اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961123281885886

معماری و طراحی داخلی فضای اقامتی-ورزشی مقرون به صرفه

کد: 13961123281885886

https://goo.gl/kRqWYt

، تهران , (اخبار رسمی): استودیو Lava از فرم سه شاخه حرف “Y” انگلیسی برای طراحی این هاستل (فضای اقامتی ارزان قیمت) استفاده کرده است، چرا که هندسه این فرم این قابلیت را دارد که فضای داخل و خارج را با هم در آمیزد.

معماری و طراحی داخلی فضای اقامتی- ورزشی مقرون به صرفه
معماری و طراحی داخلی فضای اقامتی-ورزشی مقرون به صرفه

 این فرم باعث می‌شود از سه جهت دید به منظر اطراف وجود داشته باشد و بعلاوه بازشوهای مناسب به زمین‌های ورزشی، تراس‌ها و باغ‌ها به وجود آید. در نهایت استفاده از این فرم، منجر به یک فضای گردهمایی مرکزی می‌شود. طراحی برای نسل قرن 21 چنین ایجاب می‌کند که مسافران و کوله پشتی به دوشان جوان، در یک فضای اقامتی، یک جامعه و هویت منحصر به فرد را در حین سفر خود تجربه کنند و نه اینکه صرفا یک تخت و حمام تمییز در اختیار داشته باشند.

شهر بایروت موقعیت فوق العاده و فرصت منحصر به فردی را برای ساخت این گونه جدید از‌ هاستل‌های ورزشی فراهم کرده است، بنایی که می‌تواند، آغازگر سبک جدیدی برای‌هاستل‌های سنتی باشد. این بنا به دلیل موقعیت فضایی خلاقانه آن، پایداری در زمینه محیط زیست، ایجاد تعاملات اجتماعی و برخورداری از امکانات ورزشی که به نوعی با بنا تلفیق شده‌اند و  دقیقا در مجاورت آن قرار دارند، مکانی را خلق می‌کند که فرد را در عین حال هم دعوت به استراحت و هم دعوت به فعالیت می‌کند.

استفاده از فرم Y بعلاوه یک آتریوم مرکزی فراهم می‌آورد، مکانی برای تعاملات حقیقی و مجازی. فضایی برای گردهمایی که سرگرمی، تعامل، راحتی و ارتباط را با خود به همراه دارد. یک آمفی تئاتر در مرکز بنا، طبقات مختلف را به نحوی بازیگوشانه به هم متصل می‌کند. یک نورگیری نیز در مرکز، نور طبیعی را به داخل بنا هدایت می‌کند و همین طور خطوط راهنما مهمانان را به قسمت‌های مختلف با کاربری‌های متفاوت هدایت می‌کنند. بخش‌های مختلف بنا شامل پذیرش، اتاق‌های سمینار، ناهارخوری و آشپزخانه می‌شود که در دو طبقه جای گرفته اند و با استفاده از آتریوم مرکزی به هم متصل می‌شوند.

هر بال این فرم Y شکل دسترسی به خارج بنا را از قسمت انتهایی خود فراهم می‌آورد و مسیرهای تردد متعدد حلقه‌ای شکل، قسمت‌های داخل و خارج بنا را به هم متصل کرده و در نهایت در نقطه مرکزی فرم Y به یکدیگر می‌رسند. در مورد عملکرد عمومی‌ بنا، طبقه همکف شامل آشپزخانه و اغذیه فروشی و طبقه اول شامل اتاق‌های سمینار می‌شود. هر دو آن‌ها توسط یک‌هال و پلکان به هم متصل شده و دسترسی مستقیم به خارج بنا دارند.

طراحی فضا به لحاظ دید و کیفیت بصری، از سازماندهی هوشمندانه ای برخوردار است. ( پیدا کردن بخش‌های مختلف ساده است، آدم‌ها می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند، باهم زمان بگذرانند، فعالیت‌های داخلی و خارجی به هم متصل شده است، اتاق‌ها به صورت فضایی با دید مطبوع، در عین حال برای فعالیت‌های ورزشی مناسب هستند.) این کانسپت تلفیقی بیانگر شعار این ‌هاستل است: (جمعی زندگی کردن را تجربه کن) و حتی ورای آن می‌رود: (غیرمنتظره‌ها را تجربه کن) و این تجربه با‌ هاستل‌های متداول که مردم می‌شناسند متقاوت است. سازماندهی فضایی این‌هاستل به این گونه است: مهیا کردن فضایی برای فعالیت‌های ورزشی، جدا کردن فضاهای خصوصی از فضاهای جمعی و در عین حال جمع کردن افراد در کنار هم در یک فضای سبز داخلی باز که منحصر به فرد است. این فضا در عین حال که یک فضای اقامتی ارزان قیمت است؛ اما سیالیت و تجربه‌های فضایی متعددی ارائه می‌دهد که حتی در هتل‌های گران قیمت نمی‌توان این تجارب را یافت.

زمین‌های ورزشی، فضاهای بازی مهیج و زمین‌های والیبال، با پوشش گیاهی محلی تکمیل شده‌اند. پلکان عظیم در عین حال به عنوان یک آمفی تئاتر برای مراسم‌های فرهنگی عمل می‌کند، مانند تماشای فیلم در فضای باز و یا اجرای تئاتر. ساختار سیال این بنا با منظر اطراف تلفیق شده و از متریال‌های نوین استفاده می‌کند و این فضای به دور از تجمل، فضایی نیرومند برای افراد فعال فراهم می‌کند.

موقیت بنا

این بنای جدید در بایروت آلمان در مجاورت یک فضای منظرسازی شده، در محدوده اطراف دانشگاه شهر و یک استخر ساخته خواهد شد. این بنا با محیط اطراف خود، با استفاده از تفکیک کردن و زون بندی فضای خارجی، تعامل می‌کند. دو طبقه متفاوت این بنا که شامل عملکردهای متفاوت نیز هستند، با شروع از آتریوم مرکزی، به صورت فرم Y بر روی زمین گسترش پیدا کرده اند. بال‌های 30 متری این بنا رو به شمال و جنوب هستند. در فضای مابین دو بخش بنا، عملکردهای وابسته مانند زمین‌های ورزشی، زمین‌های بازی و پوشش‌های گیاهی با هم تلفیق شده و جایگذاری شده اند. بناهای کم ارتفاع، بر تلفیق بنا و توپوگرافی سایت تاکید کرده و از ایجاد اختلال در سطح وسیع و سبز سایت که مغایر با برنامه ریزی‌های شهری است، جلوگیری می‌کنند. طبقه بالای هر یک از بال‌ها به وسیله پلکان به خارج بنا و فضای سبز ارتباط پیدا می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل