اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961129282975886

تیره ترین بنای روی زمین در المپیک زمستانی 2018

کد: 13961129282975886

https://goo.gl/vyU6J7

، تهران , (اخبار رسمی): معمار بریتانیایی Asif Khan، از یک پاویون فوق‌العاده تیره رنگ در المپیک زمستانی پیونگ چانگ در کشور کره جنوبی رونمایی کرد.

تیره ترین بنای روی زمین در المپیک زمستانی 2018
تیره ترین بنای روی زمین در المپیک زمستانی 2018

او این بنا را «تیره‌ترین بنای روی زمین» توصیف می‌کند. این بنا که برای شرکت هیوندای طراحی شده، یک سازه موقتی در پارک المپیک پیانگ چانگ است که کاملا از Vantablack VBx2 پوشیده شده است، متریالی که می‌تواند 99 درصد نوری که به سطح آن می‌رسد را جذب کند. در نتیجه این پاویون در نور روز شبیه به یک حفره تاریک و یا یک وید به نظر می‌رسد.

پاویون شرکت هیوندای در المپیک زمستانی 2018 که 10 متر ارتفاع دارد، با الهام از تکنولوژی این کمپانی خودروسازی طراحی شده و یک تجربه منحصر به فرد و تعاملی به دست می‌دهد. Khan، هزاران روشنایی کوچک سفید رنگ را به نمای سهمی‌ گون فوق العاده تیره بنا متصل کرده است که در نهایت تصویری از یک آسمان پرستاره در شب تاریک به دست می‌دهد. این بنا که سازه فولادی دارد، دارای ابعادی به اندازه 35 متر در 35 متر است.

در تضاد با نمای فوق العاده تیره رنگ این بنا، فضای داخلی سفید رنگ و کاملا روشن است و یک اینستالیشن وابسته به قطرات آب که تعاملی است و چندین سنسور دارد در درون این بنا جای گرفته است. این سنسورها متاثر از تماس دست و حس لامسه بوده و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که  دست خود را به این اینستالیشن آب گریز بزنند که قادر است25000 قطره آب در هر دقیقه پخش کند. قطرات آب از میان آب راه‌ها گذشته و دوباره با هم برخورد می‌کنند و متلاشی می‌شوند و در نهایت به یک سیستم تخلیه هدایت می‌شوند.

Asif Khan در مورد این بنا می‌گوید که ظاهر این بنا شبیه به یک پنجره است که به اعماق فضای بیرونی و کهکشان‌ها نگاه می‌کند. هر چه به آن نزدیک می‌شوید، این حس بیشتر می‌شود تا زمانی که کاملا میدان دید شما را تسخیر می‌کند و زمانی که وارد بنا می‌شوید این حس به شما دست می‌دهد که به داخل توده یک ابر سیاه وارد شده‌اید.

او در ادامه می‌گوید: بازدیدکنندگان این اینستالیشن آبی، فضای داخلی که با رنگ سفید پوشیده شده و روشن شده است را کشف می‌کنند. زمانی که چشمانتان از فضای فوق العاده تیره به فضای فوق العاده روشن می‌رسند، برای یک لحظه احساس می‌کنید قطرات کوچک آب در ابعاد ستاره‌ها هستند. همه انسان‌ها تصویری از یک قطره آب در ذهنشان دارند. دراین پروژه من می‌خواستم از مقیاس کهکشان با چند قدم به مقیاس قطره آب برسم. این قطره‌های آب همان هیدروژنی را در خود دارند که در زمان شروع جهان در ستاره‌ها وجود داشته است. پاویون شرکت هیوندای در المپیک زمستانی 2018 در شهر پیانگ چانگ در 9 فوریه 2018 بازگشایی شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | مکان‌های ورزشی