اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961123281905886

جام جهانی 2018

ورزشگاهی که نصفش زیر زمین است

کد: 13961123281905886

https://goo.gl/CpFWbz

، تهران , (اخبار رسمی): ورزشگاه کاسموس آرنا یا سامارا یکی از خانه‌های میزبانی روسیه در جام جهانی 2018 روسیه است. این ورزشگاه در شهر سامارا روسیه واقع شده و به استادیوم ورزشی سامارا هم مشهور است. تاریخ افتتاح این ورزشگاه هم مانند افتتاحیه مسابقات جام جهانی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

ورزشگاهی که نصفش زیر زمین است
ورزشگاهی که نصفش زیر زمین است

 این مجموعه ورزشی شباهت انکارناپذیری به ستاره مرکز فیلم‌های جنگ ستارگان دارد. یکی از ویژگی‌های مهم کاسموس آرنا سقف گنبدی بلند آن است که از 32 پنل گسترده تشکیل شده است. 

در ابتدا قرار بود ورزشگاه کاسموس آرنا بر روی یک شبه جزیره ساخته شود که به رودخانه‌های سامارا و ولگا متصل می‌شد؛ اما به دلیل کمبود زیرساخت‌های موجود به شمال شهر منتقل شد. این ورزشگاه قرار است میزبان بازی‌های مرحله گروهی، یک هشتم نهایی و یک بازی نیمه نهایی باشد. گنجایش 50  هزار نفری ورزشگاه این مجموعه را به یکی از مهم‌ترین مکان‌های جام جهانی تبدیل کرده و با هزینه‌ای بالغ بر 320 میلیون یورو در حال ساخت است. 

خصوصیت اصلی این ورزشگاه در آنجا نهفته که نصف جایگاه و زمین فوتبال درون زمین تعبیه شده‌اند. طرح مفهومی‌این مجموعه مانند تکه ستاره‌ای است که به زمیت برخورد کرده و در آن فرو رفته است. به همین دلیل وقتی رندرهای پروژه منتشر شد اکثراً معتقد بوده که این ورزشگاه به ستاره مرگ جنگ ستارگان شباهت زیادی دارد. یکی از عواملی که در طول ساخت تغییر پیدا کرد ارتفاع سقف مجموعه بود.

ابتدا طراحان یک سقف عظیم 80 متری را برای این مجموعه در نظر گرفته بودند. اما به خاطر محدودیت‌های اجرایی و هزینه‌های بالا ارتفاع آن به 60 متر کاهش پیدا کرد. با تمام این اوصاف این ورزشگاه زیبا و بزرگ 70 روز دیگر افتتاح می‌شود و می‌توانیم زیبایی‌های چشمگیر آن را مشاهده کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | مکان‌های ورزشی