اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961130283295886

طراحی کافی شاپ آجری MUA در ویتنام با نماهای فلزی

کد: 13961130283295886

https://goo.gl/W7BzzR

، تهران , (اخبار رسمی): در ویتنام اکثر ساختمان‌ها دارای نما و متریال‌های پولادی هستند. فقط کافی است به معماری شهری و ساختمان‌های ویتنام در سراسر کشور نگاه بیاندازید تا متریال‌های فلزی را مشاهده کنید.

طراحی کافی شاپ آجری MUA در ویتنام با نماهای فلزی
طراحی کافی شاپ آجری MUA در ویتنام با نماهای فلزی

علت این موضوع دردسترس بودن فلز است که برای ساختمان‌ها با مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اکثر مردم هنوز هم ساختمان‌های فولادی را به چشم کارخانه یا مکانی موقت می‌بینند و به سختی می‌توانند زیبایی شناسی معماری را در آن مشاهده کنند. حال طراحی کافه آجری MƯA این رویکرد را تغییر داده است. 

بنابراین ما می‌خواهیم موضوعی را ثابت کنیم: اینکه ساختمان‌هایی که در ساخت آن‌ها از پولاد استفاده شده خشک، سفت و بی روح نیستند؛ بلکه می‌توان با فضاسازی و خلاقیت این مکان‌ها را زیبا و جذاب ساخت. یک سال قبل زمانی که برای اولین بار کارفرما را ملاقات کردم و در مشاوره‌ای که با وی داشتم، او از من درخواست ساخت یک کافی شاپ با مصالح فلزی در 127 متر مربع را داشت. ما در مراحل اول همکاری بسیار خوبی با هم داشتیم؛ اما اواسط فرآیند ساخت و اجرا پیمانکار پروسه‌ی پیشرفت پروژه را به خوبی انجام نمی‌داد و سعی در تغییر فرم و رویه کار با توجه به طرح من داشت. بنابراین من به این همکاری پایان دادم و از پروژه کنار کشیدم.

حدود دو ماه پیش کارفرما پیش من آمد و درخواست ساخت یک کافی شاپ با متریال فلز با 48 هزار دلار را ارائه داد. این بار من به عنوان طراح و مجری شرط مهمی‌ را برای کارفرما قرار دادم. از ابتدا تا انتهای کار من مسئول ساخت و اجرا هستم. این بار با ایده‌ای ساده و منحصربه فرد متریال آجر را به جای فلز انتخاب کردم و نتیجه کار بسیار متفاوت و پیشرفته شد. بافت آجر بین سازه‌های سینوسی فلزی را پوشاند و تصویری گرم را در یکی از خیابان‌های اصلی ویتنام خلق کرد.

طراحی این برای یک فضای پیاده رو در نظر گرفته شده که با جلب توجه به سادگی دیگران را تشویق به ورود می‌کند. این بنا مانند لکه‌ای قرمز می‌ماند که در قالب‌های استیل خودنمایی می‌کند و مانند منزلی می‌ماند که در آن احساس راحتی می‌کنید. دیوارها توسط بافت ساده‌ای چیده شده‌اند که نور را قادر می‌سازد که به راحتی به داخل ساختمان نفوذ کند. ایجاد چنین بافتی در دیوارها ضروری بود چون باید نور طبیعی را به داخل کافه وارد می‌کردیم، بدون اینکه در روزهای بارانی دچار دردسر شویم. در واقع سیرکولاسیون و تقسیم فضایی به نحوی است که با یک فضای چهارفصل با توجه به اقلیم ویتنام بدست آوردیم. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل