اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961129283005886

طراحی پل دوبل 80 متری شانگهای با خصوصیت معماری سبز

کد: 13961129283005886

https://goo.gl/fguVHm

، تهران , (اخبار رسمی): این پل با عرض 24 متر در نزدیکی شهر تاریخی جوجیاجیائو قرار دارد و متشکل از فضاهایی جهت گردهمایی و همین طور دید به مناظر اطراف است. طرح شرکت MVRDV برای این پل، که هم برای عابر پیاده و هم عبور اتوموبیل طراحی شده است در مسابقه مربوط به طراحی آن، برتر شناخته شده است.

طراحی پل دوبل 80 متری شانگهای با خصوصیت معماری سبز
طراحی پل دوبل 80 متری شانگهای با خصوصیت معماری سبز

بعد از اعلام نتایج این مسابقه تصمیم گرفته شد تا این طرح در سال 2019 طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تکمیل شود. طرح شرکت MVRDV که برنده مسابقه طراحی پل Dawn در شانگهای بوده است، شامل سازه‌ای به طول 80 متر می‌شود که به یکی از جاذبه‌های این منطقه تبدیل خواهد شد و زندگی روزانه و فعالیت‌های اجتماعی را در خود جای خواهد داد. این پل در نزدیکی شهر تاریخی جوجیاجیائو و در حدفاصل پل «فنگ شنگ» و پل کم تردد «کینگ پو رود» قرار گرفته است. این پل با عرض 24 متر آینده این منطقه را نوید می‌دهد. چرا که با طرح خود به ارزش‌های این منطقه خواهد افزود و همین طور تعاملات اجتماعی را به کنار این رودخانه خواهد کشاند. تکمیل پروژه این پل، انتظار می‌رود که در سال 2019 تحقق یابد.

پل Dawn مجاور یک منطقه مسکونی تازه ساز در حاشیه شهر جوجیاجیائو و نزدیک به مسیر تردد تاریخی پل فنگ شنگ که از سال 1571، از جاذبه‌های این منطقه است، قرار گرفته است. این پل به خوبی توانسته است با محیط زیبای اطراف خود ارتباط برقرار کند، چرا که در طراحی آن سعی شده است از پالت رنگی و متریالی که در محدوده اطراف آن وجود دارد، استفاده شود. رنگ سقف‌های طوسی رنگ خانه‌ها، در آسفالت طوسی پل استفاده شده است در حالی که دیوارهای سفید خانه‌های اطراف در کنار سازه شاخص سفید رنگ پل، نمایان‌تر می‌شوند. چوب‌های قرمز استفاده شده در خانه‌های اطراف در طراحی عرشه پل الهام بخش بوده اند و آب سبز رنگ و طبیعت سبز رنگ اطراف، به صورت استفاده از درخت و المان‌های سبز بر روی عرشه پل ظاهر شده‌اند، چنانکه در پل فنگ شنگ نیز چنین است.

ون چین شای، یکی از شرکای MVRDV درباره این پروژه می‌گوید: ساختار پل Dawn در جهت عمودی، حس سبکی و لطافت را به تصویر می‌کشد و هدف ما تامین یک منحنی کم ارتفاع مطبوع برفراز رودخانه بوده است که به علاوه با منظر اطراف تلفیق شود. علاوه بر تلفیق شدن، هدف ما این بوده است که پلی خلق کنیم که عموم مردم را به زندگی بر روی خود و پیرامون خود دعوت کند و اینکه بعلاوه برای همه مردم قابل دسترس باشد، چه آنها که روی پاهای خود حرکت می‌کنند و چه آنها که از ویلچیر استفاده می‌کنند.

طرح شرکت MVRDV پاسخ مناسبی در برابر محدودیت‌های پروژه، هم در مورد سطح اشغال و هم در مورد ارتفاع آزاد پل، بوده است و چالش ساخت پلی با کوتاهترین مسیر و شیب مناسب را به خوبی حل کرده است. بعلاوه این پل راهکاری برای دید به شهر تاریخی جوجیاجیائو ارائه کرده و فضای مورد استفاده عابران پیاده را به حداکثر رسانده است. برای کاهش سرو صدا و الودگی هوا ناشی از مسیر حرکت اتوموبیل بر روی پل، قسمت فوقانی خرپای میانی با ساختاری مبتکرانه پوشش داده شده است. این ساختار مبتکرانه در حقیقت پلکان‌های مسطحی است که به صورت سازه سه بعدی نرمی‌ شکل گرفته و بستری برای گردهمایی‌ها و دورهمی‌ها فراهم ساخته‌اند و بعلاوه امکان تجربه دید به رودخانه دیان پو و شهر قدیمی‌نیزاز طریق این پلکان فراهم می‌شود.

پلکان‌های طراحی شده روی پل، به عابران این امکان را می‌دهد که بر فراز پل تردد کنند و همین طور فضایی برای تماشای منظر اطراف و حتی دست زدن به آب فراهم می‌کند. طراحی این پل به گونه‌ای بوده است که ساختار آن با رودخانه و شبکه کانال‌هایی که شهر جوجیاجیائو را شکل می‌دهند، تلفیق شده و حضور و فعالیت مردم را پیرامون این رودخانه شکل می‌دهد. بعلاوه در این طراحی حرکت آب رودخانه نیز در نظر گرفته شده است. این رودخانه حدود 80 متر عرض دارد و طراحی پل به گونه‌ای است که به هیچ وجه مانع حرکت آزاد امواج رودخانه و جریان آن نشود. به علاوه امکان سیل را کاهش داده و باعث حرکت آرام و مستقیم آب در طول رودخانه می‌شود.

طرح برنده MVRDV از طرف شهرداری جیاجیاجائو انتخاب شده و پیش بینی می‌شود که در سال 2019 این پروژه به اتمام برسد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان