب و اتصالات تسمه ای

کد: 13961123281875886

https://goo.gl/b4zfwF

، تهران , (اخبار رسمی): سازه بیرونی یا همان Exoskeleton شیوه‌ای جدید، سریع و جالب توجهی را از ساخت غرفه‌های معماری و فضاهای موقت ارائه کرده است.

طراحی و ساخت پاویلیون مدولار توسط متریال چوب و اتصالات تسمه ای
طراحی و ساخت پاویلیون مدولار توسط متریال چوب و اتصالات تسمه ای

 این فرآیند ساخت و تولید این اجازه را به طراح یا مجری می‌دهد که بتواند با منابعی محدود آزمایش‌های زیادی را انجام دهد. بخصوص اینکه می‌تواند تست‌های زیادی در خصوص شبکه و الگوهای ساخت را به صورت اجرایی آزمایش کند. در این پروژه طراحان از یک سیستم ماژولار بهره بردند که طیف طراحی را با ابعاد مختلف و بدون نیاز به سازه و اتصالات فلزی دست و پاگیر (مانند پیچ، پرچ یا میلگرد) متصل می‌شوند. انعطاف پذیری این سیستم اجازه می‌دهد که قطعه‌های چوبی با سایزهای متفاوت کنار هم قرار گیرند و چرخش و پیچش هر قطعه در زاویه و ارتفاع متنوعی از طرح مورد نظر به اجرا برسند. کارشناس ارشد پروژه Exoskeleton رویکردهای مختلفی را نسبت طراحی ساختار با توجه به زیرساخت‌های دیجیتال بررسی کرده است. به همین دلیل یک غرفه کوچک به عنوان اولین نمونه ساخت مورد بررسی و اجرا قرار گرفته است.

این رویکرد «بالا به پایین» در یک روش تجربی از جواب خوبی برخوردار بود و توانست ایده‌های جدید را از طریق آزمایش فیزیکی فوری رفتار ساختارها را به اثبات برسانند. معمولاً آزمون و خطا در روزهای اولیه اجرای چنین سیستم‌هایی خطاهای کار را مشخص می‌کند و شما می‌توانید روند طراحی و اجرایی کار خود را به راحتی برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب کل فرآیند طراحی غرفه بر اساس یک مدل سه بعدی ساخته شد که مؤلفه شکل گیری آن بر اساس ساختارها تکراری بود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان